Mobile and ubiquitous learning : an international handbook

Mentés helye:
Bibliográfiai részletek
Testületi szerző:
Közreműködő(k):
Különgyűjtemény:e-book
Formátum: könyv
Nyelv:angol
Megjelenés: Singapore : Springer Singapore : Imprint: Springer, 2018
Kiadás:1st ed. 2018
Sorozat:Perspectives on rethinking and reforming education, ISSN 2366-1658
Tárgyszavak:
Online elérés:http://doi.org/10.1007/978-981-10-6144-8
Címkék: Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
id opac-EUL01-000976671
collection e-book
institution L_408
EUL01
spelling Mobile and ubiquitous learning an international handbook edited by Shengquan Yu, Mohamed Ally, Avgoustos Tsinakos
1st ed. 2018
Singapore Springer Singapore Imprint: Springer 2018
XIV, 377 p. ill., részben színes ; online forrás
szöveg txt rdacontent
számítógépes c rdamedia
távoli hozzáférés cr rdacarrier
szövegfájl PDF rda
Perspectives on rethinking and reforming education 2366-1658
Learning Theories Related to Mobile and Ubiquitous Learning -- Historical Perspectives of Use of Mobile and Ubiquitous Learning -- Theoretical/Pedagogical Models for Mobile and Ubiquitous Learning -- Instructional Design for Mobile and Ubiquitous Learning -- Use of Mobile and Ubiquitous Learning in Distance Education -- Use of Mobile and Ubiquitous Technologies for MOOC -- Smart Education with Mobile and Ubiquitous Learning -- Context-aware Technologies -- Mobile Game-based Learning -- Augmented Reality in Mobile and Ubiquitous Learning -- Teacher Training in Mobile and Ubiquitous Learning -- Case Studies of Mobile and Ubiquitous Learning -- Future Trends of Mobile and Ubiquitous Learning -- Emerging Mobile and Ubiquitous Technologies -- Wearable Technologies for Mobile and Ubiquitous Learning -- Theoretical Foundations for Mobile and Ubiquitous Learning -- Learner Support for Mobile and Ubiquitous Learning -- Learner Interaction in Mobile and Ubiquitous Learning -- Quality Standards for Mobile and Ubiquitous Learning -- Ethical Considerations in Mobile and Ubiquitous Learning -- Preparing Faculty and Learners for Mobile and Ubiquitous Learning -- Policy and Practice for Mobile and Ubiquitous Learning -- Use of Social Media in Mobile and Ubiquitous Learning -- Other Topics Related to Mobile and Ubiquitous Learning.
This book explores the latest trends and technologies in the field of mobile and ubiquitous learning. It highlights best practices in technology-enhanced learning, and explores how new technologies such as mobile, augmented and wearable technologies are shaping instructional design strategies and the content curriculum development process. The book consists of approximately 20 chapters, written by international experts in the field of mobile and ubiquitous learning. The authors hail from Austria, Brazil, Canada, China, Greece, India, Malaysia, Mauritius, Saudi Arabia, Spain, Sweden, and the United Kingdom. Topics covered include but are not limited to: Use of social media in mobile learning, Contexts of learning and challenges of mobility: Designing for formal, informal, and non-formal learning, Mobile virtual reality: a promising technology to change the way we learn and teach, Mobile applications for encyclopedias, Ethical considerations in the incorporation of mobile and ubiquitous technologies into teaching and learning, Use of augmented reality in mobile learning for students with disabilities, Using wearable technology to support transfer of expertise, and Core technologies in mobile learning. Providing valuable insights on the future of education and the upcoming pedagogies that will be applied in traditional, distance and blended learning, the book offers educators and stakeholders essential guidance in making innovations for the new generations of learners in the 21st century.
Nyomtatott kiadás: ISBN 9789811061431
Nyomtatott kiadás: ISBN 9789811061455
Nyomtatott kiadás: ISBN 9789811355806
Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők.
könyv
e-book
Education
oktatásszervezés informatika
virtuális környezet oktatás
internet oktatás
távoktatás
digitális társadalom neveléstudomány ELTE
digitális taneszközök oktatástechnika
infokommunikációs technológia oktatás
oktatástervezés módszer
elektronikus könyv
Yu, Shengquan szerkesztő
Ally, Mohamed szerkesztő
Tsinakos, Avgoustos szerkesztő
SpringerLink (Online service) közreadó testület
Perspectives on rethinking and reforming education
Online változat http://doi.org/10.1007/978-981-10-6144-8
EUL01
language English
format Book
author2 Yu, Shengquan, szerkesztő
Ally, Mohamed, szerkesztő
Tsinakos, Avgoustos, szerkesztő
author_facet Yu, Shengquan, szerkesztő
Ally, Mohamed, szerkesztő
Tsinakos, Avgoustos, szerkesztő
SpringerLink (Online service), közreadó testület
author_corporate SpringerLink (Online service), közreadó testület
author_sort Yu, Shengquan
title Mobile and ubiquitous learning : an international handbook
spellingShingle Mobile and ubiquitous learning : an international handbook
Perspectives on rethinking and reforming education, ISSN 2366-1658
Education
oktatásszervezés -- informatika
virtuális környezet -- oktatás
internet -- oktatás
távoktatás
digitális társadalom -- neveléstudomány -- ELTE
digitális taneszközök -- oktatástechnika
infokommunikációs technológia -- oktatás
oktatástervezés -- módszer
elektronikus könyv
title_sub an international handbook
title_short Mobile and ubiquitous learning
title_full Mobile and ubiquitous learning an international handbook edited by Shengquan Yu, Mohamed Ally, Avgoustos Tsinakos
title_fullStr Mobile and ubiquitous learning an international handbook edited by Shengquan Yu, Mohamed Ally, Avgoustos Tsinakos
title_full_unstemmed Mobile and ubiquitous learning an international handbook edited by Shengquan Yu, Mohamed Ally, Avgoustos Tsinakos
title_auth Mobile and ubiquitous learning an international handbook
title_sort mobile and ubiquitous learning an international handbook
series Perspectives on rethinking and reforming education, ISSN 2366-1658
series2 Perspectives on rethinking and reforming education
publishDate 2018
publishDateSort 2018
physical XIV, 377 p. : ill., részben színes ; online forrás
edition 1st ed. 2018
isbn 978-981-10-6144-8
issn 2366-1658
callnumber-first L - Education
callnumber-subject LC - Social Aspects of Education
callnumber-label LC8-6691
callnumber-raw 371 M 72
callnumber-search 371 M 72
topic Education
oktatásszervezés -- informatika
virtuális környezet -- oktatás
internet -- oktatás
távoktatás
digitális társadalom -- neveléstudomány -- ELTE
digitális taneszközök -- oktatástechnika
infokommunikációs technológia -- oktatás
oktatástervezés -- módszer
elektronikus könyv
topic_facet Education
oktatásszervezés -- informatika
virtuális környezet -- oktatás
internet -- oktatás
távoktatás
digitális társadalom -- neveléstudomány -- ELTE
digitális taneszközök -- oktatástechnika
infokommunikációs technológia -- oktatás
oktatástervezés -- módszer
elektronikus könyv
Education
oktatásszervezés
virtuális környezet
internet
távoktatás
digitális társadalom
digitális taneszközök
infokommunikációs technológia
oktatástervezés
informatika
oktatás
neveléstudomány
oktatástechnika
módszer
url http://doi.org/10.1007/978-981-10-6144-8
illustrated Illustrated
dewey-hundreds 300 - Social sciences
dewey-tens 370 - Education
dewey-ones 371 - Schools & their activities; special education
dewey-full 371.33
dewey-sort 3371.33
dewey-raw 371.33
dewey-search 371.33
first_indexed 2023-12-26T23:18:58Z
last_indexed 2023-12-29T19:19:17Z
recordtype opac
publisher Singapore : Springer Singapore : Imprint: Springer
_version_ 1786641341061529600
score 13,365247
generalnotes This book explores the latest trends and technologies in the field of mobile and ubiquitous learning. It highlights best practices in technology-enhanced learning, and explores how new technologies such as mobile, augmented and wearable technologies are shaping instructional design strategies and the content curriculum development process. The book consists of approximately 20 chapters, written by international experts in the field of mobile and ubiquitous learning. The authors hail from Austria, Brazil, Canada, China, Greece, India, Malaysia, Mauritius, Saudi Arabia, Spain, Sweden, and the United Kingdom. Topics covered include but are not limited to: Use of social media in mobile learning, Contexts of learning and challenges of mobility: Designing for formal, informal, and non-formal learning, Mobile virtual reality: a promising technology to change the way we learn and teach, Mobile applications for encyclopedias, Ethical considerations in the incorporation of mobile and ubiquitous technologies into teaching and learning, Use of augmented reality in mobile learning for students with disabilities, Using wearable technology to support transfer of expertise, and Core technologies in mobile learning. Providing valuable insights on the future of education and the upcoming pedagogies that will be applied in traditional, distance and blended learning, the book offers educators and stakeholders essential guidance in making innovations for the new generations of learners in the 21st century.