Exploring, experiencing, and envisioning integration in US arts education
Mentés helye:
Testületi szerző: | |
---|---|
Közreműködő(k): | |
Különgyűjtemény: | e-book |
Formátum: | könyv |
Nyelv: | angol |
Megjelenés: |
Cham : Springer International Publishing : Imprint: Palgrave Macmillan,
2018
|
Kiadás: | 1st ed. 2018 |
Sorozat: | The arts in higher education |
Tárgyszavak: | |
Online elérés: | http://doi.org/10.1007/978-3-319-71051-8 |
Címkék: |
Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
|
id |
opac-EUL01-000976294 |
---|---|
collection |
e-book |
institution |
L_408 EUL01 |
spelling |
Exploring, experiencing, and envisioning integration in US arts education edited by Nancy H. Hensel 1st ed. 2018 Cham Springer International Publishing Imprint: Palgrave Macmillan 2018 X, 234 p. ill., részben színes ; online forrás szöveg txt rdacontent számítógépes c rdamedia távoli hozzáférés cr rdacarrier szövegfájl PDF rda The arts in higher education This book explores the dedication of the New American Colleges & Universities to the purposeful integration of liberal education, professional studies, and civic engagement through the performing, literary, and visual arts. Examples of course level and programmatic integration of the arts are discussed from both an applied practice-based approach and a philosophical framework that posits student benefit from exploring, experiencing and envisioning creativity in their future professions. The authors believe that the development of professional skills in combination with the theoretical aspects of liberal arts curriculum, which traditionally includes music, theatre, art and literature, provides a high quality undergraduate educational experience that uniquely prepares students for adaptability in their careers and engaged citizenship grounded in the ability to think creatively, critically, and ethically. Nyomtatott kiadás: ISBN 9783319710501 Nyomtatott kiadás: ISBN 9783319710525 Nyomtatott kiadás: ISBN 9783319890340 Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők. könyv e-book Education, Higher Performing arts felsőoktatás Egyesült Államok művészeti oktatás Egyesült Államok kreativitás művészet kreativitás pedagógia kreativitás tanítás művészetpedagógia művészeti nevelés fejlesztés kreatív gondolkodás felsőoktatás esettanulmányok művészet és pedagógia társadalmi szempont elektronikus könyv Hensel, Nancy H. szerkesztő SpringerLink (Online service) közreadó testület Online változat http://doi.org/10.1007/978-3-319-71051-8 EUL01 |
language |
English |
format |
Book |
author2 |
Hensel, Nancy H., szerkesztő |
author_facet |
Hensel, Nancy H., szerkesztő SpringerLink (Online service), közreadó testület |
author_corporate |
SpringerLink (Online service), közreadó testület |
author_sort |
Hensel, Nancy H. |
title |
Exploring, experiencing, and envisioning integration in US arts education |
spellingShingle |
Exploring, experiencing, and envisioning integration in US arts education The arts in higher education Education, Higher Performing arts felsőoktatás -- Egyesült Államok művészeti oktatás -- Egyesült Államok kreativitás -- művészet kreativitás -- pedagógia kreativitás -- tanítás művészetpedagógia művészeti nevelés -- fejlesztés kreatív gondolkodás -- felsőoktatás -- esettanulmányok művészet és pedagógia -- társadalmi szempont elektronikus könyv |
title_short |
Exploring, experiencing, and envisioning integration in US arts education |
title_full |
Exploring, experiencing, and envisioning integration in US arts education edited by Nancy H. Hensel |
title_fullStr |
Exploring, experiencing, and envisioning integration in US arts education edited by Nancy H. Hensel |
title_full_unstemmed |
Exploring, experiencing, and envisioning integration in US arts education edited by Nancy H. Hensel |
title_auth |
Exploring, experiencing, and envisioning integration in US arts education |
title_sort |
exploring experiencing and envisioning integration in us arts education |
series |
The arts in higher education |
series2 |
The arts in higher education |
publishDate |
2018 |
publishDateSort |
2018 |
physical |
X, 234 p. : ill., részben színes ; online forrás |
edition |
1st ed. 2018 |
isbn |
978-3-319-71051-8 |
callnumber-first |
N - Fine Arts |
callnumber-subject |
NX - Arts in General |
callnumber-label |
NX280-410 |
callnumber-raw |
378 E 98 |
callnumber-search |
378 E 98 |
topic |
Education, Higher Performing arts felsőoktatás -- Egyesült Államok művészeti oktatás -- Egyesült Államok kreativitás -- művészet kreativitás -- pedagógia kreativitás -- tanítás művészetpedagógia művészeti nevelés -- fejlesztés kreatív gondolkodás -- felsőoktatás -- esettanulmányok művészet és pedagógia -- társadalmi szempont elektronikus könyv |
topic_facet |
Education, Higher Performing arts felsőoktatás -- Egyesült Államok művészeti oktatás -- Egyesült Államok kreativitás -- művészet kreativitás -- pedagógia kreativitás -- tanítás művészetpedagógia művészeti nevelés -- fejlesztés kreatív gondolkodás -- felsőoktatás -- esettanulmányok művészet és pedagógia -- társadalmi szempont elektronikus könyv Education, Higher Performing arts felsőoktatás művészeti oktatás kreativitás művészetpedagógia művészeti nevelés kreatív gondolkodás művészet és pedagógia művészet pedagógia tanítás fejlesztés esettanulmányok társadalmi szempont |
url |
http://doi.org/10.1007/978-3-319-71051-8 |
illustrated |
Illustrated |
dewey-hundreds |
700 - Arts & recreation |
dewey-tens |
700 - Arts |
dewey-ones |
700 - The arts; fine & decorative arts |
dewey-full |
700.71 |
dewey-sort |
3700.71 |
dewey-raw |
700.71 |
dewey-search |
700.71 |
first_indexed |
2023-12-26T23:35:33Z |
last_indexed |
2023-12-29T19:19:19Z |
recordtype |
opac |
publisher |
Cham : Springer International Publishing : Imprint: Palgrave Macmillan |
_version_ |
1786641341454745600 |
score |
13,365247 |
generalnotes |
This book explores the dedication of the New American Colleges & Universities to the purposeful integration of liberal education, professional studies, and civic engagement through the performing, literary, and visual arts. Examples of course level and programmatic integration of the arts are discussed from both an applied practice-based approach and a philosophical framework that posits student benefit from exploring, experiencing and envisioning creativity in their future professions. The authors believe that the development of professional skills in combination with the theoretical aspects of liberal arts curriculum, which traditionally includes music, theatre, art and literature, provides a high quality undergraduate educational experience that uniquely prepares students for adaptability in their careers and engaged citizenship grounded in the ability to think creatively, critically, and ethically. |