The Gothic in Contemporary British Trauma Fiction

Mentés helye:
Bibliográfiai részletek
Szerző:
Testületi szerző:
Különgyűjtemény:e-book
Formátum: könyv
Nyelv:angol
Megjelenés: Cham : : Springer International Publishing : : Imprint: Palgrave Macmillan,, 2019
Kiadás:1st ed. 2019
Tárgyszavak:
Online elérés:https://doi.org/10.1007/978-3-030-26728-5
Címkék: Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
LEADER nam a22 c 4500
001 001028706
005 20210713132556.0
007 cr nn 008mamaa
008 190905s2019 gw s 000 0 eng d
020 |a 978-3-030-26728-5 
024 7 |a 10.1007/978-3-030-26728-5  |2 doi 
040 |a Springer  |b hun  |d ELTE 
041 0 |a eng 
050 4 |a PN6071.G64 
082 0 4 |a 808.838729  |2 23 
100 1 |a Joyce, Ashlee 
245 1 4 |a The Gothic in Contemporary British Trauma Fiction  |c by Ashlee Joyce 
250 |a 1st ed. 2019 
260 |a Cham :  |b Springer International Publishing :  |b Imprint: Palgrave Macmillan,  |c 2019 
300 |a VII, 233 p.  |b online forrás 
336 |a szöveg  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a számítógépes  |b c  |2 rdamedia 
338 |a távoli hozzáférés  |b cr  |2 rdacarrier 
347 |a szövegfájl  |b PDF  |2 rda 
505 0 |a Introduction: The Resurgence of the Gothic in Contemporary British Trauma Fiction -- Beyond the Event Horizon: Witnessing the Nuclear Sublime in Martin Amis’s London Fields -- Gothic Collisions: Regarding Trauma in Margaret Drabble’s The Gates of Ivory -- Gothic Misdirections: Troubling the Trauma Fiction Paradigm in Pat Barker’s Double Vision -- Witness or Spectator?: Gothic Interrogations of the Reader-Witness in Kazuo Ishiguro’s Never Let Me Go -- Conclusion. 
520 |a This book examines the intersection of trauma and the Gothic in six contemporary British novels: Martin Amis’s London Fields, Margaret Drabble’s The Gates of Ivory, Ian McEwan’s Atonement, Pat Barker’s Regeneration and Double Vision, and Kazuo Ishiguro’s Never Let Me Go. In these works, the Gothic functions both as an expression of societal violence at the turn of the twenty-first century and as a response to the related crisis of representation brought about by the contemporary individual’s highly mediated and spectatorial relationship to this violence. By locating these six novels within the Gothic tradition, this work argues that each text, to borrow a term from Jacques Derrida, “participates” in the Gothic in ways that both uphold the paradigm of “unspeakability” that has come to dominate much trauma fiction, as well as push its boundaries to complicate how we think of the ethical relationship between witnessing and writing trauma. 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9783030267278 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9783030267292 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9783030267308 
506 |a Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők. 
595 |a e-book 
598 |a könyv 
650 0 |a Gothic fiction (Literary genre) 
650 0 |a British literature 
650 0 |a Literature, Modern  |y 20th century 
650 0 |a Literature, Modern  |y 21st century 
653 |a elektronikus könyv 
710 2 |a SpringerLink (Online service)  |e közreadó testület 
856 4 0 |y Online változat  |u https://doi.org/10.1007/978-3-030-26728-5 
850 |a B2 
264 1 |a Cham :  |b Springer International Publishing :  |b Imprint: Palgrave Macmillan,  |c 2019