Native and Non-Native English Speaking Teachers in China : Perceptions and Practices

Mentés helye:
Bibliográfiai részletek
Szerző:
Testületi szerző:
Különgyűjtemény:e-book
Formátum: könyv
Nyelv:angol
Megjelenés: Singapore : Springer Singapore : Imprint: Springer, 2018
Kiadás:1st ed. 2018
Tárgyszavak:
Online elérés:http://doi.org/10.1007/978-981-10-5284-2
Címkék: Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
id opac-EUL01-000976462
collection e-book
institution L_408
EUL01
spelling Huang, Zheng szerző
Native and Non-Native English Speaking Teachers in China Perceptions and Practices by Zheng Huang
1st ed. 2018
Singapore Springer Singapore Imprint: Springer 2018
XV, 192 p. ill., színes ; online forrás
szöveg txt rdacontent
számítógépes c rdamedia
távoli hozzáférés cr rdacarrier
szövegfájl PDF rda
Introduction -- Conceptualizing (Non-)native Speaker Identity -- Showing the Study -- Features of NESTs and CETs -- CETs’ Professional Identity -- Possible Impact of Globalization on CETs’ Professional Identity -- Recommendations and Reflections.
This book explores the responses of Chinese English teachers (CETs) and learners to the Native English-Speaking Teacher/Non-Native English-Speaking Teacher (NEST/NNEST) issue by examining the self-perceptions of Chinese English teachers, the perceptions of Chinese learners, and the real practices of the two groups of teachers in the classroom. It reveals how Chinese students’ and teachers’ perceptions are influenced by the combined forces of Chinese traditional culture and globalization, how Chinese English teachers’ classroom practices reflect their perceptions, and how Chinese English teachers struggle to (re)construct their professional identity as English teachers in the dominant ideology and disempowering discourse of native-speakerism. The findings also shed light on the impacts of globalization on Chinese English teachers’ professional identity and provide ways to empower them as English language teaching professionals. This book wi ll appeal to a broad readership, including foreign-language teachers – especially NNESTs – around the world, graduate students majoring in sociolinguistics, and scholars of globalization.
Nyomtatott kiadás: ISBN 9789811052835
Nyomtatott kiadás: ISBN 9789811052859
Nyomtatott kiadás: ISBN 9789811353581
Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők.
könyv
e-book
Language and languages
Sociolinguistics
Applied linguistics
nyelvtanítás angol
idegen nyelv tanulás és tanítás kulturális szempont
idegen nyelv kulturális háttér tanulás és tanítás
szociolingvisztika angol
összehasonlító nyelvészet
identitás szociolingvisztika
nyelvtanítás módszertan
elektronikus könyv
SpringerLink (Online service) közreadó testület
Online változat http://doi.org/10.1007/978-981-10-5284-2
EUL01
language English
format Book
author Huang, Zheng, szerző
spellingShingle Huang, Zheng, szerző
Native and Non-Native English Speaking Teachers in China : Perceptions and Practices
Language and languages
Sociolinguistics
Applied linguistics
nyelvtanítás -- angol
idegen nyelv -- tanulás és tanítás -- kulturális szempont
idegen nyelv -- kulturális háttér -- tanulás és tanítás
szociolingvisztika -- angol
összehasonlító nyelvészet
identitás -- szociolingvisztika
nyelvtanítás -- módszertan
elektronikus könyv
author_facet Huang, Zheng, szerző
SpringerLink (Online service), közreadó testület
author_corporate SpringerLink (Online service), közreadó testület
author_sort Huang, Zheng
title Native and Non-Native English Speaking Teachers in China : Perceptions and Practices
title_sub Perceptions and Practices
title_short Native and Non-Native English Speaking Teachers in China
title_full Native and Non-Native English Speaking Teachers in China Perceptions and Practices by Zheng Huang
title_fullStr Native and Non-Native English Speaking Teachers in China Perceptions and Practices by Zheng Huang
title_full_unstemmed Native and Non-Native English Speaking Teachers in China Perceptions and Practices by Zheng Huang
title_auth Native and Non-Native English Speaking Teachers in China Perceptions and Practices
title_sort native and non native english speaking teachers in china perceptions and practices
publishDate 2018
publishDateSort 2018
physical XV, 192 p. : ill., színes ; online forrás
edition 1st ed. 2018
isbn 978-981-10-5284-2
callnumber-first L - Education
callnumber-subject LC - Social Aspects of Education
callnumber-label LC8-6691
callnumber-raw 800.2 H 94
callnumber-search 800.2 H 94
topic Language and languages
Sociolinguistics
Applied linguistics
nyelvtanítás -- angol
idegen nyelv -- tanulás és tanítás -- kulturális szempont
idegen nyelv -- kulturális háttér -- tanulás és tanítás
szociolingvisztika -- angol
összehasonlító nyelvészet
identitás -- szociolingvisztika
nyelvtanítás -- módszertan
elektronikus könyv
topic_facet Language and languages
Sociolinguistics
Applied linguistics
nyelvtanítás -- angol
idegen nyelv -- tanulás és tanítás -- kulturális szempont
idegen nyelv -- kulturális háttér -- tanulás és tanítás
szociolingvisztika -- angol
összehasonlító nyelvészet
identitás -- szociolingvisztika
nyelvtanítás -- módszertan
elektronikus könyv
Language and languages
Sociolinguistics
Applied linguistics
nyelvtanítás
idegen nyelv
szociolingvisztika
összehasonlító nyelvészet
identitás
tanulás és tanítás
kulturális szempont
kulturális háttér
módszertan
url http://doi.org/10.1007/978-981-10-5284-2
illustrated Illustrated
dewey-hundreds 400 - Language
dewey-tens 400 - Language
dewey-ones 407 - Education, research & related topics
dewey-full 407.1
dewey-sort 3407.1
dewey-raw 407.1
dewey-search 407.1
first_indexed 2023-12-26T23:18:40Z
last_indexed 2023-12-29T19:19:17Z
recordtype opac
publisher Singapore : Springer Singapore : Imprint: Springer
_version_ 1786641340885368832
score 13,368425
generalnotes This book explores the responses of Chinese English teachers (CETs) and learners to the Native English-Speaking Teacher/Non-Native English-Speaking Teacher (NEST/NNEST) issue by examining the self-perceptions of Chinese English teachers, the perceptions of Chinese learners, and the real practices of the two groups of teachers in the classroom. It reveals how Chinese students’ and teachers’ perceptions are influenced by the combined forces of Chinese traditional culture and globalization, how Chinese English teachers’ classroom practices reflect their perceptions, and how Chinese English teachers struggle to (re)construct their professional identity as English teachers in the dominant ideology and disempowering discourse of native-speakerism. The findings also shed light on the impacts of globalization on Chinese English teachers’ professional identity and provide ways to empower them as English language teaching professionals. This book wi ll appeal to a broad readership, including foreign-language teachers – especially NNESTs – around the world, graduate students majoring in sociolinguistics, and scholars of globalization.