Empirical philosophical investigations in education and embodied experience

Mentés helye:
Bibliográfiai részletek
Szerző:
Testületi szerző:
Közreműködő(k):
Különgyűjtemény:e-book
Formátum: könyv
Nyelv:angol
Megjelenés: Cham : Springer International Publishing : Imprint: Palgrave Macmillan, 2018
Kiadás:1st ed. 2018.
Sorozat:The Cultural and Social Foundations of Education
Tárgyszavak:
Online elérés:https://doi.org/10.1007/978-3-319-74609-8
Címkék: Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
LEADER nam a22 c 4500
001 000976093
005 20201016112553.0
007 cr nn 008mamaa
008 180406s2018 sz a sb ||01 0|eng d
020 |a 978-3-319-74609-8 
024 7 |a 10.1007/978-3-319-74609-8  |2 doi 
040 |a Springer  |b hun  |d ELTE 
041 0 |a eng 
050 4 |a LC8-6691 
082 0 4 |a 370.1  |2 23 
100 1 |a Andersson, Joacim  |e szerző 
245 1 0 |a Empirical philosophical investigations in education and embodied experience  |c by Joacim Andersson, Jim Garrison, Leif Östman 
250 |a 1st ed. 2018. 
260 |a Cham  |b Springer International Publishing  |b Imprint: Palgrave Macmillan  |c 2018 
300 |a XV, 145 p.  |b 4 ill. ; online forrás 
336 |a szöveg  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a számítógépes  |b c  |2 rdamedia 
338 |a távoli hozzáférés  |b cr  |2 rdacarrier 
347 |a szövegfájl  |b PDF  |2 rda 
490 1 |a The Cultural and Social Foundations of Education 
504 |a Bibliogr.: p. 133-138. 
505 0 |a 1. Dewey, Wittgenstein, and the Primacy of Practice -- 2. Distributed Minds and Meanings in a Transactional World Without a Within: Embodiment and Creative Expression -- 3. A Method and Model for Studying the Learning of Body Techniques: Analyzing Bodily Transposition in Dinghy Sailing -- 4. A Method and Model for Studying the Learning of Artistic Techniques: Analyzing Sculptural Expression in School Sloyd. . 
520 |a Drawing on John Dewey and the later Ludwig Wittgenstein, this book employs philosophy as a conceptual resource to develop new methodological and analytical tools for conducting in situ empirical investigations. Chapter one explores the philosophies of Wittgenstein and Dewey. Chapter two exposits Deweyan ideas of embodiment, the primacy of the aesthetic encounter, and aesthetically expressive meaning underdeveloped in Wittgenstein. Chapter three introduces the method of practical epistemological analysis (PEA) and a model of situated epistemic relations (SER) to investigate the learning of body techniques in dinghy sailing. The concluding chapter introduces a model of situated artistic relations (SAR) to investigate the learning of artistic techniques of self-expression in the Swedish sloyd classroom. . 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9783319746081 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9783319746104 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9783030090357 
506 |a Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők. 
598 |a könyv 
595 |a e-book 
650 0 4 |a oktatás  |x filozófia 
650 0 4 |a oktatás  |x kutatás  |x módszertan 
650 0 |a Education  |x Philosophy 
650 0 |a Education  |x Research 
653 |a elektronikus könyv 
700 1 |a Garrison, Jim  |e szerző 
700 1 |a Östman, Peter  |e szerző 
710 2 |a SpringerLink (Online service)  |e közreadó testület 
830 4 |a The cultural and social foundations of education 
856 4 0 |y Online változat  |u https://doi.org/10.1007/978-3-319-74609-8 
850 |a B2 
264 1 |a Cham  |b Springer International Publishing  |b Imprint: Palgrave Macmillan  |c 2018