Intercultural experience and identity : narratives of Chinese doctoral students in the UK

Mentés helye:
Bibliográfiai részletek
Szerző:
Testületi szerző:
Különgyűjtemény:e-book
Formátum: könyv
Nyelv:angol
Megjelenés: Cham : Springer International Publishing : Imprint: Palgrave Macmillan, 2018
Kiadás:1st ed. 2018.
Sorozat:Palgrave Studies on Chinese Education in a Global Perspective
Tárgyszavak:
Online elérés:https://doi.org/10.1007/978-3-319-91373-5
Címkék: Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
LEADER nam a22 c 4500
001 000976480
005 20201022140724.0
007 cr nn 008mamaa
008 180613s2018 sz s |||| 0|eng d
020 |a 978-3-319-91373-5 
024 7 |a 10.1007/978-3-319-91373-5  |2 doi 
040 |a Springer  |b hun  |d ELTE 
041 0 |a eng 
050 4 |a LB43 
082 0 4 |a 370.116  |2 23 
082 0 4 |a 370.9  |2 23 
100 1 |a Ye, Lily Lei  |e szerző 
245 1 0 |a Intercultural experience and identity  |b narratives of Chinese doctoral students in the UK  |c by Lily Lei Ye. 
250 |a 1st ed. 2018. 
260 |a Cham  |b Springer International Publishing  |b Imprint: Palgrave Macmillan  |c 2018 
300 |a XI, 281 p.  |b online forrás 
336 |a szöveg  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a számítógépes  |b c  |2 rdamedia 
338 |a távoli hozzáférés  |b cr  |2 rdacarrier 
347 |a szövegfájl  |b PDF  |2 rda 
490 1 |a Palgrave Studies on Chinese Education in a Global Perspective 
505 0 |a Chapter 1. Setting the scene for narratives to follow -- Chapter 2. The story of researching Chinese international doctoral students -- Chapter 3. Engaging with the existing stories -- Chapter 4. Exploring the self through Giddens and Bourdieu -- Chapter 5. A Dialogue with the past: thinking through life-style choices -- Chapter 6. Surviving and thriving in a foreign land: keeping the narrative going -- Chapter 7. Growing and becoming: the expanded self -- Chapter 8. Bringing the future into the present: thinking through imagined future trajectories. 
520 |a This book examines the identity formation and negotiation of Chinese doctoral students in the UK, and the opportunity for self-transformation this experience offers. As the largest group of international students in the English-speaking world, Mainland Chinese students encounter a range of difficulties and prospects that may be relevant to the wider international student community. Using extensive qualitative and empirical data, the author explores the narratives of eleven Chinese doctoral students at two British universities through a sociological perspective. Balancing analysis with solid theoretical framework and the voices of the students themselves, the author moves away from essentialism and ‘othering’, instead shining a light on the effects of globalisation, internationalisation and recent policy strategies. This volume will be of interest and value to students and scholars of comparative and international education, identity formation, intercultural communication, the sociology of education and study abroad. 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9783319913728 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9783319913742 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9783030082383 
506 |a Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők. 
598 |a könyv 
595 |a e-book 
650 0 4 |a külföldi hallgatók  |x alkalmazkodás 
650 0 4 |a külföldi hallgatók  |x előnyök és hátrányok 
650 0 |a Study skills 
650 0 |a Foreign study. 
653 |a elektronikus könyv 
710 2 |a SpringerLink (Online service)  |e közreadó testület 
830 0 |a Palgrave sudies on Chinese education in a global perspective 
856 4 0 |y Online változat  |u https://doi.org/10.1007/978-3-319-91373-5 
850 |a B2 
264 1 |a Cham  |b Springer International Publishing  |b Imprint: Palgrave Macmillan  |c 2018