Successful transposition of lesson study : a knowledge management perspective

Mentés helye:
Bibliográfiai részletek
Szerző:
Testületi szerző:
Különgyűjtemény:e-book
Formátum: könyv
Nyelv:angol
Megjelenés: Singapore : Springer Singapore : Imprint: Springer, 2019
Kiadás:1st ed. 2019.
Sorozat:SpringerBriefs in education, ISSN 2211-1921
Tárgyszavak:
Online elérés:https://doi.org/10.1007/978-981-13-2472-7
Címkék: Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
LEADER nam a22 c 4500
001 000998580
005 20201119101932.0
007 cr nn 008mamaa
008 180828s2019 si a s |||| 0|eng d
020 |a 978-981-13-2472-7 
024 7 |a 10.1007/978-981-13-2472-7  |2 doi 
040 |a Springer  |b hun  |d ELTE 
041 0 |a eng 
050 4 |a LB5-3640 
082 0 4 |a 371.3  |2 23 
100 1 |a Cheng, Eric C. K.  |e szerző 
245 1 0 |a Successful transposition of lesson study  |b a knowledge management perspective  |c by Eric C. K. Cheng 
250 |a 1st ed. 2019. 
260 |a Singapore  |b Springer Singapore  |b Imprint: Springer  |c 2019 
300 |a X, 72 p.  |b 8 ill., 4 ill. színes. ; online forrás 
336 |a szöveg  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a számítógépes  |b c  |2 rdamedia 
338 |a távoli hozzáférés  |b cr  |2 rdacarrier 
347 |a szövegfájl  |b PDF  |2 rda 
490 1 |a SpringerBriefs in education  |x 2211-1921 
505 0 |a 1 Conceptualising Lesson Study from International Literature -- 2 Reconceptualising Lesson Study as Knowledge Management -- 3 Applying SECI Model for Creating Pedagogical Knowledge -- 4 Rotating PDCA Cycles through SECI Processes for Curriculum Management -- 5 Institutionalizing Lesson Study for Managing Knowledge. 
520 |a This book analyses the organisation cultures that promote Japanese Lesson Study, identifies the soul of lesson study, which is missing in other cultures, and discusses the conditions for successfully transplanting the Lesson Study to other cultures. Adopting Nonaka and Tateuchi’s (1995) SECI knowledge creation model as the analytical lens, it explores the tacit and explicit knowledge convention and creation processes in lesson study. Unpacking the mechanism of the knowledge management process and practices could assist policy makers and school administrators, educators in contextualising lesson study to their school systems. The book provides an accessible discussion of the benefits and challenges of introducing lesson study, and presents three new research dimensions to analyse it: reviewing the historical development of lesson study in terms of the pendulum swings between professional accountability and state accountability in developing the school-based curriculum and the national curriculum; examining lesson study as a knowledge management tool for creating pedagogical knowledge for curriculum implementation: and studying the “kaizen kata” embedded in the PDCA cycles of lesson study as an organization routine for school improvement. 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9789811324710 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9789811324734 
506 |a Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők. 
598 |a könyv 
595 |a e-book 
650 0 4 |a tanórakutatás  |x oktatás  |z Japán 
650 0 4 |a tudásmenedzsment 
650 0 |a Learning 
650 0 |a Instruction 
650 0 |a Knowledge management 
650 0 |a Curriculum studies 
650 0 |a Education—Curricula 
653 |a elektronikus könyv 
710 2 |a SpringerLink (Online service)  |e közreadó testület 
830 0 |a SpringerBriefs in education 
856 4 0 |y Online változat  |u https://doi.org/10.1007/978-981-13-2472-7 
850 |a B2 
264 1 |a Singapore  |b Springer Singapore  |b Imprint: Springer  |c 2019