Practical wisdom and democratic education : phronesis, art and non-traditional students

Mentés helye:
Bibliográfiai részletek
Szerző:
Testületi szerző:
Közreműködő(k):
Különgyűjtemény:e-book
Formátum: könyv
Nyelv:angol
Megjelenés: Cham : Springer International Publishing : Imprint: Palgrave Macmillan, 2018
Kiadás:1st ed. 2018
Tárgyszavak:
Online elérés:http://doi.org/10.1007/978-3-319-73311-1
Címkék: Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
LEADER nam a22 c 4500
001 000976579
005 20200722083051.0
007 cr nn 008mamaa
008 191003s2018 gw a s 001 0 eng d
020 |a 978-3-319-73311-1 
024 7 |a 10.1007/978-3-319-73311-1  |2 doi 
040 |a Springer  |b hun  |d ELTE 
041 0 |a eng 
050 4 |a NX280-410 
082 0 4 |a 700.71  |2 23 
100 1 |a Broadhead, Samantha  |e szerző 
245 1 0 |a Practical wisdom and democratic education  |b phronesis, art and non-traditional students  |c by Samantha Broadhead, Margaret Gregson 
250 |a 1st ed. 2018 
260 |a Cham  |b Springer International Publishing  |b Imprint: Palgrave Macmillan  |c 2018 
300 |a XIX, 200 p.  |b ill., részben színes ; online forrás 
336 |a szöveg  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a számítógépes  |b c  |2 rdamedia 
338 |a távoli hozzáférés  |b cr  |2 rdacarrier 
347 |a szövegfájl  |b PDF  |2 rda 
505 0 |a Chapter 1. Non-traditional students in art and design higher education -- Chapter 2. Basil Bernstein and democratic education -- Chapter 3. Phronesis and democratic education -- Chapter 4. Chad's deliberations about her education in art and design -- Chapter 5. Bob's story and horizontal discourse in the studio -- Chapter 6. Eliza's story of exclusion -- Chapter 7. Jane's story of confidence, inclusion and participation through phronesis -- Chapter 8. Conclusion and recommendations. 
520 |a This book explores the development of practical wisdom, or phronesis, within the stories of four mature students studying for degrees in art and design. Through an analysis informed by the ideas of Basil Bernstein and Aristotle, the authors propose that phronesis – or the ability to deliberate well – should be an intrinsic part of a democratic education. As a number of vocational and academic disciplines require deliberation and the ability to draw on knowledge, character and experience, it is essential that no student feels their experience puts them at a disadvantage. The authors argue that democratic education should allow each participant to feel enhanced, included and able to participate in order to create a constructive and reciprocal dialogue. This work will be of value to students and scholars interested in democratic education, the experiences of non-traditional students, and the sociology of education. 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9783319733104 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9783319733128 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9783030103538 
506 |a Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők. 
598 |a könyv 
595 |a e-book 
650 0 |a Education  |x Philosophy 
650 0 |a Adult education 
650 0 4 |a demokratikus nevelés 
650 0 4 |a művészetpedagógia 
650 0 4 |a művészetfilozófia  |x arisztotelészi 
650 0 4 |a oktatásfilozófia  |x felsőoktatás 
650 0 4 |a tudatosság  |x filozófia 
650 0 4 |a kreativitás  |x művészet 
650 1 4 |a Creativity and Arts Education. 
650 2 4 |a Philosophy of Education. 
650 2 4 |a Educational Philosophy. 
650 2 4 |a Lifelong Learning/Adult Education. 
653 |a elektronikus könyv 
700 1 |a Gregson, Margaret  |e szerző 
710 2 |a SpringerLink (Online service)  |e közreadó testület 
856 4 0 |y Online változat  |u http://doi.org/10.1007/978-3-319-73311-1 
850 |a B2 
264 1 |a Cham  |b Springer International Publishing  |b Imprint: Palgrave Macmillan  |c 2018