Empathy, emotion and education

Mentés helye:
Bibliográfiai részletek
Szerző:
Testületi szerző:
Különgyűjtemény:e-book
Formátum: könyv
Nyelv:angol
Megjelenés: London : Palgrave Macmillan UK : Imprint: Palgrave Macmillan, 2018
Kiadás:1st ed. 2018
Tárgyszavak:
Online elérés:http://doi.org/10.1057/978-1-137-54844-3
Címkék: Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
LEADER nam a22 c 4500
001 000976576
005 20200722070421.0
007 cr nn 008mamaa
008 191003s2018 xxk s 001 0 eng d
020 |a 978-1-137-54844-3 
024 7 |a 10.1057/978-1-137-54844-3  |2 doi 
040 |a Springer  |b hun  |d ELTE 
041 0 |a eng 
050 4 |a LB1101-1139 
082 0 4 |a 372.21  |2 23 
100 1 |a Demetriou, Helen  |e szerző 
245 1 0 |a Empathy, emotion and education  |c by Helen Demetriou 
250 |a 1st ed. 2018 
260 |a London  |b Palgrave Macmillan UK  |b Imprint: Palgrave Macmillan  |c 2018 
300 |a XII, 311 p.  |b online forrás 
336 |a szöveg  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a számítógépes  |b c  |2 rdamedia 
338 |a távoli hozzáférés  |b cr  |2 rdacarrier 
347 |a szövegfájl  |b PDF  |2 rda 
505 0 |a Chapter 1. Introduction: Empathy: The Building Block of Social Life -- Chapter 2. The Empathy Factor: Its Transcending Power -- Chapter 3. Emerging Empathy: A Developmental Perspective -- Chapter 4. A Study of Empathy in the Early and Middle Childhood Years -- Chapter 5. Nature versus Nurture: The Biology and Psychology of Empathy -- Chapter 6. Attachment and Empathy from the Home to the Classroom: Listening to Learners -- Chapter 7. A Tale of Two Studies: Features of Friendships and Awareness of Fairness -- Chapter 8. The New Teacher: Pupil Voice, Empathy and Emotion -- Chapter 9. Empathy and Emotion in Education and Beyond. 
520 |a This book explores the construct of empathy and its connection with education. Charting literature on the origins and evolution of the concept of empathy, the author examines the multifaceted nature of empathy and the external and internal influences behind this concept. The relationship between empathy and education is examined through the impact they have on each other for the development of social and emotional understanding, positive social behaviours and effective teaching and learning. In doing so, the author emphasises that empathy apparent in the early years of life is invaluable for enhancing the quality of teaching and learning in future, and should be elicited from pupils and teachers alike. This book will be of interest to practitioners, educational psychologists, and researchers in empathy and its effect on education. 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9781137548436 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9781349714735 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9781349714728 
506 |a Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők. 
598 |a könyv 
595 |a e-book 
650 0 |a Early childhood education 
650 0 |a Emotions 
650 0 |a Educational psychology 
650 0 |a Schools 
650 0 4 |a empátia  |x gyermekek 
650 0 4 |a empátia  |x pszichológia 
650 0 4 |a empátia  |x szociális érzelmek  |x kisgyermekkor 
650 0 4 |a barátság  |x pszichológia 
650 0 4 |a érzelmi nevelés  |x kisgyermekek 
650 0 4 |a iskolapszichológia 
650 0 4 |a oktatáspszichológia 
653 |a elektronikus könyv 
710 2 |a SpringerLink (Online service)  |e közreadó testület 
856 4 0 |y Online változat  |u http://doi.org/10.1057/978-1-137-54844-3 
850 |a B2 
264 1 |a London  |b Palgrave Macmillan UK  |b Imprint: Palgrave Macmillan  |c 2018