Digital technologies : sustainable innovations for improving teaching and learning

Mentés helye:
Bibliográfiai részletek
Testületi szerző:
Közreműködő(k):
Különgyűjtemény:e-book
Formátum: könyv
Nyelv:angol
Megjelenés: Cham : Springer International Publishing : Imprint: Springer, 2018
Kiadás:1st ed. 2018
Tárgyszavak:
Online elérés:http://doi.org/10.1007/978-3-319-73417-0
Címkék: Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
id opac-EUL01-000976394
collection e-book
institution L_408
EUL01
spelling Digital technologies sustainable innovations for improving teaching and learning edited by Demetrios Sampson, Dirk Ifenthaler, J. Michael Spector, Pedro Isaías
1st ed. 2018
Cham Springer International Publishing Imprint: Springer 2018
XVIII, 310 p. ill., részben színes ; online forrás
szöveg txt rdacontent
számítógépes c rdamedia
távoli hozzáférés cr rdacarrier
szövegfájl PDF rda
Part I. Transforming the Learning Environment -- Chapter 1.School Leadership: An Analysis Of Competence Frameworks -- Chapter 2.Putting Flipped Classroom into Practice: A Comprehensive Review of Empirical Research -- Chapter 3.    Mobile Device Usage in Higher Education -- Chapter 4. Digital learning technologies in Chemistry education: A review -- Part II.Enriching Student Learning Experiences -- Chapter 5. The Work Of Children: Seeking Patterns In The Design Of Educational Technology -- Chapter 6.How do High school students prefer to learn? -- Chapter 7. Students' self-regulated learning in on-line academic writing in course blog -- Chapter 8. Digital Tool use and self-regulated strategies in a bilingual online learning environment -- Part III -- Measuring and Assessing Teaching and Learning with Educational Data Analytics -- Chapter 9. Evaluation of learning unit design using page flip information analysis -- Chapter 10.Exploring adaptive game based learning using brain measures -- Chapter 11.Academic retention in the Italian context -- Part IV.Cultivating Student Competences for the Digital Smart Society -- Chapter 12.    Measurement of computational thinking in K-12 education: The need for innovative practices -- Chapter 13. Computational Thinking in the Context of Science and Engineering Practices: A Self-Regulated Learning Approach -- Chapter 14. A technology-enhanced pedagogical framework to promote collaborative creativity in secondary education -- Chapter 15.NanoCity: An immersive game to transform student perceptions of science -- Chapter 16.    Digital Smart Citizenship Competence Development With A Cyberphysical Learning Approach Supported By Internet Of Things Technologies.
The aim of this volume entitled Digital Technologies: Sustainable Innovations for improving Teaching and Learning is to contribute in the global discussion on digital technologies as the means to foster sustainable educational innovations for improving the teaching, learning and assessment from K-12 to Higher Education. The book consists of four parts and showcases how emerging educational technologies and innovative practices have been used to address core global educational challenges; spanning from rethinking and transforming learning environments across educational contexts to effectively cultivating students’ competences for the digital smart society of the future. The book comprises Part I: Transforming the Learning Environment; Part II: Enriching student learning experiences; Part III: Measuring and Assessing Teaching and Learning with Educational Data Analytics; Part IV: Cultivating student competences for the digital Smart society.  It targets researchers and research students, educational professional practitioners (including teachers, educators and education leaders) as well as education policy makers, who are interested in keeping up-to-date on the global development in this field.
Nyomtatott kiadás: ISBN 9783319734163
Nyomtatott kiadás: ISBN 9783319734187
Nyomtatott kiadás: ISBN 9783030087852
Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők.
könyv
e-book
Education
Educational technology
digitális taneszközök oktatástechnika
infokommunikációs technológia oktatás
IKT eszközök oktatás
oktatástechnika taneszköz
digitális társadalom neveléstudomány ELTE
digitális kompetencia oktatás
kompetencia fejlesztése pedagógia
elektronikus könyv
Sampson, Demetrios G. szerkesztő
Ifenthaler, Dirk szerkesztő
Spector, J. Michael szerkesztő
Isaías, Pedro szerkesztő
SpringerLink (Online service) közreadó testület
Online változat http://doi.org/10.1007/978-3-319-73417-0
EUL01
language English
format Book
author2 Sampson, Demetrios G., szerkesztő
Ifenthaler, Dirk, szerkesztő
Spector, J. Michael, szerkesztő
Isaías, Pedro, szerkesztő
author_facet Sampson, Demetrios G., szerkesztő
Ifenthaler, Dirk, szerkesztő
Spector, J. Michael, szerkesztő
Isaías, Pedro, szerkesztő
SpringerLink (Online service), közreadó testület
author_corporate SpringerLink (Online service), közreadó testület
author_sort Sampson, Demetrios G.
title Digital technologies : sustainable innovations for improving teaching and learning
spellingShingle Digital technologies : sustainable innovations for improving teaching and learning
Education
Educational technology
digitális taneszközök -- oktatástechnika
infokommunikációs technológia -- oktatás
IKT eszközök -- oktatás
oktatástechnika -- taneszköz
digitális társadalom -- neveléstudomány -- ELTE
digitális kompetencia -- oktatás
kompetencia fejlesztése -- pedagógia
elektronikus könyv
title_sub sustainable innovations for improving teaching and learning
title_short Digital technologies
title_full Digital technologies sustainable innovations for improving teaching and learning edited by Demetrios Sampson, Dirk Ifenthaler, J. Michael Spector, Pedro Isaías
title_fullStr Digital technologies sustainable innovations for improving teaching and learning edited by Demetrios Sampson, Dirk Ifenthaler, J. Michael Spector, Pedro Isaías
title_full_unstemmed Digital technologies sustainable innovations for improving teaching and learning edited by Demetrios Sampson, Dirk Ifenthaler, J. Michael Spector, Pedro Isaías
title_auth Digital technologies sustainable innovations for improving teaching and learning
title_sort digital technologies sustainable innovations for improving teaching and learning
publishDate 2018
publishDateSort 2018
physical XVIII, 310 p. : ill., részben színes ; online forrás
edition 1st ed. 2018
isbn 978-3-319-73417-0
callnumber-first L - Education
callnumber-subject LC - Social Aspects of Education
callnumber-label LC8-6691
callnumber-raw 371 D 66
callnumber-search 371 D 66
topic Education
Educational technology
digitális taneszközök -- oktatástechnika
infokommunikációs technológia -- oktatás
IKT eszközök -- oktatás
oktatástechnika -- taneszköz
digitális társadalom -- neveléstudomány -- ELTE
digitális kompetencia -- oktatás
kompetencia fejlesztése -- pedagógia
elektronikus könyv
topic_facet Education
Educational technology
digitális taneszközök -- oktatástechnika
infokommunikációs technológia -- oktatás
IKT eszközök -- oktatás
oktatástechnika -- taneszköz
digitális társadalom -- neveléstudomány -- ELTE
digitális kompetencia -- oktatás
kompetencia fejlesztése -- pedagógia
elektronikus könyv
Education
Educational technology
digitális taneszközök
infokommunikációs technológia
IKT eszközök
oktatástechnika
digitális társadalom
digitális kompetencia
kompetencia fejlesztése
oktatás
taneszköz
neveléstudomány
pedagógia
url http://doi.org/10.1007/978-3-319-73417-0
illustrated Illustrated
dewey-hundreds 300 - Social sciences
dewey-tens 370 - Education
dewey-ones 371 - Schools & their activities; special education
dewey-full 371.33
dewey-sort 3371.33
dewey-raw 371.33
dewey-search 371.33
first_indexed 2023-12-27T10:22:13Z
last_indexed 2023-12-29T19:41:18Z
recordtype opac
publisher Cham : Springer International Publishing : Imprint: Springer
_version_ 1786642724783390720
score 13,371208
generalnotes The aim of this volume entitled Digital Technologies: Sustainable Innovations for improving Teaching and Learning is to contribute in the global discussion on digital technologies as the means to foster sustainable educational innovations for improving the teaching, learning and assessment from K-12 to Higher Education. The book consists of four parts and showcases how emerging educational technologies and innovative practices have been used to address core global educational challenges; spanning from rethinking and transforming learning environments across educational contexts to effectively cultivating students’ competences for the digital smart society of the future. The book comprises Part I: Transforming the Learning Environment; Part II: Enriching student learning experiences; Part III: Measuring and Assessing Teaching and Learning with Educational Data Analytics; Part IV: Cultivating student competences for the digital Smart society.  It targets researchers and research students, educational professional practitioners (including teachers, educators and education leaders) as well as education policy makers, who are interested in keeping up-to-date on the global development in this field.