Higher Education for and beyond the Sustainable Development Goals

Mentés helye:
Bibliográfiai részletek
Szerző:
Testületi szerző:
Különgyűjtemény:e-book
Formátum: könyv
Nyelv:angol
Megjelenés: Cham : Springer International Publishing : Imprint: Palgrave Macmillan, 2019
Kiadás:1st ed. 2019
Sorozat:Palgrave Studies in Global Higher Education, ISSN 2662-4214
Tárgyszavak:
Online elérés:http://doi.org/10.1007/978-3-030-19597-7
Címkék: Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
LEADER nam a22 c 4500
001 000998505
005 20210427084949.0
007 cr nn 008mamaa
008 190829s2019 gw a s 000 0 eng d
020 |a 978-3-030-19597-7 
024 7 |a 10.1007/978-3-030-19597-7  |2 doi 
040 |a Springer  |b hun  |d ELTE 
041 0 |a eng 
050 4 |a LB2300-2799.3 
082 0 4 |a 378  |2 23 
100 1 |a McCowan, Tristan 
245 1 0 |a Higher Education for and beyond the Sustainable Development Goals  |c by Tristan McCowan 
250 |a 1st ed. 2019 
260 |a Cham  |b Springer International Publishing  |b Imprint: Palgrave Macmillan  |c 2019 
300 |a XIII, 359 p.  |b ill., színes, online forrás 
336 |a szöveg  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a számítógépes  |b c  |2 rdamedia 
338 |a távoli hozzáférés  |b cr  |2 rdacarrier 
347 |a szövegfájl  |b PDF  |2 rda 
490 1 |a Palgrave Studies in Global Higher Education  |x 2662-4214 
505 0 |a Chapter 1. Introduction -- PART I -- Chapter 2. The role of education in development -- Chapter 3. The anatomy of the university -- Chapter 4. The developmental model -- Chapter 5. Three global trends: status competition, commodification and unbundling -- PART II -- Chapter 6. Access -- Chapter 7. Quality -- Chapter 8. Impact on the SDGs -- PART III -- Chapter 9. Limits of the developmental model -- Chapter 10. The post-development university. 
520 |a This book analyses the role of the university in working towards the Sustainable Development Goals. In contrast to the previous Millennium Development Goals, higher education is seen to have a crucial role in this new agenda. Yet how can the university fulfil these weighty expectations, and are the dominant trends in higher education supporting or undermining this vision? This book draws on the idea of the ‘developmental university’, a model characterised by its porous boundaries with society and commitment to teaching, research and community engagement in the public interest. The author examines case studies from Latin America, Africa and other regions to analyse how this model can be revived, countering recent trends of marketisation, status competition and unbundling. The book also considers alternatives to the developmental model drawing on indigenous knowledge systems, looking beyond the SDG framework to the creation of a new form of society. This timely volume will be of interest and value to those working in the field of sustainable development, and to students and scholars of comparative education, international development and higher education studies. . 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9783030195960 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9783030195984 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9783030195991 
506 |a Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők. 
598 |a könyv 
595 |a e-book 
650 0 4 |a fenntartható fejlődés 
650 0 4 |a nemzetközi oktatás  |x összehasonlítás 
650 0 4 |a oktatáspolitika  |y 21. sz. 
650 0 4 |a felsőoktatás  |y 21 sz.  |x nemzetközi áttekintés 
650 0 |a Higher education. 
650 0 |a International education . 
650 0 |a Comparative education. 
650 0 |a Educational policy. 
650 0 |a Education and state. 
653 |a elektronikus könyv 
710 2 |a SpringerLink (Online service)  |e közread. 
830 0 |a Palgrave studies in global higher education 
856 4 0 |y Online változat  |u http://doi.org/10.1007/978-3-030-19597-7 
850 |a B2 
264 1 |a Cham  |b Springer International Publishing  |b Imprint: Palgrave Macmillan  |c 2019