Native and Non-Native English Speaking Teachers in China : Perceptions and Practices

Mentés helye:
Bibliográfiai részletek
Szerző:
Testületi szerző:
Különgyűjtemény:e-book
Formátum: könyv
Nyelv:angol
Megjelenés: Singapore : Springer Singapore : Imprint: Springer, 2018
Kiadás:1st ed. 2018
Tárgyszavak:
Online elérés:http://doi.org/10.1007/978-981-10-5284-2
Címkék: Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
LEADER nam a22 c 4500
001 000976462
005 20200416155631.0
007 cr nn 008mamaa
008 170704s2018 si | s |||| 0|eng d
020 |a 978-981-10-5284-2 
024 7 |a 10.1007/978-981-10-5284-2  |2 doi 
040 |a Springer  |b hun  |d ELTE 
041 0 |a eng 
050 4 |a LC8-6691 
082 0 4 |a 407.1  |2 23 
100 1 |a Huang, Zheng  |e szerző 
245 1 0 |a Native and Non-Native English Speaking Teachers in China  |b Perceptions and Practices  |c by Zheng Huang 
250 |a 1st ed. 2018 
260 |a Singapore  |b Springer Singapore  |b Imprint: Springer  |c 2018 
300 |a XV, 192 p.  |b ill., színes ; online forrás 
336 |a szöveg  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a számítógépes  |b c  |2 rdamedia 
338 |a távoli hozzáférés  |b cr  |2 rdacarrier 
347 |a szövegfájl  |b PDF  |2 rda 
505 0 |a Introduction -- Conceptualizing (Non-)native Speaker Identity -- Showing the Study -- Features of NESTs and CETs -- CETs’ Professional Identity -- Possible Impact of Globalization on CETs’ Professional Identity -- Recommendations and Reflections. 
520 |a This book explores the responses of Chinese English teachers (CETs) and learners to the Native English-Speaking Teacher/Non-Native English-Speaking Teacher (NEST/NNEST) issue by examining the self-perceptions of Chinese English teachers, the perceptions of Chinese learners, and the real practices of the two groups of teachers in the classroom. It reveals how Chinese students’ and teachers’ perceptions are influenced by the combined forces of Chinese traditional culture and globalization, how Chinese English teachers’ classroom practices reflect their perceptions, and how Chinese English teachers struggle to (re)construct their professional identity as English teachers in the dominant ideology and disempowering discourse of native-speakerism. The findings also shed light on the impacts of globalization on Chinese English teachers’ professional identity and provide ways to empower them as English language teaching professionals. This book wi ll appeal to a broad readership, including foreign-language teachers – especially NNESTs – around the world, graduate students majoring in sociolinguistics, and scholars of globalization. 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9789811052835 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9789811052859 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9789811353581 
506 |a Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők. 
598 |a könyv 
595 |a e-book 
650 0 |a Language and languages 
650 0 |a Sociolinguistics 
650 0 |a Applied linguistics 
650 0 4 |a nyelvtanítás  |z angol 
650 0 4 |a idegen nyelv  |x tanulás és tanítás  |x kulturális szempont 
650 0 4 |a idegen nyelv  |x kulturális háttér  |x tanulás és tanítás 
650 0 4 |a szociolingvisztika  |z angol 
650 0 4 |a összehasonlító nyelvészet 
650 0 4 |a identitás  |x szociolingvisztika 
650 0 4 |a nyelvtanítás  |x módszertan 
653 |a elektronikus könyv 
710 2 |a SpringerLink (Online service)  |e közreadó testület 
856 4 0 |y Online változat  |u http://doi.org/10.1007/978-981-10-5284-2 
850 |a B2 
264 1 |a Singapore  |b Springer Singapore  |b Imprint: Springer  |c 2018