The multilingual edge of education
Mentés helye:
Testületi szerző: | |
---|---|
Közreműködő(k): | |
Különgyűjtemény: | e-book |
Formátum: | könyv |
Nyelv: | angol |
Megjelenés: |
London : Palgrave Macmillan UK : Imprint: Palgrave Macmillan,
2018
|
Tárgyszavak: | |
Online elérés: | https://doi.org/10.1057/978-1-137-54856-6 |
Címkék: |
Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
|
id |
opac-EUL01-000978439 |
---|---|
collection |
e-book |
institution |
L_118 EUL01 |
spelling |
The multilingual edge of education edited by Piet Van Avermaet, Stef Slembrouck, Koen Van Gorp, Sven Sierens, Katrijn Maryns London Palgrave Macmillan UK Imprint: Palgrave Macmillan 2018 XXII, 374 p. ill., részben színes ; online forrás szöveg txt rdacontent számítógépes c rdamedia távoli hozzáférés cr rdacarrier szövegfájl PDF rda This book highlights the need to develop new educational perspectives in which multilingualism is valorised and strategically used in settings and contexts of instruction and learning. Situated in the current educational debate about multilingualism and ethno-linguistic minorities, chapter authors examine the polarised response to heightened linguistic diversity and how the debate is very much premised on binary views of monolingualism and multi- or bilingualism. Contributors argue that the diverse linguistic backgrounds of immigrant and minority students should be considered an asset, instead of being regarded as a barrier to teaching and learning. From its title through to its conclusion, this book underlines the current perspective of multilingualism as possessing cutting edge potential for transforming diverse classrooms into more inhabitable, more equitable and more efficiently organised spaces for learning. This book will be of interest to scholars and researchers in educational linguistics, applied linguistics, sociolinguistics, anthropological linguistics, pedagogics, educational studies, and educational anthropology. Nyomtatott kiadás: ISBN 9781137548559 Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők. könyv e-book Sociolinguistics EUL10000037864 Y Language and languages EUL10000038359 Y Language and languages Study and teaching EUL10000037289 Y Linguistic minorities EUL10000068056 Y többnyelvű oktatás kisebbségi iskolák Európai Unió EUL10000325022 Y kisebbségek oktatás Egyesült Államok EUL10000826584 Y nyelvtanítás kisebbség módszertan EUL10000970145 Y elektronikus könyv Van Avermaet, Piet szerkesztő EUL10001036662 Y Slembrouck, Stef szerkesztő EUL10001036665 Y Van Gorp, Koen szerkesztő EUL10001036666 Y Sierens, Sven szerkesztő EUL10001036667 Y Maryns, Katrijn szerkesztő EUL10001036675 Y SpringerLink (Online service) közreadó testület Online változat https://doi.org/10.1057/978-1-137-54856-6 EUL01 |
language |
English |
format |
Book |
author2 |
Van Avermaet, Piet, szerkesztő Slembrouck, Stef, szerkesztő Van Gorp, Koen, szerkesztő Sierens, Sven, szerkesztő Maryns, Katrijn, szerkesztő |
author_facet |
Van Avermaet, Piet, szerkesztő Slembrouck, Stef, szerkesztő Van Gorp, Koen, szerkesztő Sierens, Sven, szerkesztő Maryns, Katrijn, szerkesztő SpringerLink (Online service), közreadó testület |
author_corporate |
SpringerLink (Online service), közreadó testület |
author_sort |
Van Avermaet, Piet |
title |
The multilingual edge of education |
spellingShingle |
The multilingual edge of education Sociolinguistics Language and languages Language and languages -- Study and teaching Linguistic minorities többnyelvű oktatás -- kisebbségi iskolák -- Európai Unió kisebbségek -- oktatás -- Egyesült Államok nyelvtanítás -- kisebbség -- módszertan elektronikus könyv |
title_short |
The multilingual edge of education |
title_full |
The multilingual edge of education edited by Piet Van Avermaet, Stef Slembrouck, Koen Van Gorp, Sven Sierens, Katrijn Maryns |
title_fullStr |
The multilingual edge of education edited by Piet Van Avermaet, Stef Slembrouck, Koen Van Gorp, Sven Sierens, Katrijn Maryns |
title_full_unstemmed |
The multilingual edge of education edited by Piet Van Avermaet, Stef Slembrouck, Koen Van Gorp, Sven Sierens, Katrijn Maryns |
title_auth |
The multilingual edge of education |
title_sort |
multilingual edge of education |
publishDate |
2018 |
publishDateSort |
2018 |
physical |
XXII, 374 p. : ill., részben színes ; online forrás |
isbn |
978-1-137-54856-6 |
callnumber-first |
P - Language and Literature |
callnumber-subject |
P - Philology and Linguistics |
callnumber-label |
P40-40 |
callnumber-raw |
E-1581 |
callnumber-search |
E-1581 |
topic |
Sociolinguistics Language and languages Language and languages -- Study and teaching Linguistic minorities többnyelvű oktatás -- kisebbségi iskolák -- Európai Unió kisebbségek -- oktatás -- Egyesült Államok nyelvtanítás -- kisebbség -- módszertan elektronikus könyv |
topic_facet |
Sociolinguistics Language and languages Language and languages -- Study and teaching Linguistic minorities többnyelvű oktatás -- kisebbségi iskolák -- Európai Unió kisebbségek -- oktatás -- Egyesült Államok nyelvtanítás -- kisebbség -- módszertan elektronikus könyv Sociolinguistics Language and languages Linguistic minorities többnyelvű oktatás kisebbségek nyelvtanítás Study and teaching kisebbségi iskolák oktatás kisebbség módszertan |
url |
https://doi.org/10.1057/978-1-137-54856-6 |
illustrated |
Illustrated |
dewey-hundreds |
300 - Social sciences |
dewey-tens |
300 - Social sciences, sociology & anthropology |
dewey-ones |
306 - Culture & institutions |
dewey-full |
306.44 |
dewey-sort |
3306.44 |
dewey-raw |
306.44 |
dewey-search |
306.44 |
first_indexed |
2023-12-27T13:59:04Z |
last_indexed |
2023-12-29T20:04:24Z |
recordtype |
opac |
publisher |
London : Palgrave Macmillan UK : Imprint: Palgrave Macmillan |
_version_ |
1786644178622480387 |
score |
13,365247 |
generalnotes |
This book highlights the need to develop new educational perspectives in which multilingualism is valorised and strategically used in settings and contexts of instruction and learning. Situated in the current educational debate about multilingualism and ethno-linguistic minorities, chapter authors examine the polarised response to heightened linguistic diversity and how the debate is very much premised on binary views of monolingualism and multi- or bilingualism. Contributors argue that the diverse linguistic backgrounds of immigrant and minority students should be considered an asset, instead of being regarded as a barrier to teaching and learning. From its title through to its conclusion, this book underlines the current perspective of multilingualism as possessing cutting edge potential for transforming diverse classrooms into more inhabitable, more equitable and more efficiently organised spaces for learning. This book will be of interest to scholars and researchers in educational linguistics, applied linguistics, sociolinguistics, anthropological linguistics, pedagogics, educational studies, and educational anthropology. |