The multilingual edge of education

Mentés helye:
Bibliográfiai részletek
Testületi szerző:
Közreműködő(k):
Különgyűjtemény:e-book
Formátum: könyv
Nyelv:angol
Megjelenés: London : Palgrave Macmillan UK : Imprint: Palgrave Macmillan, 2018
Tárgyszavak:
Online elérés:https://doi.org/10.1057/978-1-137-54856-6
Címkék: Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
id opac-EUL01-000978439
collection e-book
institution L_118
EUL01
spelling The multilingual edge of education edited by Piet Van Avermaet, Stef Slembrouck, Koen Van Gorp, Sven Sierens, Katrijn Maryns
London Palgrave Macmillan UK Imprint: Palgrave Macmillan 2018
XXII, 374 p. ill., részben színes ; online forrás
szöveg txt rdacontent
számítógépes c rdamedia
távoli hozzáférés cr rdacarrier
szövegfájl PDF rda
This book highlights the need to develop new educational perspectives in which multilingualism is valorised and strategically used in settings and contexts of instruction and learning. Situated in the current educational debate about multilingualism and ethno-linguistic minorities, chapter authors examine the polarised response to heightened linguistic diversity and how the debate is very much premised on binary views of monolingualism and multi- or bilingualism. Contributors argue that the diverse linguistic backgrounds of immigrant and minority students should be considered an asset, instead of being regarded as a barrier to teaching and learning. From its title through to its conclusion, this book underlines the current perspective of multilingualism as possessing cutting edge potential for transforming diverse classrooms into more inhabitable, more equitable and more efficiently organised spaces for learning. This book will be of interest to scholars and researchers in educational linguistics, applied linguistics, sociolinguistics, anthropological linguistics, pedagogics, educational studies, and educational anthropology.
Nyomtatott kiadás: ISBN 9781137548559
Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők.
könyv
e-book
Sociolinguistics EUL10000037864 Y
Language and languages EUL10000038359 Y
Language and languages Study and teaching EUL10000037289 Y
Linguistic minorities EUL10000068056 Y
többnyelvű oktatás kisebbségi iskolák Európai Unió EUL10000325022 Y
kisebbségek oktatás Egyesült Államok EUL10000826584 Y
nyelvtanítás kisebbség módszertan EUL10000970145 Y
elektronikus könyv
Van Avermaet, Piet szerkesztő EUL10001036662 Y
Slembrouck, Stef szerkesztő EUL10001036665 Y
Van Gorp, Koen szerkesztő EUL10001036666 Y
Sierens, Sven szerkesztő EUL10001036667 Y
Maryns, Katrijn szerkesztő EUL10001036675 Y
SpringerLink (Online service) közreadó testület
Online változat https://doi.org/10.1057/978-1-137-54856-6
EUL01
language English
format Book
author2 Van Avermaet, Piet, szerkesztő
Slembrouck, Stef, szerkesztő
Van Gorp, Koen, szerkesztő
Sierens, Sven, szerkesztő
Maryns, Katrijn, szerkesztő
author_facet Van Avermaet, Piet, szerkesztő
Slembrouck, Stef, szerkesztő
Van Gorp, Koen, szerkesztő
Sierens, Sven, szerkesztő
Maryns, Katrijn, szerkesztő
SpringerLink (Online service), közreadó testület
author_corporate SpringerLink (Online service), közreadó testület
author_sort Van Avermaet, Piet
title The multilingual edge of education
spellingShingle The multilingual edge of education
Sociolinguistics
Language and languages
Language and languages -- Study and teaching
Linguistic minorities
többnyelvű oktatás -- kisebbségi iskolák -- Európai Unió
kisebbségek -- oktatás -- Egyesült Államok
nyelvtanítás -- kisebbség -- módszertan
elektronikus könyv
title_short The multilingual edge of education
title_full The multilingual edge of education edited by Piet Van Avermaet, Stef Slembrouck, Koen Van Gorp, Sven Sierens, Katrijn Maryns
title_fullStr The multilingual edge of education edited by Piet Van Avermaet, Stef Slembrouck, Koen Van Gorp, Sven Sierens, Katrijn Maryns
title_full_unstemmed The multilingual edge of education edited by Piet Van Avermaet, Stef Slembrouck, Koen Van Gorp, Sven Sierens, Katrijn Maryns
title_auth The multilingual edge of education
title_sort multilingual edge of education
publishDate 2018
publishDateSort 2018
physical XXII, 374 p. : ill., részben színes ; online forrás
isbn 978-1-137-54856-6
callnumber-first P - Language and Literature
callnumber-subject P - Philology and Linguistics
callnumber-label P40-40
callnumber-raw E-1581
callnumber-search E-1581
topic Sociolinguistics
Language and languages
Language and languages -- Study and teaching
Linguistic minorities
többnyelvű oktatás -- kisebbségi iskolák -- Európai Unió
kisebbségek -- oktatás -- Egyesült Államok
nyelvtanítás -- kisebbség -- módszertan
elektronikus könyv
topic_facet Sociolinguistics
Language and languages
Language and languages -- Study and teaching
Linguistic minorities
többnyelvű oktatás -- kisebbségi iskolák -- Európai Unió
kisebbségek -- oktatás -- Egyesült Államok
nyelvtanítás -- kisebbség -- módszertan
elektronikus könyv
Sociolinguistics
Language and languages
Linguistic minorities
többnyelvű oktatás
kisebbségek
nyelvtanítás
Study and teaching
kisebbségi iskolák
oktatás
kisebbség
módszertan
url https://doi.org/10.1057/978-1-137-54856-6
illustrated Illustrated
dewey-hundreds 300 - Social sciences
dewey-tens 300 - Social sciences, sociology & anthropology
dewey-ones 306 - Culture & institutions
dewey-full 306.44
dewey-sort 3306.44
dewey-raw 306.44
dewey-search 306.44
first_indexed 2023-12-27T13:59:04Z
last_indexed 2023-12-29T20:04:24Z
recordtype opac
publisher London : Palgrave Macmillan UK : Imprint: Palgrave Macmillan
_version_ 1786644178622480387
score 13,365247
generalnotes This book highlights the need to develop new educational perspectives in which multilingualism is valorised and strategically used in settings and contexts of instruction and learning. Situated in the current educational debate about multilingualism and ethno-linguistic minorities, chapter authors examine the polarised response to heightened linguistic diversity and how the debate is very much premised on binary views of monolingualism and multi- or bilingualism. Contributors argue that the diverse linguistic backgrounds of immigrant and minority students should be considered an asset, instead of being regarded as a barrier to teaching and learning. From its title through to its conclusion, this book underlines the current perspective of multilingualism as possessing cutting edge potential for transforming diverse classrooms into more inhabitable, more equitable and more efficiently organised spaces for learning. This book will be of interest to scholars and researchers in educational linguistics, applied linguistics, sociolinguistics, anthropological linguistics, pedagogics, educational studies, and educational anthropology.