Identity-trajectories of early career researchers : unpacking the post-PhD experience

Mentés helye:
Bibliográfiai részletek
Szerző:
Testületi szerző:
Közreműködő(k):
Különgyűjtemény:e-book
Formátum: könyv
Nyelv:angol
Megjelenés: London : Palgrave Macmillan UK : Imprint: Palgrave Macmillan, 2018
Kiadás:1st ed. 2018
Tárgyszavak:
Online elérés:http://doi.org/10.1057/978-1-349-95287-8
Címkék: Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
LEADER nam a22 c 4500
001 000976574
005 20200528123600.0
007 cr nn 008mamaa
008 191003s2018 xxka s 001 0 eng d
020 |a 978-1-349-95287-8 
024 7 |a 10.1057/978-1-349-95287-8  |2 doi 
040 |a Springer  |b hun  |d ELTE 
041 0 |a eng 
050 4 |a LC189-214.53 
082 0 4 |a 306.43  |2 23 
100 1 |a McAlpine, Lynn  |e szerző 
245 1 0 |a Identity-trajectories of early career researchers  |b unpacking the post-PhD experience  |c by Lynn McAlpine, Cheryl Amundsen 
250 |a 1st ed. 2018 
260 |a London  |b Palgrave Macmillan UK  |b Imprint: Palgrave Macmillan  |c 2018 
300 |a XVII, 220 p.  |b ill., színes ; online forrás 
336 |a szöveg  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a számítógépes  |b c  |2 rdamedia 
338 |a távoli hozzáférés  |b cr  |2 rdacarrier 
347 |a szövegfájl  |b PDF  |2 rda 
505 0 |a PART I. INTRODUCTION -- Chapter 1. Overview -- Chapter 2. The Global Context -- PART II. CONCEPTUAL CONTRIBUTIONS TO UNDERSTANDING IDENTITY -- Chapter 3. Identity-Trajectory -- Chapter 4. Structure and Agency Revisited -- PART III. EMPIRICALLY-BASED INSIGHTS INTO ACADEMIC AND NON-ACADEMIC WORK -- Chapter 5. Post-PhD Researchers: What's in the Cards? -- Chapter 6. Choosing to Invest in a Teaching-Only Position -- Chapter 7. Research-Teaching Academics: The Road to Stability -- Chapter 8. Electing an Alternate Future: Professionals, Research Professionals and Academic Professionals -- PART IV. METHODOLOGICAL CREATIVITY AND TRANSPARENCY -- Chapter 9. Our Experience of Narrative -- Chapter 10. Ways of Capturing and Representing Experience -- Chapter 11. Ways of Displaying and Analysing Stories. 
520 |a The book asks how we can make sense of career paths for PhD graduates, something that has rarely been systematically studied. It offers a coherent synthesis of the empirically-based insights that arose from the experiences of 48 early career researchers, who were participants in a 10-year qualitative longitudinal research program. The book has the power to inform other researchers’ conceptual and methodological approaches to the study of post-PhD career trajectories.  The authors draw on the conceptual lens of ‘identity-trajectory’, which emerged from their research program, to examine the decision-making processes underpinning the careers of PhD graduates, whether contingent researchers and teachers, assistant professors within the academy or professionals elsewhere. The book highlights the role of personal agency in negotiating academic and non-academic work and careers within broader personal lives. It will be compelling reading for researchers and students working in the areas of Education and Sociology, particularly those with an interest in examining career development and decision-making. 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9781349952861 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9781349952885 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9781349957866 
506 |a Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők. 
598 |a könyv 
595 |a e-book 
650 0 |a Education, Higher 
650 0 |a Maturation (Psychology) 
650 0 |a Career education 
650 0 |a Education  |x Research 
650 0 4 |a doktori képzés  |x felsőoktatás 
650 0 4 |a diplomások  |x karrierépítés 
650 0 4 |a diplomások  |x munkaerőpiac 
650 0 4 |a felsőoktatás  |x munkaerőpiac 
650 0 4 |a felsőoktatás és munkaerőpiac 
653 |a elektronikus könyv 
700 1 |a Amundsen, Cheryl  |e szerző 
710 2 |a SpringerLink (Online service)  |e közreadó testület 
856 4 0 |y Online változat  |u http://doi.org/10.1057/978-1-349-95287-8 
850 |a B2 
264 1 |a London  |b Palgrave Macmillan UK  |b Imprint: Palgrave Macmillan  |c 2018