Education policy analysis : liberal studies and national education in Hong Kong
Mentés helye:
Szerző: | |
---|---|
Testületi szerző: | |
Közreműködő(k): | |
Különgyűjtemény: | e-book |
Formátum: | könyv |
Nyelv: | angol |
Megjelenés: |
Singapore : Springer Singapore,
2017
|
Sorozat: | SpringerBriefs in education, ISSN 2211-193X |
Tárgyszavak: | |
Online elérés: | http://dx.doi.org/10.1007/978-981-10-2610-2 |
Címkék: |
Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
|
LEADER | nam a22 c 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 000951878 | ||
005 | 20210114135014.0 | ||
007 | cr nn 008mamaa | ||
008 | 181101s2017 si af sb 000 0deng d | ||
020 | |a 978-981-10-2610-2 | ||
024 | 7 | |a 10.1007/978-981-10-2610-2 |2 doi | |
040 | |a Springer |b hun |c ELTE | ||
041 | 0 | |a eng | |
082 | 0 | 4 | |a 370.116 |2 23 |
082 | 0 | 4 | |a 370.9 |2 23 |
100 | 1 | |a Fung, Dennis Chun-Lok |e szerző |4 aut | |
245 | 1 | 0 | |a Education policy analysis |b liberal studies and national education in Hong Kong |c Dennis Chun-Lok Fung, Wai-mei Lui |
260 | |a Singapore |b Springer Singapore |c 2017 | ||
300 | |a IX, 95 p., 4 ill. |b online forrás | ||
336 | |a szöveg |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a számítógépes |b c |2 rdamedia | ||
338 | |a távoli hozzáférés |b cr |2 rdacarrier | ||
347 | |a szövegfájl |b PDF |2 rda | ||
490 | 1 | |a SpringerBriefs in education |x 2211-193X | |
504 | |a Bibliogr. a fejezetek végén. | ||
505 | 0 | |a Chapter 1 Liberal Studies and National Education in Post-Colonial Hong Kong -- Chapter 2 Review of Liberal Studies, National Education and Education Policy Framework -- Chapter 3 Research Design, Methodology and Data Collection -- Chapter 4 Results and Data Analysis -- Chapter 5 Discussion and Implications. | |
520 | 2 | |a This book reports on a five-year longitudinal study of the policy relating to the introduction of Liberal Studies, which was developed as an interdisciplinary curriculum in the New Senior Secondary (NSS) academic structure in post-colonial Hong Kong. It also examines the implementation of Moral and National Education, which has become one of the most recent controversial issues in Hong Kong’s education policy. Adopting a cross-subject perspective, it concludes by illustrating the roles of Liberal Studies and Moral and National Education in strengthening multi-disciplinary learning and citizenship education in the NSS academic structure. | |
580 | |a Nyomtatott kiadás: ISBN 978-981-10-2608-9, ISSN 2211-1921 | ||
506 | |a Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők. | ||
598 | |a könyv | ||
595 | |a e-book | ||
650 | 0 | 0 | |a Curriculum planning |
650 | 1 | 4 | |a International and comparative education |
650 | 2 | 4 | |a Curriculum studies |
650 | 2 | 4 | |a Educational policy and politics |
650 | 0 | 4 | |a oktatáspolitika |x nemzeti oktatás |z Hongkong |
650 | 0 | 4 | |a erkölcsi oktatás |x állampolgári nevelés |z Hongkong |
650 | 0 | 4 | |a liberális tanulmányok |z Hongkong |
653 | |a elektronikus könyv | ||
653 | |a tanulmányok | ||
700 | 1 | |a Lui, Wai-mei |e szerző |4 aut | |
710 | 2 | |a SpringerLink (Online service) |e közreadó testület | |
830 | 0 | |a SpringerBriefs in education | |
856 | 4 | 0 | |y Online változat |u http://dx.doi.org/10.1007/978-981-10-2610-2 |
850 | |a B2 | ||
264 | 1 | |a Singapore : |b Springer Singapore : |b Imprint: Springer, |c 2017. |