"A kötelezővé válás okozott zavart"
Egyes országokban már évtizedek óta egész napos oktatásban vesznek részt a gyerekek, több ország pedig a közelmúltban döntött úgy, hogy komplex ellátást nyújtó intézményeket hoz létre. Hazánkban a délelőtti tanítási időn túli iskolai foglalkozások és az iskolai étkeztetés nem számít újnak a közoktat...
Mentés helye:
Szerző: | |
---|---|
Formátum: | folyóiratcikk |
Nyelv: | magyar |
Megjelenés: |
2019
|
Tárgyszavak: | |
Online elérés: | http://hdl.handle.net/10831/82569 |
Címkék: |
Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
|
id |
edit-10831-82569 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
edit-10831-825692022-10-21T23:18:09Z "A kötelezővé válás okozott zavart" Németh Zoltánné Lőrincz, Zsuzsa Esély egész napos iskola Egyes országokban már évtizedek óta egész napos oktatásban vesznek részt a gyerekek, több ország pedig a közelmúltban döntött úgy, hogy komplex ellátást nyújtó intézményeket hoz létre. Hazánkban a délelőtti tanítási időn túli iskolai foglalkozások és az iskolai étkeztetés nem számít újnak a közoktatási rendszerben, de az utóbbi évtizedben megjelent az egész napos iskola koncepciója hazánkban is. A szakirodalom szerint az egész napos iskola a hátrányok leküzdésének, az esélyegyenlőség növelésének egyik eszköze lehet. A kutatók kiemelik az egész napos iskola eszköz-jellegét, amelynek hatékonysága a belső tartalmától, a minőségétől függ. Magyarországon a 2013/2014. tanévtől az általános iskolai időkeret bővült, új lehetőségként jelent meg az egész napos iskola, mint választható oktatásszervezési forma, amelyben a délelőtti és délutáni időszakra egyenletesen szétosztva kell megszervezni a tanórákat és az egyéb foglalkozásokat. Ezzel egy időben jelent meg az az új törvényi rendelkezés, amely a köznevelési intézmények kötelező nyitva tartását írja elő délután négy óráig, amit a tanulmányomban egész nap nyitva tartó iskolának nevezek. 2019 info:eu-repo/semantics/article http://hdl.handle.net/10831/82569 elte:30802072 elte:3 elte:Esély elte:74 elte:48 elte:30 hun info:eu-repo/semantics/openAccess application/pdf LOMS: https://edit.elte.hu/xmlui/bitstream/10831/82569/1/48-74_nemeth.pdf |
institution |
L_EDIT |
language |
Hungarian |
topic |
Esély egész napos iskola |
spellingShingle |
Esély egész napos iskola Németh Zoltánné Lőrincz, Zsuzsa "A kötelezővé válás okozott zavart" |
topic_facet |
Esély egész napos iskola |
description |
Egyes országokban már évtizedek óta egész napos oktatásban vesznek részt a gyerekek, több ország pedig a közelmúltban döntött úgy, hogy komplex ellátást nyújtó intézményeket hoz létre. Hazánkban a délelőtti tanítási időn túli iskolai foglalkozások és az iskolai étkeztetés nem számít újnak a közoktatási rendszerben, de az utóbbi évtizedben megjelent az egész napos iskola koncepciója hazánkban is. A szakirodalom szerint az egész napos iskola a hátrányok leküzdésének, az esélyegyenlőség növelésének egyik eszköze lehet. A kutatók kiemelik az egész napos iskola eszköz-jellegét, amelynek hatékonysága a belső tartalmától, a minőségétől függ. Magyarországon a 2013/2014. tanévtől az általános iskolai időkeret bővült, új lehetőségként jelent meg az egész napos iskola, mint választható oktatásszervezési forma, amelyben a délelőtti és délutáni időszakra egyenletesen szétosztva kell megszervezni a tanórákat és az egyéb foglalkozásokat. Ezzel egy időben jelent meg az az új törvényi rendelkezés, amely a köznevelési intézmények kötelező nyitva tartását írja elő délután négy óráig, amit a tanulmányomban egész nap nyitva tartó iskolának nevezek. |
format |
Journal Article |
physical |
application/pdf |
author |
Németh Zoltánné Lőrincz, Zsuzsa |
author_facet |
Németh Zoltánné Lőrincz, Zsuzsa |
title |
"A kötelezővé válás okozott zavart" |
title_short |
"A kötelezővé válás okozott zavart" |
title_full |
"A kötelezővé válás okozott zavart" |
title_fullStr |
"A kötelezővé válás okozott zavart" |
title_full_unstemmed |
"A kötelezővé válás okozott zavart" |
title_sort |
a kötelezővé válás okozott zavart""a kötelezővé válás okozott zavart |
publishDate |
2019 |
publishDateSort |
2019 |
url |
http://hdl.handle.net/10831/82569 |
first_indexed |
2022-10-21T23:18:09Z |
last_indexed |
2023-09-01T11:41:43Z |
_version_ |
1775827736969871360 |
score |
13,368436 |