L2 learning during study abroad : the creation of affinity spaces

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author:
Corporate Author:
Special Collection:e-book
Format: Book
Language:English
Published: Singapore : Springer Singapore Imprint: Springer, 2019
Edition:1st ed. 2019.
Series:SpringerBriefs in education, ISSN 2211-1921
Subjects:
Online Access:https://doi.org/10.1007/978-981-13-7546-0
Tags: Add Tag
Be the first to tag this record!
LEADER nam a22 c 4500
001 000998750
005 20201120100018.0
007 cr nn 008mamaa
008 190424s2019 si a s |000 0|eng d
020 |a 978-981-13-7546-0 
024 7 |a 10.1007/978-981-13-7546-0  |2 doi 
040 |a Springer  |b hun  |d ELTE 
041 0 |a eng 
050 4 |a LC8-6691 
082 0 4 |a 407.1  |2 23 
100 1 |a Fukada, Yoshifumi  |e szerző 
245 1 0 |a L2 learning during study abroad  |b the creation of affinity spaces  |c by Yoshifumi Fukada 
250 |a 1st ed. 2019. 
260 |a Singapore  |b Springer Singapore  |b Imprint: Springer  |c 2019 
300 |a XIII, 100 p.  |b 2 ill., 1 ill. színes ; online forrás 
336 |a szöveg  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a számítógépes  |b c  |2 rdamedia 
338 |a távoli hozzáférés  |b cr  |2 rdacarrier 
347 |a szövegfájl  |b PDF  |2 rda 
490 1 |a SpringerBriefs in education  |x 2211-1921 
505 0 |a 1 Introduction -- 2 Literature Review -- 3 Methodology -- 4 Results and Discussion -- 5 Educational Implications -- 6 Conclusion. 
520 |a This book presents three case studies that examine how English language students construct affinity spaces to secure target language-mediated socializing opportunities with local people in both academic and non-academic contexts. The studies were conducted in Hawaii, the U.S and Tokyo, Japan and focus on the Japanese author of this book, an English as second language (ESL) speaker and learner, during his sabbatical in Hawaii; on a Japanese international student who studied in Hawaii; and on a Chinese international student studying in Japan. The studies hold a variety of implications for classroom practice, including helping students recognize the value of cultural and social capital in relation to their linguistic skills. 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9789811375453 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9789811375477 
506 |a Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők. 
598 |a könyv 
595 |a e-book 
650 0 4 |a nyelvoktatás  |x angol 
650 0 4 |a külföldi hallgatók  |x nyelvtanulás 
650 0 4 |a külföldi tanulás 
650 0 4 |a második nyelv 
650 0 4 |a nyelvi készségek 
650 0 4 |a esettanulmány 
650 0 |a Language and education 
650 0 |a Learning 
650 0 |a Instruction 
650 0 |a Applied linguistics 
653 |a elektronikus könyv 
710 2 |a SpringerLink (Online service)  |e közreadó testület 
830 0 |a SpringerBriefs in education 
856 4 0 |y Online változat  |u https://doi.org/10.1007/978-981-13-7546-0 
850 |a B2 
264 1 |a Singapore  |b Springer Singapore  |b Imprint: Springer  |c 2019