The Road to Wicked : : The Marketing and Consumption of Oz from L. Frank Baum to Broadway

Mentés helye:
Bibliográfiai részletek
Szerző:
Testületi szerző:
Közreműködő(k):
Különgyűjtemény:e-book
Formátum: könyv
Nyelv:angol
Megjelenés: Cham : : Springer International Publishing : : Imprint: Palgrave Macmillan,, 2018
Kiadás:1st ed. 2018
Tárgyszavak:
Online elérés:https://doi.org/10.1007/978-3-319-93106-7
Címkék: Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
LEADER nam a22 c 4500
001 000976759
005 20210115104213.0
007 cr nn 008mamaa
008 180724s2018 gw a s 000 0 eng d
020 |a 978-3-319-93106-7 
024 7 |a 10.1007/978-3-319-93106-7  |2 doi 
040 |a Springer  |b hun  |c ELTE 
041 0 |a eng 
050 4 |a HM621-HM656 
082 0 4 |a 306  |2 23 
100 1 |a Drummond, Kent 
245 1 4 |a The Road to Wicked :  |b The Marketing and Consumption of Oz from L. Frank Baum to Broadway  |c by Kent Drummond, Susan Aronstein, Terri L. Rittenburg 
250 |a 1st ed. 2018 
260 |a Cham :  |b Springer International Publishing :  |b Imprint: Palgrave Macmillan,  |c 2018 
300 |a XI, 336 p. 5 színes ill.  |b online forrás 
336 |a szöveg  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a számítógépes  |b c  |2 rdamedia 
338 |a távoli hozzáférés  |b cr  |2 rdacarrier 
347 |a szövegfájl  |b PDF  |2 rda 
505 0 |a 1. We’re Off to See the Wizard: In Search of Cultural Sustainability -- 2. The Wonderful Wizard of Marketing: L. Frank Baum as Producer and Promoter -- 3. Extending the Yellow Brick Road: More Books and a Technicolor Rainbow -- 4. Of Living Rooms and Libraries: Oz’s Journey from Fairy Tale to Myth -- 5. Expanding the Map: Oz in the Public Domain -- 6. Telling and Selling: The Untold Story of the Witches of Oz -- 7. “My Entire Body was Shaking”: Consumers Respond to Wicked -- 8. “The Audience Unites in One Big ‘Yes!’”: Theater Professionals Reflect on Wicked -- 9. Pulling Back the Curtain: Wicked Experiences -- 10. Whither Oz?: Stepping Into the 21st Century -- 11. At the Gates of the Emerald City: Towards a New Theory of Cultural Sustainability. 
520 |a The Road to Wicked examines the long life of the Oz myth. It is both a study in cultural sustainability— the capacity of artists, narratives, art forms, and genres to remain viable over time—and an examination of the marketing machinery and consumption patterns that make such sustainability possible. Drawing on the fields of macromarketing, consumer behavior, literary and cultural studies, and theories of adaption and remediation, the authors examine key adaptations and extensions of Baum’s 1900 novel. These include the original Oz craze, the MGM film and its television afterlife, Wicked and its extensions, and Oz the Great and Powerful—Disney’s recent (and highly lucrative) venture that builds on the considerable success of Wicked. At the end of the book, the authors offer a foundational framework for a new theory of cultural sustainability and propose a set of explanatory conditions under which any artistic experience might achieve it. 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9783319931050 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9783319931074 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9783030065904 
506 |a Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők. 
598 |a könyv 
595 |a e-book 
650 0 |a Popular culture 
650 0 |a Theater 
650 0 |a Industrial management 
650 0 |a Children's literature 
650 0 4 |a gyermekirodalom 
650 0 4 |a tömegkultúra 
650 0 4 |a üzemgazdaságtan 
653 |a elektronikus könyv 
700 1 |a Aronstein, Susan  |e Tft. 
700 1 |a Rittenburg, Terri L.  |e Tft. 
710 2 |a SpringerLink (Online service)  |e közreadó testület 
856 4 0 |y Online változat  |u https://doi.org/10.1007/978-3-319-93106-7 
850 |a B2 
264 1 |a Cham :  |b Springer International Publishing :  |b Imprint: Palgrave Macmillan,  |c 2018