Waldorf Schools and the History of Steiner Education : An International View of 100 Years

Mentés helye:
Bibliográfiai részletek
Szerző:
Testületi szerző:
Különgyűjtemény:e-book
Formátum: könyv
Nyelv:angol
Megjelenés: Cham : Springer International Publishing : Imprint: Palgrave Macmillan, 2019
Kiadás:1st ed. 2019
Sorozat:Palgrave Studies in Alternative Education
Tárgyszavak:
Online elérés:http://doi.org/10.1007/978-3-030-31631-0
Címkék: Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
LEADER nam a22 c 4500
001 000998676
005 20210611143410.0
007 cr nn 008mamaa
008 191031s2019 gw a s 000 0 eng d
020 |a 978-3-030-31631-0 
024 7 |a 10.1007/978-3-030-31631-0  |2 doi 
040 |a Springer  |b hun  |d ELTE 
041 0 |a eng 
050 4 |a LC46-46.8 
082 0 4 |a 371.04  |2 23 
100 1 |a Stehlik, Thomas 
245 1 0 |a Waldorf Schools and the History of Steiner Education  |b An International View of 100 Years  |c by Thomas Stehlik 
250 |a 1st ed. 2019 
260 |a Cham  |b Springer International Publishing  |b Imprint: Palgrave Macmillan  |c 2019 
300 |a XVIII, 262 p.  |b online forrás, ill., színes 
336 |a szöveg  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a számítógépes  |b c  |2 rdamedia 
338 |a távoli hozzáférés  |b cr  |2 rdacarrier 
347 |a szövegfájl  |b PDF  |2 rda 
490 1 |a Palgrave Studies in Alternative Education 
505 0 |a Chapter 1. The World in 1919: The Context for the Founding of the First Waldorf School -- Chapter 2. Educational Theories, Principles and Applications -- Chapter 3. Steiner Education: The Curriculum, Pedagogy and Methodology -- Chapter 4. Steiner Education: The Growth of a Worldwide Movement -- Chapter 5. A Review of the Literature on Steiner Education and Waldorf Schools -- Chapter 6. What Makes Waldorf Education Different? -- Chapter 7. The A to Z of Waldorf Education—From Australia to Zanzibar- Chapter 8. The Landscape of Education in the Twenty-First Century -- Chapter 9. The World of Waldorf in 2019: Celebrating 100 Years and Looking to the Future. 
520 |a This book marks the centenary of the first Waldorf School, established by Rudolf Steiner in Stuttgart in 1919. With around 1,150 Waldorf Schools and over 1,800 Waldorf Kindergartens established in over 60 countries, this book examines and analyses how the initial impulse of Steiner education has grown over the last century to become a worldwide alternative movement in education. The author documents and compares the growth and development of Waldorf schools and Steiner-inspired educational institutions around the world, and determines the extent to which the original underpinning philosophy has been maintained against the contexts and challenges of contemporary global trends in education. Within such diverse international contexts, it is significant that the schools retain such a distinctive identity, and clearly redefine how ‘alternative education’ can be viewed. This comprehensive volume will be of interest and value to scholars of Steiner education and Waldorf schools as well as alternative education more widely. . 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9783030316303 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9783030316327 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9783030316334 
506 |a Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők. 
598 |a könyv 
595 |a e-book 
650 0 4 |a alternatív pedagógia  |x Waldorf 
650 0 4 |a nemzetközi oktatás  |x összehasonlítás 
650 0 4 |a művészeti nevelés  |x Waldorf 
650 0 4 |a Waldorf-oktatás 
650 0 |a Alternative Education. 
650 0 |a Art education. 
650 0 |a Education  |x History 
650 0 |a International education . 
650 0 |a Comparative education. 
650 0 |a Schools. 
653 |a elektronikus könyv 
710 2 |a SpringerLink (Online service)  |e közread. 
830 0 |a Palgrave studies in alternative education 
856 4 0 |y Online változat  |u http://doi.org/10.1007/978-3-030-31631-0 
850 |a B2 
264 1 |a Cham  |b Springer International Publishing  |b Imprint: Palgrave Macmillan  |c 2019