L. S. Vygotsky's Pedological Works : Volume 1. Foundations of Pedology

Mentés helye:
Bibliográfiai részletek
Szerző:
Testületi szerző:
Különgyűjtemény:e-book
Formátum: könyv
Nyelv:angol
Megjelenés: Singapore : Springer Singapore : Imprint: Springer, 2019
Kiadás:1st ed. 2019
Sorozat:Perspectives in Cultural-Historical Research, ISSN 2520-1530 ; 7
Tárgyszavak:
Online elérés:https://doi.org/10.1007/978-981-15-0528-7
Címkék: Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
LEADER nam a22 c 4500
001 000998577
005 20210625130644.0
007 cr nn 008mamaa
008 200101s2019 si a s 000 0 eng d
020 |a 978-981-15-0528-7 
024 7 |a 10.1007/978-981-15-0528-7  |2 doi 
040 |a Springer  |b hun  |d ELTE 
041 0 |a eng 
050 4 |a LB1050.9-1091 
082 0 4 |a 370.15  |2 23 
100 1 |a Vygotskij, Lev Semenovič  |d 1896-1934 
245 1 0 |a L. S. Vygotsky's Pedological Works  |b Volume 1. Foundations of Pedology  |c by L. S. Vygotsky 
250 |a 1st ed. 2019 
260 |a Singapore  |b Springer Singapore  |b Imprint: Springer  |c 2019 
300 |a XXII, 159 p.  |b online forrás, ill. 
336 |a szöveg  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a számítógépes  |b c  |2 rdamedia 
338 |a távoli hozzáférés  |b cr  |2 rdacarrier 
347 |a szövegfájl  |b PDF  |2 rda 
490 1 |a Perspectives in Cultural-Historical Research  |x 2520-1530  |v 7 
505 0 |a 1 The Subject Matter of Pedology -- 2 The Characteristics of the Method of Pedology -- 3 The Study of Heredity and the Environment in Pedology -- 4 The Problem of the Environment in Pedology -- 5 The General Laws of Child Psychological Development -- 6 The General Laws of Physical Development in the Child: The Endocrine System -- 7 The General Laws of Physical Development in the Child: The Nervous System. 
520 |a This book provides both a lost last word and a firm first foundation: seven lectures, given in the last months in the life of the Soviet thinker, teacher, and writer L.S. Vygotsky, offer us the most comprehensive and developed form of his thoughts on the child, expressed in the most fundamental and even popular form that Vygotsky himself used with his beginner-level students. As the title of Vygotsky’s course indicates, these are foundations upon which cultural-historical researchers can rebuild the lost science of “pedology”, a holistic approach to child development based on the dynamic unity of physical and mental development. Volume One includes translations of seven of Vygotsky’s lectures that reflect his approach to pedology; the method of pedology and the “methodics” of the unit of analysis; the role of heredity and social environment in child development; and general laws of development in childhood that will help parents and teachers understand the way the child’s endocrine system, nervous system, and mind change as the child enters a culture and learns to make history. 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9789811505270 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9789811505294 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9789811505300 
506 |a Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők. 
598 |a könyv 
595 |a e-book 
650 0 4 |a pszichológia  |x oktatás 
650 0 4 |a gyermeklélektan 
650 0 4 |a iskolapszichológia  |x tanulás 
650 0 4 |a oktatás  |x filozófia 
650 0 4 |a társadalomtudományok 
650 0 |a Educational psychology. 
650 0 |a Education  |x Psychology 
650 0 |a Infant psychology. 
650 0 |a Child psychology. 
650 0 |a School psychology. 
650 0 |a Culture. 
650 0 |a Education  |x Philosophy 
650 0 |a Philosophy and social sciences. 
653 |a elektronikus könyv 
710 2 |a SpringerLink (Online service)  |e közread. 
830 0 |a Perspectives in cultural-historical research 
856 4 0 |y Online változat  |u https://doi.org/10.1007/978-981-15-0528-7 
850 |a B2 
264 1 |a Singapore  |b Springer Singapore  |b Imprint: Springer  |c 2019