Cultural Identity in British Musical Theatre, 1890–1939 : : Knowing One’s Place

Mentés helye:
Bibliográfiai részletek
Szerző:
Testületi szerző:
Különgyűjtemény:e-book
Formátum: könyv
Nyelv:angol
Megjelenés: London : : Palgrave Macmillan UK : : Imprint: Palgrave Macmillan,, 2018
Sorozat:Palgrave studies in British Musical Theatre
Tárgyszavak:
Online elérés:https://doi.org/10.1057/978-1-137-59807-3
Címkék: Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
LEADER nam a22 c 4500
001 000976965
005 20201216163147.0
007 cr nn 008mamaa
008 180515s2018 xxk s 000 0 eng d
020 |a 978-1-137-59807-3 
024 7 |a 10.1057/978-1-137-59807-3  |2 doi 
040 |a Springer  |b hun  |c ELTE 
041 0 |a eng 
050 4 |a PN2000-PN3307 
082 0 4 |a 792  |2 23 
100 1 |a Macpherson, Ben 
245 1 0 |a Cultural Identity in British Musical Theatre, 1890–1939 :  |b Knowing One’s Place  |c by Ben Macpherson 
260 |a London :  |b Palgrave Macmillan UK :  |b Imprint: Palgrave Macmillan,  |c 2018 
300 |a XV, 245 p.  |b online forrás 
336 |a szöveg  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a számítógépes  |b c  |2 rdamedia 
338 |a távoli hozzáférés  |b cr  |2 rdacarrier 
347 |a szövegfájl  |b PDF  |2 rda 
490 1 |a Palgrave studies in British Musical Theatre 
505 0 |a 1. The British Musical in Seven Stories -- 2. Nation – Mythologies and Modernity -- 3. Femininity – Cinderella’s and Caretakers -- 4. Manliness – Domesticity and Defence -- 5. Empire – Ornamentalism and Orientalism -- 6. Conflict – Continuity and Change -- 7. Peace – Nostalgia and Nationhood -- 8. The English Musical in Many Stories. 
520 |a This book examines the performance of ‘Britishness’ on the musical stage. Covering a tumultuous period in British history, it offers a fresh look at the vitality and centrality of the musical stage, as a global phenomenon in late-Victorian popular culture and beyond. Through a re-examination of over fifty archival play-scripts, the book comprises seven interconnected stories told in two parts. Part One focuses on domestic and personal identities of ‘Britishness’, and how implicit anxieties and contradictions of nationhood, class and gender were staged as part of the popular cultural condition. Broadening in scope, Part Two offers a revisionary reading of Empire and Otherness on the musical stage, and concludes with a consideration of the Great War and the interwar period, as musical theatre performed a nostalgia for a particular kind of ‘Britishness’, reflecting the anxieties of a nation in decline. 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9781137598066 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9781349997145 
506 |a Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők. 
598 |a könyv 
595 |a e-book 
650 0 |a Theater 
650 0 4 |a színház  |z Anglia 
653 |a elektronikus könyv 
710 2 |a SpringerLink (Online service)  |e közreadó testület 
830 0 |a Palgrave Studies in British Musical Theatre 
856 4 0 |y Online változat  |u https://doi.org/10.1057/978-1-137-59807-3 
850 |a B2 
264 1 |a London :  |b Palgrave Macmillan UK :  |b Imprint: Palgrave Macmillan,  |c 2018