The nature of school leadership : global practice perspectives

Mentés helye:
Bibliográfiai részletek
Szerző:
Testületi szerző:
Különgyűjtemény:e-book
Formátum: könyv
Nyelv:angol
Megjelenés: Cham : Springer International Publishing : Imprint: Palgrave Macmillan, 2018
Kiadás:1st ed. 2018
Sorozat:Intercultural studies in education
Tárgyszavak:
Online elérés:http://doi.org/10.1007/978-3-319-70105-9
Címkék: Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
id opac-EUL01-000976620
collection e-book
institution L_408
EUL01
spelling Miller, Paul W. szerző
The nature of school leadership global practice perspectives by Paul W. Miller
1st ed. 2018
Cham Springer International Publishing Imprint: Palgrave Macmillan 2018
XV, 211 p. ill., színes ; online forrás
szöveg txt rdacontent
számítógépes c rdamedia
távoli hozzáférés cr rdacarrier
szövegfájl PDF rda
Intercultural studies in education
Chapter 1. The Global Imperative of Quality School Leadership -- Chapter 2. School Leadership is Personal and Internally Motivated -- Chapter 3. School Leadership is Policy Driven and Mediated -- Chapter 4. School Leadership is Change Oriented -- Chapter 5. School Leadership is Teacher Dependent -- Chapter 6. School Leadership is Enterprising and Entrepreneurial -- Chapter 7. School Leadership is context dependent -- Chapter 8. School Leadership is partnership dependent -- Chapter 9. The Nature of School Leadership.
This book explores school leadership through a cross-cultural comparative lens, drawing on data from 16 countries located on five continents. The book gives a voice to both primary and secondary school principals, who discuss the nature of their work and explain their understanding of school leadership, strategies used to support their leadership, and how they 'do leadership' in a time of unprecedented change. The book highlights a number of important elements in school leadership: that it is personal and internally-motivated; change oriented and entrepreneurial; dependent on the qualities and motivations of school teachers; dependent on environmental factors related to economy, geography, political stability; heavily influenced by policies within and outside the field of education; and dependent on partnerships within and outside education. The book provides an authoritative cross-cultural account of what school leaders regard as school leadership. It will be essential reading for students, researchers and policy-makers in the fields of educational leadership and management, in particular those with an interest in comparative and international research, school leadership, and education policy.
Nyomtatott kiadás: ISBN 9783319701042
Nyomtatott kiadás: ISBN 9783319701066
Nyomtatott kiadás: ISBN 9783319888880
Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők.
könyv
e-book
Schools
iskolamenedzsment
iskolavezetés és -szervezés
intézményvezetés közoktatás
vezetéselmélet közoktatás
oktatásszervezés
globalizáció oktatás
interkulturális menedzsment
elektronikus könyv
SpringerLink (Online service) közreadó testület
Online változat http://doi.org/10.1007/978-3-319-70105-9
EUL01
language English
format Book
author Miller, Paul W., szerző
spellingShingle Miller, Paul W., szerző
The nature of school leadership : global practice perspectives
Intercultural studies in education
Schools
iskolamenedzsment
iskolavezetés és -szervezés
intézményvezetés -- közoktatás
vezetéselmélet -- közoktatás
oktatásszervezés
globalizáció -- oktatás
interkulturális menedzsment
elektronikus könyv
author_facet Miller, Paul W., szerző
SpringerLink (Online service), közreadó testület
author_corporate SpringerLink (Online service), közreadó testület
author_sort Miller, Paul W.
title The nature of school leadership : global practice perspectives
title_sub global practice perspectives
title_short The nature of school leadership
title_full The nature of school leadership global practice perspectives by Paul W. Miller
title_fullStr The nature of school leadership global practice perspectives by Paul W. Miller
title_full_unstemmed The nature of school leadership global practice perspectives by Paul W. Miller
title_auth The nature of school leadership global practice perspectives
title_sort nature of school leadership global practice perspectives
series Intercultural studies in education
series2 Intercultural studies in education
publishDate 2018
publishDateSort 2018
physical XV, 211 p. : ill., színes ; online forrás
edition 1st ed. 2018
isbn 978-3-319-70105-9
callnumber-first L - Education
callnumber-subject LB - Theory and Practice of Education
callnumber-label LB2801-3095
callnumber-raw 371 M 68
callnumber-search 371 M 68
topic Schools
iskolamenedzsment
iskolavezetés és -szervezés
intézményvezetés -- közoktatás
vezetéselmélet -- közoktatás
oktatásszervezés
globalizáció -- oktatás
interkulturális menedzsment
elektronikus könyv
topic_facet Schools
iskolamenedzsment
iskolavezetés és -szervezés
intézményvezetés -- közoktatás
vezetéselmélet -- közoktatás
oktatásszervezés
globalizáció -- oktatás
interkulturális menedzsment
elektronikus könyv
Schools
iskolamenedzsment
iskolavezetés és -szervezés
intézményvezetés
vezetéselmélet
oktatásszervezés
globalizáció
interkulturális menedzsment
közoktatás
oktatás
url http://doi.org/10.1007/978-3-319-70105-9
illustrated Illustrated
dewey-hundreds 300 - Social sciences
dewey-tens 370 - Education
dewey-ones 371 - Schools & their activities; special education
dewey-full 371.2
dewey-sort 3371.2
dewey-raw 371.2
dewey-search 371.2
first_indexed 2023-12-27T10:18:12Z
last_indexed 2023-12-29T19:41:18Z
recordtype opac
publisher Cham : Springer International Publishing : Imprint: Palgrave Macmillan
_version_ 1786642724534878210
score 13,371172
generalnotes This book explores school leadership through a cross-cultural comparative lens, drawing on data from 16 countries located on five continents. The book gives a voice to both primary and secondary school principals, who discuss the nature of their work and explain their understanding of school leadership, strategies used to support their leadership, and how they 'do leadership' in a time of unprecedented change. The book highlights a number of important elements in school leadership: that it is personal and internally-motivated; change oriented and entrepreneurial; dependent on the qualities and motivations of school teachers; dependent on environmental factors related to economy, geography, political stability; heavily influenced by policies within and outside the field of education; and dependent on partnerships within and outside education. The book provides an authoritative cross-cultural account of what school leaders regard as school leadership. It will be essential reading for students, researchers and policy-makers in the fields of educational leadership and management, in particular those with an interest in comparative and international research, school leadership, and education policy.