Il gioco come simbolo del mondo creato
A tanulmány első része a játék jelentésrétegeit különíti el, kitér a játékok Caillois-féle klasszikus osztályozási rendszerére, szembenéz az alapvető definíciós problémával. A játék értelmezhető mint a világ elhatárolt eseménye, mint az ember belső magatartása, és mint ontológiai karakterjegy. A tan...
Mentés helye:
Szerző: | |
---|---|
Formátum: | folyóiratcikk |
Nyelv: | olasz |
Megjelenés: |
2019
|
Tárgyszavak: | |
Online elérés: | http://hdl.handle.net/10831/40376 |
Címkék: |
Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
|
id |
edit-10831-40376 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
edit-10831-403762019-01-18T09:03:55Z Il gioco come simbolo del mondo creato Bagyinszki, Péter Ágoston Acta Pintériana A tanulmány első része a játék jelentésrétegeit különíti el, kitér a játékok Caillois-féle klasszikus osztályozási rendszerére, szembenéz az alapvető definíciós problémával. A játék értelmezhető mint a világ elhatárolt eseménye, mint az ember belső magatartása, és mint ontológiai karakterjegy. A tanulmány második része J. Huizinga és H. Rahner immár klasszikus dialógusát tárgyalja, amelyben a homo ludens téma antropológiai és teológiai szempontjai kerülnek kapcsolatba egymással. A harmadik fejezet a ludikus szemléletmód posztmodern beágyazottságát és a theologia ludica mai lehetőségeit veszi szemügyre. Végül a negyedik fejezet rámutat a Deus ludens – homo ludens diptichon hagyományban gyökerező intuitív erejére, valamint kritikával illeti a komor komolyság és a cinizmus hamis dilemmáját. *** Il gioco come argomento filosofico e teologico − nonostante si basi sull’analisi di un sistema di simboli enormemente ricco svolgente un ruolo importante nella storia delle civiltà − è poco noto. Nella filosofia i commentatori del frammento 52 di Eraclito scoprono di nuovo la filosofia del gioco mentre nella storia della teologia Proverbi 8, 30-31 con suoi commenti raggruppa gli studi sulla simbolica del gioco e tutti e due i rami della tradizione vedono coinvolti i nomi più famosi della storia delle scienze. Circa ottanta anni fa tra Johann Huizinga e Hugo Rahner si è svolto un dialogo fondamentale di carattere filosofico-teologico riguardo all’homo ludens, il quale alla luce della letteratura allora esistente sull’argomento può essere valutato nel senso teologico tramite la recensione dei libri dei due autori, legati a quest’argomento. 2019 info:eu-repo/semantics/article http://hdl.handle.net/10831/40376 elte:10.29285/actapinteriana.2019.5.91 elte:Acta Pintériana elte:126 elte:91 elte:5 ita info:eu-repo/semantics/openAccess application/pdf LOMS: https://edit.elte.hu/xmlui/bitstream/10831/40376/1/acta-pinteriana-5_bagyinszki.pdf |
institution |
L_EDIT |
language |
Italian |
topic |
Acta Pintériana |
spellingShingle |
Acta Pintériana Bagyinszki, Péter Ágoston Il gioco come simbolo del mondo creato |
topic_facet |
Acta Pintériana |
description |
A tanulmány első része a játék jelentésrétegeit különíti el, kitér a játékok Caillois-féle klasszikus osztályozási rendszerére, szembenéz az alapvető definíciós problémával. A játék értelmezhető mint a világ elhatárolt eseménye, mint az ember belső magatartása, és mint ontológiai karakterjegy. A tanulmány második része J. Huizinga és H. Rahner immár klasszikus dialógusát tárgyalja, amelyben a homo ludens téma antropológiai és teológiai szempontjai kerülnek kapcsolatba egymással. A harmadik fejezet a ludikus szemléletmód posztmodern beágyazottságát és a theologia ludica mai lehetőségeit veszi szemügyre. Végül a negyedik fejezet rámutat a Deus ludens – homo ludens diptichon hagyományban gyökerező intuitív erejére, valamint kritikával illeti a komor komolyság és a cinizmus hamis dilemmáját. *** Il gioco come argomento filosofico e teologico − nonostante si basi sull’analisi di un sistema di simboli enormemente ricco svolgente un ruolo importante nella storia delle civiltà − è poco noto. Nella filosofia i commentatori del frammento 52 di Eraclito scoprono di nuovo la filosofia del gioco mentre nella storia della teologia Proverbi 8, 30-31 con suoi commenti raggruppa gli studi sulla simbolica del gioco e tutti e due i rami della tradizione vedono coinvolti i nomi più famosi della storia delle scienze. Circa ottanta anni fa tra Johann Huizinga e Hugo Rahner si è svolto un dialogo fondamentale di carattere filosofico-teologico riguardo all’homo ludens, il quale alla luce della letteratura allora esistente sull’argomento può essere valutato nel senso teologico tramite la recensione dei libri dei due autori, legati a quest’argomento. |
format |
Journal Article |
physical |
application/pdf |
author |
Bagyinszki, Péter Ágoston |
author_facet |
Bagyinszki, Péter Ágoston |
title |
Il gioco come simbolo del mondo creato |
title_short |
Il gioco come simbolo del mondo creato |
title_full |
Il gioco come simbolo del mondo creato |
title_fullStr |
Il gioco come simbolo del mondo creato |
title_full_unstemmed |
Il gioco come simbolo del mondo creato |
title_sort |
gioco come simbolo del mondo creato |
publishDate |
2019 |
publishDateSort |
2019 |
url |
http://hdl.handle.net/10831/40376 |
first_indexed |
2019-01-18T09:03:55Z |
last_indexed |
2023-09-01T10:56:56Z |
_version_ |
1775824920293408768 |
score |
13,372126 |