Trilingual education in Hong Kong primary schools

Mentés helye:
Bibliográfiai részletek
Szerző:
Testületi szerző:
Közreműködő(k):
Különgyűjtemény:e-book
Formátum: könyv
Nyelv:angol
Megjelenés: Cham : Springer International Publishing : Imprint: Springer, 2019
Kiadás:1st ed. 2019.
Sorozat:Multilingual education, ISSN 2213-3208 ; 33.
Tárgyszavak:
Online elérés:https://doi.org/10.1007/978-3-030-11081-9
Címkék: Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
LEADER nam a22 c 4500
001 000998634
005 20210409093132.0
007 cr nn 008mamaa
008 190226s2019 sz a s |000 0|eng d
020 |a 978-3-030-11081-9 
024 7 |a 10.1007/978-3-030-11081-9  |2 doi 
040 |a Springer  |b hun  |d ELTE 
041 0 |a eng 
050 4 |a LC8-6691 
082 0 4 |a 407.1  |2 23 
100 1 |a Wang, Lixun  |e szerző 
245 1 0 |a Trilingual education in Hong Kong primary schools  |c by Lixun Wang, Andy Kirkpatrick 
250 |a 1st ed. 2019. 
260 |a Cham  |b Springer International Publishing  |b Imprint: Springer  |c 2019 
300 |a X, 187 p.  |b 35 ill. ; online forrás 
336 |a szöveg  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a számítógépes  |b c  |2 rdamedia 
338 |a távoli hozzáférés  |b cr  |2 rdacarrier 
347 |a szövegfájl  |b PDF  |2 rda 
490 1 |a Multilingual education  |x 2213-3208  |v 33. 
505 0 |a Introduction -- Literature Review -- Methodology -- Pilot Study in One Hong Kong Primary School -- Survey on Trilingual Education in Hong Kong Primary Schools -- Case Study 1: School A -- Case Study 2: School B -- Case Study 3: School C -- Comparisons across the Three Case Study Schools Regarding Trilingual Education -- Conclusion, Limitations and Implications. 
520 |a This book focuses on Hong Kong as a multilingual society. It investigates how trilingual education is implemented in Hong Kong primary schools. Based on a large scale survey of 155 Hong Kong schools and in-depth case studies in 3 selected schools, the book gives an overview of trilingual education in Hong Kong primary schools, revealing the views on trilingual education of all stakeholders: school principals, panel chairs, subject teachers, students, and parents. The research findings presented in this book suggest that the implementation of trilingual education varies significantly from school to school, as does the effectiveness of the trilingual education models used. It shows how students’ views towards the use of different media of instruction (MoIs) also vary, and how their mother-tongue backgrounds affect their perceptions. By documenting views, policies and implementation methods, the book provides insight into the practice of trilingual education in Hong Kong and offers suggestions on potentially effective implementation methods. This book serves as a good reference for students and scholars of multilingualism and multilingual education. The detailed investigation of the trilingual education model in Hong Kong provides us with a vivid picture of the implementation of trilingual policy in post-colonial Hong Kong. The findings present a solid reference for multilingual education in contemporary multilingual settings. Linda Tsung, The University of Sydney, Australia. 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9783030110802 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9783030110826 
506 |a Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők. 
598 |a könyv 
595 |a e-book 
650 0 4 |a nyelv és oktatás  |x tanulmányok 
650 0 4 |a többnyelvű oktatás 
650 0 4 |a általános iskola  |x oktatás  |z Hong Kong 
650 0 4 |a többnyelvűség 
650 0 4 |a esettanulmány 
650 0 |a Language and education 
650 0 |a Educational policy 
650 0 |a Education and state 
650 0 |a Multilingualism. 
650 0 |a Chinese language 
653 |a elektronikus könyv 
653 |a tanulmányok 
700 1 |a Kirkpatrick, Andy  |d 1949-  |e szerző 
710 2 |a SpringerLink (Online service)  |e közreadó testület 
830 0 |a Multilingual education 
856 4 0 |y Online változat  |u https://doi.org/10.1007/978-3-030-11081-9 
850 |a B2 
264 1 |a Cham  |b Springer International Publishing  |b Imprint: Springer  |c 2019