L2 learning during study abroad : the creation of affinity spaces
Mentés helye:
Szerző: | |
---|---|
Testületi szerző: | |
Különgyűjtemény: | e-book |
Formátum: | könyv |
Nyelv: | angol |
Megjelenés: |
Singapore : Springer Singapore : Imprint: Springer,
2019
|
Kiadás: | 1st ed. 2019. |
Sorozat: | SpringerBriefs in education, ISSN 2211-1921 |
Tárgyszavak: | |
Online elérés: | https://doi.org/10.1007/978-981-13-7546-0 |
Címkék: |
Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
|
LEADER | nam a22 c 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 000998750 | ||
005 | 20201120100018.0 | ||
007 | cr nn 008mamaa | ||
008 | 190424s2019 si a s |000 0|eng d | ||
020 | |a 978-981-13-7546-0 | ||
024 | 7 | |a 10.1007/978-981-13-7546-0 |2 doi | |
040 | |a Springer |b hun |d ELTE | ||
041 | 0 | |a eng | |
050 | 4 | |a LC8-6691 | |
082 | 0 | 4 | |a 407.1 |2 23 |
100 | 1 | |a Fukada, Yoshifumi |e szerző | |
245 | 1 | 0 | |a L2 learning during study abroad |b the creation of affinity spaces |c by Yoshifumi Fukada |
250 | |a 1st ed. 2019. | ||
260 | |a Singapore |b Springer Singapore |b Imprint: Springer |c 2019 | ||
300 | |a XIII, 100 p. |b 2 ill., 1 ill. színes ; online forrás | ||
336 | |a szöveg |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a számítógépes |b c |2 rdamedia | ||
338 | |a távoli hozzáférés |b cr |2 rdacarrier | ||
347 | |a szövegfájl |b PDF |2 rda | ||
490 | 1 | |a SpringerBriefs in education |x 2211-1921 | |
505 | 0 | |a 1 Introduction -- 2 Literature Review -- 3 Methodology -- 4 Results and Discussion -- 5 Educational Implications -- 6 Conclusion. | |
520 | |a This book presents three case studies that examine how English language students construct affinity spaces to secure target language-mediated socializing opportunities with local people in both academic and non-academic contexts. The studies were conducted in Hawaii, the U.S and Tokyo, Japan and focus on the Japanese author of this book, an English as second language (ESL) speaker and learner, during his sabbatical in Hawaii; on a Japanese international student who studied in Hawaii; and on a Chinese international student studying in Japan. The studies hold a variety of implications for classroom practice, including helping students recognize the value of cultural and social capital in relation to their linguistic skills. | ||
580 | |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9789811375453 | ||
580 | |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9789811375477 | ||
506 | |a Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők. | ||
598 | |a könyv | ||
595 | |a e-book | ||
650 | 0 | 4 | |a nyelvoktatás |x angol |
650 | 0 | 4 | |a külföldi hallgatók |x nyelvtanulás |
650 | 0 | 4 | |a külföldi tanulás |
650 | 0 | 4 | |a második nyelv |
650 | 0 | 4 | |a nyelvi készségek |
650 | 0 | 4 | |a esettanulmány |
650 | 0 | |a Language and education | |
650 | 0 | |a Learning | |
650 | 0 | |a Instruction | |
650 | 0 | |a Applied linguistics | |
653 | |a elektronikus könyv | ||
710 | 2 | |a SpringerLink (Online service) |e közreadó testület | |
830 | 0 | |a SpringerBriefs in education | |
856 | 4 | 0 | |y Online változat |u https://doi.org/10.1007/978-981-13-7546-0 |
850 | |a B2 | ||
264 | 1 | |a Singapore |b Springer Singapore |b Imprint: Springer |c 2019 |