The evaluators’ eye : impact assessment and academic peer review

Mentés helye:
Bibliográfiai részletek
Szerző:
Testületi szerző:
Különgyűjtemény:e-book
Formátum: könyv
Nyelv:angol
Megjelenés: Cham : Springer International Publishing : Imprint: Palgrave Macmillan, 2018
Kiadás:1st ed. 2018
Tárgyszavak:
Online elérés:http://doi.org/10.1007/978-3-319-63627-6
Címkék: Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
id opac-EUL01-000976656
collection e-book
institution L_408
EUL01
spelling Derrick, Gemma szerző
The evaluators’ eye impact assessment and academic peer review by Gemma Derrick
1st ed. 2018
Cham Springer International Publishing Imprint: Palgrave Macmillan 2018
XV, 230 p. ill., részben színes ; online forrás
szöveg txt rdacontent
számítógépes c rdamedia
távoli hozzáférés cr rdacarrier
szövegfájl PDF rda
Chapter 1. Impact from the Evaluator's Eye -- Chapter 2. Peer Review of Impact: Could it Work? -- Chapter 3. Evaluation Mechanics -- Chapter 4. Introducing Impact to the Evaluators -- Chapter 5. Peers, Experts and Impact -- Chapter 6. Risking Groupthink in Impact Assessment -- Chapter 7. Working Smarter with Multiple Impacts and One Eye.
This book offers an empirical analysis of how academic peer review panels mediate the traditionally non-academic criterion of societal impact. The UK’s 2014 Research Excellence Framework (REF2014) for the first time included an “Impact” criterion that considered how research had influenced society, beyond academia.  Using a series of interviews with REF2014 Main Panel A evaluators, the book explores how a dominant definition of Impact was constructed within panels and how this led to the development of strategies around valuing it as an ambiguous object.  By doing so, Derrick brings a unique perspective to Impact that is currently overlooked in the dominant Impact evaluation discourse. Through examining the evaluation procedure as a dynamic process it is argued that the best models, strategies and insights for Impact evaluation are those constructed in practice, within peer review groups.  By exploring the legitimacy of peer review as a tool to assess the societal impact of research, Derrick states that the future for Impact evaluation is not to seek alternative tools where peer review seemingly fails, but instead to highlight ways in which peer review panels can work smarter. The book will be essential reading for students, academics and policy-makers working in Education, as well as researchers interested in peer review processes and the research evaluation frameworks and audit exercises globally.
Nyomtatott kiadás: ISBN 9783319636269
Nyomtatott kiadás: ISBN 9783319636283
Nyomtatott kiadás: ISBN 9783319875996
Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők.
könyv
e-book
Education, Higher
Educational tests and measurement
Education Research
kutatómunka
felsőoktatás kutatás
felsőoktatás Egyesült Királyság
kutatásmenedzsment
felsőoktatás értékelés
felsőoktatás minőségbiztosítás
oktatásügy minőségvizsgálat
elektronikus könyv
SpringerLink (Online service) közreadó testület
Online változat http://doi.org/10.1007/978-3-319-63627-6
EUL01
language English
format Book
author Derrick, Gemma, szerző
spellingShingle Derrick, Gemma, szerző
The evaluators’ eye : impact assessment and academic peer review
Education, Higher
Educational tests and measurement
Education -- Research
kutatómunka
felsőoktatás -- kutatás
felsőoktatás -- Egyesült Királyság
kutatásmenedzsment
felsőoktatás -- értékelés
felsőoktatás -- minőségbiztosítás
oktatásügy -- minőségvizsgálat
elektronikus könyv
author_facet Derrick, Gemma, szerző
SpringerLink (Online service), közreadó testület
author_corporate SpringerLink (Online service), közreadó testület
author_sort Derrick, Gemma
title The evaluators’ eye : impact assessment and academic peer review
title_sub impact assessment and academic peer review
title_short The evaluators’ eye
title_full The evaluators’ eye impact assessment and academic peer review by Gemma Derrick
title_fullStr The evaluators’ eye impact assessment and academic peer review by Gemma Derrick
title_full_unstemmed The evaluators’ eye impact assessment and academic peer review by Gemma Derrick
title_auth The evaluators’ eye impact assessment and academic peer review
title_sort evaluators eye impact assessment and academic peer review
publishDate 2018
publishDateSort 2018
physical XV, 230 p. : ill., részben színes ; online forrás
edition 1st ed. 2018
isbn 978-3-319-63627-6
callnumber-first L - Education
callnumber-subject LB - Theory and Practice of Education
callnumber-label LB2300-2799
callnumber-raw 378 D 53
callnumber-search 378 D 53
topic Education, Higher
Educational tests and measurement
Education -- Research
kutatómunka
felsőoktatás -- kutatás
felsőoktatás -- Egyesült Királyság
kutatásmenedzsment
felsőoktatás -- értékelés
felsőoktatás -- minőségbiztosítás
oktatásügy -- minőségvizsgálat
elektronikus könyv
topic_facet Education, Higher
Educational tests and measurement
Education -- Research
kutatómunka
felsőoktatás -- kutatás
felsőoktatás -- Egyesült Királyság
kutatásmenedzsment
felsőoktatás -- értékelés
felsőoktatás -- minőségbiztosítás
oktatásügy -- minőségvizsgálat
elektronikus könyv
Education, Higher
Educational tests and measurement
Education
kutatómunka
felsőoktatás
kutatásmenedzsment
oktatásügy
Research
kutatás
értékelés
minőségbiztosítás
minőségvizsgálat
url http://doi.org/10.1007/978-3-319-63627-6
illustrated Illustrated
dewey-hundreds 300 - Social sciences
dewey-tens 370 - Education
dewey-ones 378 - Higher education
dewey-full 378
dewey-sort 3378
dewey-raw 378
dewey-search 378
first_indexed 2023-12-27T14:34:40Z
last_indexed 2023-12-29T20:06:33Z
recordtype opac
publisher Cham : Springer International Publishing : Imprint: Palgrave Macmillan
_version_ 1786644312949260290
score 13,371294
generalnotes This book offers an empirical analysis of how academic peer review panels mediate the traditionally non-academic criterion of societal impact. The UK’s 2014 Research Excellence Framework (REF2014) for the first time included an “Impact” criterion that considered how research had influenced society, beyond academia.  Using a series of interviews with REF2014 Main Panel A evaluators, the book explores how a dominant definition of Impact was constructed within panels and how this led to the development of strategies around valuing it as an ambiguous object.  By doing so, Derrick brings a unique perspective to Impact that is currently overlooked in the dominant Impact evaluation discourse. Through examining the evaluation procedure as a dynamic process it is argued that the best models, strategies and insights for Impact evaluation are those constructed in practice, within peer review groups.  By exploring the legitimacy of peer review as a tool to assess the societal impact of research, Derrick states that the future for Impact evaluation is not to seek alternative tools where peer review seemingly fails, but instead to highlight ways in which peer review panels can work smarter. The book will be essential reading for students, academics and policy-makers working in Education, as well as researchers interested in peer review processes and the research evaluation frameworks and audit exercises globally.