Masculinity, class and music education : boys performing mddle-class masculinities through music

Mentés helye:
Bibliográfiai részletek
Szerző:
Testületi szerző:
Különgyűjtemény:e-book
Formátum: könyv
Nyelv:angol
Megjelenés: London : Palgrave Macmillan UK : Imprint: Palgrave Macmillan, 2018
Kiadás:1st ed. 2018.
Sorozat:Palgrave studies in gender and education, ISSN 2524-6445
Tárgyszavak:
Online elérés:https://doi.org/10.1057/978-1-137-50255-1
Címkék: Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
LEADER nam a22 c 4500
001 000976685
005 20201022154842.0
007 cr nn 008mamaa
008 180708s2018 xxka s |||| 0|eng d
020 |a 978-1-137-50255-1 
024 7 |a 10.1057/978-1-137-50255-1  |2 doi 
040 |a Springer  |b hun  |d ELTE 
041 0 |a eng 
050 4 |a LC212.9-LC212.93 
082 0 4 |a 370.81  |2 23 
100 1 |a Hall, Clare  |e szerző 
245 1 0 |a Masculinity, class and music education  |b boys performing mddle-class masculinities through music  |c by Clare Hall 
250 |a 1st ed. 2018. 
260 |a London  |b Palgrave Macmillan UK  |b Imprint: Palgrave Macmillan  |c 2018 
300 |a XI, 219 p.  |b 1 ill. ; online forrás 
336 |a szöveg  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a számítógépes  |b c  |2 rdamedia 
338 |a távoli hozzáférés  |b cr  |2 rdacarrier 
347 |a szövegfájl  |b PDF  |2 rda 
490 1 |a Palgrave studies in gender and education  |x 2524-6445 
505 0 |a Chapter 1. Introduction: Making Masculinities Through Music -- Chapter 2. Gendering the Boy Voice -- Chapter 3. Venerating Angels -- Chapter 4. Thinking about Masculinity, Class and Music with Bordieu -- Chapter 5. Capitalising on Musical Mothering -- Chapter 6. Becoming Choirboys -- Chapter 7. Vocalising Gender and Class -- Chapter 8. Practising Virtuosity -- Chapter 9. Conclusion. 
520 |a This book offers a provocative sociological examination of masculinity, class and music education within the context of a unique and fascinating culture: the classical musical world of choirboys. The myriad cultural meanings embodied in the ‘boy voice’ are unravelled through compelling musical narratives of young choirboys, their mothers, and their teachers. The book investigates how boys negotiate dominant gender-class discourses and the various pedagogies involved in producing middle-class masculinities during primary school and early years contexts. Drawing on the theoretical resources of Bourdieu to develop the concept of ‘musical habitus’, the continued symbolic distinction of the choirboy is analysed in order to better understand how culture is simultaneously reproduced and evolving through music. This interdisciplinary work at the juncture of pedagogy and culture will appeal to social science researchers, educators and arts practitioners interested in the sociocultural dynamics of music. 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9781137502544 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9781349699544 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9781349699537 
506 |a Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők. 
598 |a könyv 
595 |a e-book 
650 0 4 |a nemi identitás 
650 2 4 |a zenei nevelés  |x iskoláskor 
650 0 |a Gender identity in education 
650 0 |a Music 
653 |a elektronikus könyv 
710 2 |a SpringerLink (Online service)  |e közreadó testület 
830 0 |a Palgrave studies in gender and education 
856 4 0 |y Online változat  |u https://doi.org/10.1057/978-1-137-50255-1 
850 |a B2 
264 1 |a London  |b Palgrave Macmillan UK  |b Imprint: Palgrave Macmillan  |c 2018