Il gioco come simbolo del mondo creato

A tanulmány első része a játék jelentésrétegeit különíti el, kitér a játékok Caillois-féle klasszikus osztályozási rendszerére, szembenéz az alapvető definíciós problémával. A játék értelmezhető mint a világ elhatárolt eseménye, mint az ember belső magatartása, és mint ontológiai karakterjegy. A tan...

Teljes leírás

Mentés helye:
Bibliográfiai részletek
Szerző:
Formátum: folyóiratcikk
Nyelv:olasz
Megjelenés: 2019
Tárgyszavak:
Online elérés:http://hdl.handle.net/10831/40376
Címkék: Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
id edit-10831-40376
recordtype dspace
spelling edit-10831-403762019-01-18T09:03:55Z Il gioco come simbolo del mondo creato Bagyinszki, Péter Ágoston Acta Pintériana A tanulmány első része a játék jelentésrétegeit különíti el, kitér a játékok Caillois-féle klasszikus osztályozási rendszerére, szembenéz az alapvető definíciós problémával. A játék értelmezhető mint a világ elhatárolt eseménye, mint az ember belső magatartása, és mint ontológiai karakterjegy. A tanulmány második része J. Huizinga és H. Rahner immár klasszikus dialógusát tárgyalja, amelyben a homo ludens téma antropológiai és teológiai szempontjai kerülnek kapcsolatba egymással. A harmadik fejezet a ludikus szemléletmód posztmodern beágyazottságát és a theologia ludica mai lehetőségeit veszi szemügyre. Végül a negyedik fejezet rámutat a Deus ludens – homo ludens diptichon hagyományban gyökerező intuitív erejére, valamint kritikával illeti a komor komolyság és a cinizmus hamis dilemmáját. *** Il gioco come argomento filosofico e teologico − nonostante si basi sull’analisi di un sistema di simboli enormemente ricco svolgente un ruolo importante nella storia delle civiltà − è poco noto. Nella filosofia i commentatori del frammento 52 di Eraclito scoprono di nuovo la filosofia del gioco mentre nella storia della teologia Proverbi 8, 30-31 con suoi commenti raggruppa gli studi sulla simbolica del gioco e tutti e due i rami della tradizione vedono coinvolti i nomi più famosi della storia delle scienze. Circa ottanta anni fa tra Johann Huizinga e Hugo Rahner si è svolto un dialogo fondamentale di carattere filosofico-teologico riguardo all’homo ludens, il quale alla luce della letteratura allora esistente sull’argomento può essere valutato nel senso teologico tramite la recensione dei libri dei due autori, legati a quest’argomento. 2019 info:eu-repo/semantics/article http://hdl.handle.net/10831/40376 elte:10.29285/actapinteriana.2019.5.91 elte:Acta Pintériana elte:126 elte:91 elte:5 ita info:eu-repo/semantics/openAccess application/pdf LOMS: https://edit.elte.hu/xmlui/bitstream/10831/40376/1/acta-pinteriana-5_bagyinszki.pdf
institution L_EDIT
language Italian
topic Acta Pintériana
spellingShingle Acta Pintériana
Bagyinszki, Péter Ágoston
Il gioco come simbolo del mondo creato
topic_facet Acta Pintériana
description A tanulmány első része a játék jelentésrétegeit különíti el, kitér a játékok Caillois-féle klasszikus osztályozási rendszerére, szembenéz az alapvető definíciós problémával. A játék értelmezhető mint a világ elhatárolt eseménye, mint az ember belső magatartása, és mint ontológiai karakterjegy. A tanulmány második része J. Huizinga és H. Rahner immár klasszikus dialógusát tárgyalja, amelyben a homo ludens téma antropológiai és teológiai szempontjai kerülnek kapcsolatba egymással. A harmadik fejezet a ludikus szemléletmód posztmodern beágyazottságát és a theologia ludica mai lehetőségeit veszi szemügyre. Végül a negyedik fejezet rámutat a Deus ludens – homo ludens diptichon hagyományban gyökerező intuitív erejére, valamint kritikával illeti a komor komolyság és a cinizmus hamis dilemmáját. *** Il gioco come argomento filosofico e teologico − nonostante si basi sull’analisi di un sistema di simboli enormemente ricco svolgente un ruolo importante nella storia delle civiltà − è poco noto. Nella filosofia i commentatori del frammento 52 di Eraclito scoprono di nuovo la filosofia del gioco mentre nella storia della teologia Proverbi 8, 30-31 con suoi commenti raggruppa gli studi sulla simbolica del gioco e tutti e due i rami della tradizione vedono coinvolti i nomi più famosi della storia delle scienze. Circa ottanta anni fa tra Johann Huizinga e Hugo Rahner si è svolto un dialogo fondamentale di carattere filosofico-teologico riguardo all’homo ludens, il quale alla luce della letteratura allora esistente sull’argomento può essere valutato nel senso teologico tramite la recensione dei libri dei due autori, legati a quest’argomento.
format Journal Article
physical application/pdf
author Bagyinszki, Péter Ágoston
author_facet Bagyinszki, Péter Ágoston
title Il gioco come simbolo del mondo creato
title_short Il gioco come simbolo del mondo creato
title_full Il gioco come simbolo del mondo creato
title_fullStr Il gioco come simbolo del mondo creato
title_full_unstemmed Il gioco come simbolo del mondo creato
title_sort gioco come simbolo del mondo creato
publishDate 2019
publishDateSort 2019
url http://hdl.handle.net/10831/40376
first_indexed 2019-01-18T09:03:55Z
last_indexed 2023-09-01T10:56:56Z
_version_ 1775824920293408768
score 13,372126