Native and Non-Native English Speaking Teachers in China : Perceptions and Practices
Mentés helye:
Szerző: | |
---|---|
Testületi szerző: | |
Különgyűjtemény: | e-book |
Formátum: | könyv |
Nyelv: | angol |
Megjelenés: |
Singapore : Springer Singapore : Imprint: Springer,
2018
|
Kiadás: | 1st ed. 2018 |
Tárgyszavak: | |
Online elérés: | http://doi.org/10.1007/978-981-10-5284-2 |
Címkék: |
Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
|
id |
opac-EUL01-000976462 |
---|---|
collection |
e-book |
institution |
L_408 EUL01 |
spelling |
Huang, Zheng szerző Native and Non-Native English Speaking Teachers in China Perceptions and Practices by Zheng Huang 1st ed. 2018 Singapore Springer Singapore Imprint: Springer 2018 XV, 192 p. ill., színes ; online forrás szöveg txt rdacontent számítógépes c rdamedia távoli hozzáférés cr rdacarrier szövegfájl PDF rda Introduction -- Conceptualizing (Non-)native Speaker Identity -- Showing the Study -- Features of NESTs and CETs -- CETs’ Professional Identity -- Possible Impact of Globalization on CETs’ Professional Identity -- Recommendations and Reflections. This book explores the responses of Chinese English teachers (CETs) and learners to the Native English-Speaking Teacher/Non-Native English-Speaking Teacher (NEST/NNEST) issue by examining the self-perceptions of Chinese English teachers, the perceptions of Chinese learners, and the real practices of the two groups of teachers in the classroom. It reveals how Chinese students’ and teachers’ perceptions are influenced by the combined forces of Chinese traditional culture and globalization, how Chinese English teachers’ classroom practices reflect their perceptions, and how Chinese English teachers struggle to (re)construct their professional identity as English teachers in the dominant ideology and disempowering discourse of native-speakerism. The findings also shed light on the impacts of globalization on Chinese English teachers’ professional identity and provide ways to empower them as English language teaching professionals. This book wi ll appeal to a broad readership, including foreign-language teachers – especially NNESTs – around the world, graduate students majoring in sociolinguistics, and scholars of globalization. Nyomtatott kiadás: ISBN 9789811052835 Nyomtatott kiadás: ISBN 9789811052859 Nyomtatott kiadás: ISBN 9789811353581 Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők. könyv e-book Language and languages Sociolinguistics Applied linguistics nyelvtanítás angol idegen nyelv tanulás és tanítás kulturális szempont idegen nyelv kulturális háttér tanulás és tanítás szociolingvisztika angol összehasonlító nyelvészet identitás szociolingvisztika nyelvtanítás módszertan elektronikus könyv SpringerLink (Online service) közreadó testület Online változat http://doi.org/10.1007/978-981-10-5284-2 EUL01 |
language |
English |
format |
Book |
author |
Huang, Zheng, szerző |
spellingShingle |
Huang, Zheng, szerző Native and Non-Native English Speaking Teachers in China : Perceptions and Practices Language and languages Sociolinguistics Applied linguistics nyelvtanítás -- angol idegen nyelv -- tanulás és tanítás -- kulturális szempont idegen nyelv -- kulturális háttér -- tanulás és tanítás szociolingvisztika -- angol összehasonlító nyelvészet identitás -- szociolingvisztika nyelvtanítás -- módszertan elektronikus könyv |
author_facet |
Huang, Zheng, szerző SpringerLink (Online service), közreadó testület |
author_corporate |
SpringerLink (Online service), közreadó testület |
author_sort |
Huang, Zheng |
title |
Native and Non-Native English Speaking Teachers in China : Perceptions and Practices |
title_sub |
Perceptions and Practices |
title_short |
Native and Non-Native English Speaking Teachers in China |
title_full |
Native and Non-Native English Speaking Teachers in China Perceptions and Practices by Zheng Huang |
title_fullStr |
Native and Non-Native English Speaking Teachers in China Perceptions and Practices by Zheng Huang |
title_full_unstemmed |
Native and Non-Native English Speaking Teachers in China Perceptions and Practices by Zheng Huang |
title_auth |
Native and Non-Native English Speaking Teachers in China Perceptions and Practices |
title_sort |
native and non native english speaking teachers in china perceptions and practices |
publishDate |
2018 |
publishDateSort |
2018 |
physical |
XV, 192 p. : ill., színes ; online forrás |
edition |
1st ed. 2018 |
isbn |
978-981-10-5284-2 |
callnumber-first |
L - Education |
callnumber-subject |
LC - Social Aspects of Education |
callnumber-label |
LC8-6691 |
callnumber-raw |
800.2 H 94 |
callnumber-search |
800.2 H 94 |
topic |
Language and languages Sociolinguistics Applied linguistics nyelvtanítás -- angol idegen nyelv -- tanulás és tanítás -- kulturális szempont idegen nyelv -- kulturális háttér -- tanulás és tanítás szociolingvisztika -- angol összehasonlító nyelvészet identitás -- szociolingvisztika nyelvtanítás -- módszertan elektronikus könyv |
topic_facet |
Language and languages Sociolinguistics Applied linguistics nyelvtanítás -- angol idegen nyelv -- tanulás és tanítás -- kulturális szempont idegen nyelv -- kulturális háttér -- tanulás és tanítás szociolingvisztika -- angol összehasonlító nyelvészet identitás -- szociolingvisztika nyelvtanítás -- módszertan elektronikus könyv Language and languages Sociolinguistics Applied linguistics nyelvtanítás idegen nyelv szociolingvisztika összehasonlító nyelvészet identitás tanulás és tanítás kulturális szempont kulturális háttér módszertan |
url |
http://doi.org/10.1007/978-981-10-5284-2 |
illustrated |
Illustrated |
dewey-hundreds |
400 - Language |
dewey-tens |
400 - Language |
dewey-ones |
407 - Education, research & related topics |
dewey-full |
407.1 |
dewey-sort |
3407.1 |
dewey-raw |
407.1 |
dewey-search |
407.1 |
first_indexed |
2023-12-26T23:18:40Z |
last_indexed |
2023-12-29T19:19:17Z |
recordtype |
opac |
publisher |
Singapore : Springer Singapore : Imprint: Springer |
_version_ |
1786641340885368832 |
score |
13,368425 |
generalnotes |
This book explores the responses of Chinese English teachers (CETs) and learners to the Native English-Speaking Teacher/Non-Native English-Speaking Teacher (NEST/NNEST) issue by examining the self-perceptions of Chinese English teachers, the perceptions of Chinese learners, and the real practices of the two groups of teachers in the classroom. It reveals how Chinese students’ and teachers’ perceptions are influenced by the combined forces of Chinese traditional culture and globalization, how Chinese English teachers’ classroom practices reflect their perceptions, and how Chinese English teachers struggle to (re)construct their professional identity as English teachers in the dominant ideology and disempowering discourse of native-speakerism. The findings also shed light on the impacts of globalization on Chinese English teachers’ professional identity and provide ways to empower them as English language teaching professionals. This book wi ll appeal to a broad readership, including foreign-language teachers – especially NNESTs – around the world, graduate students majoring in sociolinguistics, and scholars of globalization. |