The evaluators’ eye : impact assessment and academic peer review
Mentés helye:
Szerző: | |
---|---|
Testületi szerző: | |
Különgyűjtemény: | e-book |
Formátum: | könyv |
Nyelv: | angol |
Megjelenés: |
Cham : Springer International Publishing : Imprint: Palgrave Macmillan,
2018
|
Kiadás: | 1st ed. 2018 |
Tárgyszavak: | |
Online elérés: | http://doi.org/10.1007/978-3-319-63627-6 |
Címkék: |
Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
|
id |
opac-EUL01-000976656 |
---|---|
collection |
e-book |
institution |
L_408 EUL01 |
spelling |
Derrick, Gemma szerző The evaluators’ eye impact assessment and academic peer review by Gemma Derrick 1st ed. 2018 Cham Springer International Publishing Imprint: Palgrave Macmillan 2018 XV, 230 p. ill., részben színes ; online forrás szöveg txt rdacontent számítógépes c rdamedia távoli hozzáférés cr rdacarrier szövegfájl PDF rda Chapter 1. Impact from the Evaluator's Eye -- Chapter 2. Peer Review of Impact: Could it Work? -- Chapter 3. Evaluation Mechanics -- Chapter 4. Introducing Impact to the Evaluators -- Chapter 5. Peers, Experts and Impact -- Chapter 6. Risking Groupthink in Impact Assessment -- Chapter 7. Working Smarter with Multiple Impacts and One Eye. This book offers an empirical analysis of how academic peer review panels mediate the traditionally non-academic criterion of societal impact. The UK’s 2014 Research Excellence Framework (REF2014) for the first time included an “Impact” criterion that considered how research had influenced society, beyond academia. Using a series of interviews with REF2014 Main Panel A evaluators, the book explores how a dominant definition of Impact was constructed within panels and how this led to the development of strategies around valuing it as an ambiguous object. By doing so, Derrick brings a unique perspective to Impact that is currently overlooked in the dominant Impact evaluation discourse. Through examining the evaluation procedure as a dynamic process it is argued that the best models, strategies and insights for Impact evaluation are those constructed in practice, within peer review groups. By exploring the legitimacy of peer review as a tool to assess the societal impact of research, Derrick states that the future for Impact evaluation is not to seek alternative tools where peer review seemingly fails, but instead to highlight ways in which peer review panels can work smarter. The book will be essential reading for students, academics and policy-makers working in Education, as well as researchers interested in peer review processes and the research evaluation frameworks and audit exercises globally. Nyomtatott kiadás: ISBN 9783319636269 Nyomtatott kiadás: ISBN 9783319636283 Nyomtatott kiadás: ISBN 9783319875996 Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők. könyv e-book Education, Higher Educational tests and measurement Education Research kutatómunka felsőoktatás kutatás felsőoktatás Egyesült Királyság kutatásmenedzsment felsőoktatás értékelés felsőoktatás minőségbiztosítás oktatásügy minőségvizsgálat elektronikus könyv SpringerLink (Online service) közreadó testület Online változat http://doi.org/10.1007/978-3-319-63627-6 EUL01 |
language |
English |
format |
Book |
author |
Derrick, Gemma, szerző |
spellingShingle |
Derrick, Gemma, szerző The evaluators’ eye : impact assessment and academic peer review Education, Higher Educational tests and measurement Education -- Research kutatómunka felsőoktatás -- kutatás felsőoktatás -- Egyesült Királyság kutatásmenedzsment felsőoktatás -- értékelés felsőoktatás -- minőségbiztosítás oktatásügy -- minőségvizsgálat elektronikus könyv |
author_facet |
Derrick, Gemma, szerző SpringerLink (Online service), közreadó testület |
author_corporate |
SpringerLink (Online service), közreadó testület |
author_sort |
Derrick, Gemma |
title |
The evaluators’ eye : impact assessment and academic peer review |
title_sub |
impact assessment and academic peer review |
title_short |
The evaluators’ eye |
title_full |
The evaluators’ eye impact assessment and academic peer review by Gemma Derrick |
title_fullStr |
The evaluators’ eye impact assessment and academic peer review by Gemma Derrick |
title_full_unstemmed |
The evaluators’ eye impact assessment and academic peer review by Gemma Derrick |
title_auth |
The evaluators’ eye impact assessment and academic peer review |
title_sort |
evaluators eye impact assessment and academic peer review |
publishDate |
2018 |
publishDateSort |
2018 |
physical |
XV, 230 p. : ill., részben színes ; online forrás |
edition |
1st ed. 2018 |
isbn |
978-3-319-63627-6 |
callnumber-first |
L - Education |
callnumber-subject |
LB - Theory and Practice of Education |
callnumber-label |
LB2300-2799 |
callnumber-raw |
378 D 53 |
callnumber-search |
378 D 53 |
topic |
Education, Higher Educational tests and measurement Education -- Research kutatómunka felsőoktatás -- kutatás felsőoktatás -- Egyesült Királyság kutatásmenedzsment felsőoktatás -- értékelés felsőoktatás -- minőségbiztosítás oktatásügy -- minőségvizsgálat elektronikus könyv |
topic_facet |
Education, Higher Educational tests and measurement Education -- Research kutatómunka felsőoktatás -- kutatás felsőoktatás -- Egyesült Királyság kutatásmenedzsment felsőoktatás -- értékelés felsőoktatás -- minőségbiztosítás oktatásügy -- minőségvizsgálat elektronikus könyv Education, Higher Educational tests and measurement Education kutatómunka felsőoktatás kutatásmenedzsment oktatásügy Research kutatás értékelés minőségbiztosítás minőségvizsgálat |
url |
http://doi.org/10.1007/978-3-319-63627-6 |
illustrated |
Illustrated |
dewey-hundreds |
300 - Social sciences |
dewey-tens |
370 - Education |
dewey-ones |
378 - Higher education |
dewey-full |
378 |
dewey-sort |
3378 |
dewey-raw |
378 |
dewey-search |
378 |
first_indexed |
2023-12-27T14:34:40Z |
last_indexed |
2023-12-29T20:06:33Z |
recordtype |
opac |
publisher |
Cham : Springer International Publishing : Imprint: Palgrave Macmillan |
_version_ |
1786644312949260290 |
score |
13,371294 |
generalnotes |
This book offers an empirical analysis of how academic peer review panels mediate the traditionally non-academic criterion of societal impact. The UK’s 2014 Research Excellence Framework (REF2014) for the first time included an “Impact” criterion that considered how research had influenced society, beyond academia. Using a series of interviews with REF2014 Main Panel A evaluators, the book explores how a dominant definition of Impact was constructed within panels and how this led to the development of strategies around valuing it as an ambiguous object. By doing so, Derrick brings a unique perspective to Impact that is currently overlooked in the dominant Impact evaluation discourse. Through examining the evaluation procedure as a dynamic process it is argued that the best models, strategies and insights for Impact evaluation are those constructed in practice, within peer review groups. By exploring the legitimacy of peer review as a tool to assess the societal impact of research, Derrick states that the future for Impact evaluation is not to seek alternative tools where peer review seemingly fails, but instead to highlight ways in which peer review panels can work smarter. The book will be essential reading for students, academics and policy-makers working in Education, as well as researchers interested in peer review processes and the research evaluation frameworks and audit exercises globally. |