Gender Justice, Education and Equality : Creating Capabilities for Girls' and Women's Development

Mentés helye:
Bibliográfiai részletek
Szerző:
Testületi szerző:
Különgyűjtemény:e-book
Formátum: könyv
Nyelv:angol
Megjelenés: Cham : Springer International Publishing : Imprint: Palgrave Macmillan, 2017
Sorozat:Palgrave studies in gender and education, ISSN 2524-6445
Tárgyszavak:
Online elérés:http://doi.org/10.1007/978-3-319-39104-5
Címkék: Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
LEADER nam a22 c 4500
001 000952139
005 20200525112450.0
007 cr nn 008mamaa
008 170130s2017 gw s 001 0 eng d
020 |a 978-3-319-39104-5 
024 7 |a 10.1007/978-3-319-39104-5  |2 doi 
040 |a Springer  |b hun  |c ELTE 
041 0 |a eng 
082 0 4 |a 370.81  |2 23 
100 1 |a Cin, Firdevs Melis  |e szerző  |4 aut  |4 http://id.loc.gov/vocabulary/relators/aut 
245 1 0 |a Gender Justice, Education and Equality  |b Creating Capabilities for Girls' and Women's Development  |c by Firdevs Melis Cin 
260 |a Cham  |b Springer International Publishing  |b Imprint: Palgrave Macmillan  |c 2017 
300 |a IX, 212 p.  |b online forrás 
336 |a szöveg  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a számítógépes  |b c  |2 rdamedia 
338 |a távoli hozzáférés  |b cr  |2 rdacarrier 
347 |a szövegfájl  |b PDF  |2 rda 
490 1 |a Palgrave studies in gender and education  |x 2524-6445 
505 0 |a PART I -- Chapter 1. Introduction: Conceptualising Gender Justice -- Chapter 2. Understanding(s) of Education, Gender Justice and Human Development -- PART II -- Chapter 3. Understanding Context: Political History, Gender Politics and Education Provision in Turkey -- Chapter 4. The Women and Their Micro-Contexts -- Chapter 5. Exploring Gender Inequalities in Personal Spaces and Private Sphere -- Chapter 6. Education and Changing Lives -- Chapter 7. Working for Social and Gender Justice -- PART III -- Chapter 8. Conclusion: A Capabilities-based Human Development Approach to Gender Justice and Education in Turkey. 
520 |a This book reframes gender and education issues from a feminist and capabilities perspective through a multi-generational study of women as teachers. It explores how different understandings of gender, equality and education generate a variety of approaches with which to pursue gender equality in education. Through employing the capabilities approach in a critical and innovative way to question justice, agency and well-being and also to evaluate valued functionings and capabilities, freedoms and lack of opportunities in women’s lives in Turkey it highlights the need for constructing a gender-just society. The book takes a closer look at these women’s memories, in order to understand how gender roles were created, negotiated and contested, and how the transition to modern ways of socialising and existing was shaped and women’s emancipation was guided by women teachers as social actors, rather than as passive onlookers or oppressed individuals. It provides important insights and critical evidence to be used in the planning and implementation of education and social/gender policies. 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9783319391038 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9783319391052 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9783319818184 
506 |a Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők. 
598 |a könyv 
595 |a e-book 
650 0 |a Gender identity in education 
650 0 |a Sociology 
650 0 |a Social justice 
650 0 4 |a nők  |x oktatás 
650 0 4 |a oktatásszociológia  |x nemi szerepek 
650 0 4 |a nők  |x társadalmi helyzet  |z Törökország 
650 0 4 |a esélyegyenlőség  |x nők 
650 0 4 |a emancipáció  |x nők 
650 0 4 |a nőtudomány 
653 |a elektronikus könyv 
710 2 |a SpringerLink (Online service)  |e közreadó testület 
830 0 |a Palgrave studies in gender and education 
856 4 0 |y Online változat  |u http://doi.org/10.1007/978-3-319-39104-5 
850 |a B2 
264 1 |a Cham  |b Springer International Publishing  |b Imprint: Palgrave Macmillan  |c 2017