Performers' rights in Sri Lanka : singers’ melancholia

Mentés helye:
Bibliográfiai részletek
Szerző:
Testületi szerző:
Különgyűjtemény:e-book
Formátum: könyv
Nyelv:angol
Megjelenés: Singapore : Springer Singapore : Imprint: Palgrave Macmillan, 2019
Kiadás:1st ed. 2019
Tárgyszavak:
Law
Online elérés:https://doi.org/10.1007/978-981-13-6668-0
Címkék: Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
LEADER nam a22 c 4500
001 000988861
005 20200427140707.0
007 cr nn 008mamaa
008 200227s2019 si a s 000 0 eng d
020 |a 978-981-13-6668-0 
024 7 |a 10.1007/978-981-13-6668-0  |2 doi 
040 |a Springer  |b hun  |d ELTE 
041 0 |a eng 
050 4 |a K4240-4343 
082 0 4 |a 343.099  |2 23 
100 1 |a Nanayakkara, Gowri  |e szerző 
245 1 0 |a Performers' rights in Sri Lanka  |b singers’ melancholia  |c by Gowri Nanayakkara 
250 |a 1st ed. 2019 
260 |a Singapore  |b Springer Singapore  |b Imprint: Palgrave Macmillan  |c 2019 
300 |a IX, 228 p.  |b ill. ; online forrás 
336 |a szöveg  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a számítógépes  |b c  |2 rdamedia 
338 |a távoli hozzáférés  |b cr  |2 rdacarrier 
347 |a szövegfájl  |b PDF  |2 rda 
505 0 |a Chapter 1: Separating the singer from the song -- Chapter 2: The Sinhala commercial music industry and its development -- Chapter 3: The emergence and development of the performers’ rights regime -- Chapter 4: Issues faced by contemporary commercial singers in Sri Lanka -- Chapter 5: The performers’ rights regime: the Sri Lankan vocalists’ solution or their concern? -- Chapter 6: Conclusion. 
520 |a This book explores whether global music copyright law and the performers’ rights regime (PRR) have been able to improve the economic position of artists, as they were originally intended to. The author investigates whether this regime effectively addresses contemporary issues regarding royalty payments and cover songs in Sri Lankan music, drawing on the empirical findings of a case study she conducted on the Sinhala music industry. She finds that the PRR developed internationally and implemented in Sri Lanka is predicated on a particular view of the role of performers and their relationships with other actors in the music industry; although this view can be found in the USA, UK and India, it does not seem to reflect the established practices and relationships within Sri Lanka’s contemporary music industry. While providing a socio-historical and legal analysis of these differing industrial settings and investigating the manner in which they impact the PRR’s (in)ability to deliver improved economic security for Sinhala singers, the book also offers policymakers recommendations on how to supplement current national copyright law and the PRR in order to provide a secure economic position for music artists in Sri Lanka. 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9789811366673 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9789811366697 
506 |a Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők. 
598 |a könyv 
595 |a e-book 
500 |a Olvasási képességet érintő fogyatékossággal élő személy számára (is) használható dokumentum. 
650 0 |a Mass media 
650 0 |a Law 
650 0 |a Ethnology  |z Asia 
650 0 |a Commercial law 
653 |a elektronikus könyv 
710 2 |a SpringerLink (Online service)  |e közreadó testület 
856 4 0 |y Online változat  |u https://doi.org/10.1007/978-981-13-6668-0 
850 |a B2 
264 1 |a Singapore  |b Springer Singapore  |b Imprint: Palgrave Macmillan  |c 2019