Learning Portuguese as a second language

Mentés helye:
Bibliográfiai részletek
Szerző:
Testületi szerző:
Különgyűjtemény:e-book
Formátum: könyv
Nyelv:angol
Megjelenés: Cham : Springer International Publishing : Imprint: Springer, 2017
Sorozat:SpringerBriefs in education, ISSN 2211-1921
Tárgyszavak:
Online elérés:https://doi.org/10.1007/978-3-319-55819-6
Címkék: Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
LEADER nam a22 c 4500
001 000951851
005 20200406122623.0
007 cr nn 008mamaa
008 170424s2017 sz a sb 001 0 eng d
020 |a 978-3-319-55819-6 
024 7 |a 10.1007/978-3-319-55819-6  |2 doi 
040 |a Springer  |b hun  |d ELTE 
041 0 |a eng 
082 0 4 |a 407.1  |2 23 
100 1 |a Figueiredo, Sandra  |e szerző  |4 aut  |4 http://id.loc.gov/vocabulary/relators/aut 
245 1 0 |a Learning Portuguese as a second language  |c by Sandra Figueiredo 
260 |a Cham  |b Springer International Publishing  |b Imprint: Springer  |c 2017 
300 |a IX, 58 p.  |b 13 ill. ; online forrás 
336 |a szöveg  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a számítógépes  |b c  |2 rdamedia 
338 |a távoli hozzáférés  |b cr  |2 rdacarrier 
347 |a szövegfájl  |b PDF  |2 rda 
490 1 |a SpringerBriefs in education  |x 2211-1921 
504 |a Bibliogr. tartalmaz 
505 0 |a Introduction -- Chapter 1. School type and resources: predictor and moderator effects for non-native students’ achievement -- Chapter 2. Evidence Research-Study: a methodology for L2 research -- Chapter 3. Understand variables and influence for L2 learners’ achievement -- Chapter 4. Schools and resources as the direct effect that explains the performance of non-native students the best. . 
520 |a This volume examines the specific effects that schools have on the performance of immigrant students and linguistic minority groups. Especially in the European context this study fills a gap in examining the effects that schools have on these students’ performance and performance differentiation, taking into account school related factors such as resources and teachers, and the influence of other variables like mother tongue and socioeconomic status. This report on an ongoing research project in Portugal examines state schools within the same district, in the same tests over the same assessment period. The study is based on the following set of relationships: between schools that administer proficiency tests to their non-native students; schools that do not use such tests; and schools with verifiable support programs (including physical and digital materials); and between the effect of the school and the predictive values of the nationality, mother tongue and socioeconomic status variables on the performance of non-native students of Portuguese. . 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9783319558189 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9783319558202 
506 |a Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők. 
598 |a könyv 
595 |a e-book 
650 0 4 |a portugál nyelv mint idegen nyelv  |x tanulás és tanítás 
650 0 |a Language and languages 
650 0 |a Educational tests and measurements 
650 0 |a Bilingualism 
653 |a elektronikus könyv 
710 2 |a SpringerLink (Online service)  |e közreadó testület 
830 0 |a SpringerBriefs in education 
856 4 0 |y Online változat  |u https://doi.org/10.1007/978-3-319-55819-6 
850 |a B2 
264 1 |a Cham  |b Springer International Publishing  |b Imprint: Springer  |c 2017