Intercultural Education, Folklore, and the Pedagogical Thought of Rachel Davis DuBois

Mentés helye:
Bibliográfiai részletek
Szerző:
Testületi szerző:
Különgyűjtemény:e-book
Formátum: könyv
Nyelv:angol
Megjelenés: Cham : Springer International Publishing : Imprint: Palgrave Macmillan, 2019
Kiadás:1st ed. 2019
Tárgyszavak:
Online elérés:http://doi.org/10.1007/978-3-030-26222-8
Címkék: Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
LEADER nam a22 c 4500
001 000998566
005 20210528130929.0
007 cr nn 008mamaa
008 190930s2019 gw a s 000 0 eng d
020 |a 978-3-030-26222-8 
024 7 |a 10.1007/978-3-030-26222-8  |2 doi 
040 |a Springer  |b hun  |d ELTE 
041 0 |a eng 
050 4 |a LA1-2396 
082 0 4 |a 370.09  |2 23 
100 1 |a Rosenberg, Jan 
245 1 0 |a Intercultural Education, Folklore, and the Pedagogical Thought of Rachel Davis DuBois  |c by Jan Rosenberg 
250 |a 1st ed. 2019 
260 |a Cham  |b Springer International Publishing  |b Imprint: Palgrave Macmillan  |c 2019 
300 |a XVII, 148 p.  |b online forrás, ill. 
336 |a szöveg  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a számítógépes  |b c  |2 rdamedia 
338 |a távoli hozzáférés  |b cr  |2 rdacarrier 
347 |a szövegfájl  |b PDF  |2 rda 
505 0 |a 1. Introduction -- 2. Snap Shots: Discovering Rachel and Fields that Relate to Her Thinking -- 3. Early Childhood, Early Schooling, and Exposure to Cultural Diversity (1895-1910) -- 4. College, Marriage, Work, and the Birth of a Concern (1910-1924) -- 5. Development of Programs and a Career in Intercultural Education: The Assembly (1924-1929) -- 6. Graduate School and the Service Bureau for Intercultural Education (1929-1940) -- 7. The Great Segue of 1941 and the Refreshment of Rachel's Concern -- 8. Closing Doors, Opening Anew: The Creation and Work of the Workshop for Cultural Democracy, the Parranda, and Facing Joseph McCarthy (1941-1953) -- 9. Conclusions: The Past is Prologue -- Notes for Understanding Folklore and Education Considering the Pedagogy of Rachel Davis DuBois. 
520 |a This book provides a history of the Quaker educator and intercultural education pioneer Rachel Davis DuBois (1892-1993) that explores the period in which DuBois lived and the key works she created. The opening section establishes the disciplinary contexts of her work, education, and folklore, and the subsequent sections present DuBois' pedagogical methods as they were developed and exemplified by her programs. Throughout the narrative, Rosenberg includes reflections on her own experience as a practitioner of the intercultural and folklife education DuBois championed. 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9783030262211 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9783030262235 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9783030262242 
506 |a Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők. 
598 |a könyv 
595 |a e-book 
650 0 4 |a neveléstörténet  |y 20. sz. 
650 0 4 |a művészeti oktatás 
650 0 4 |a interkulturális nevelés 
650 0 |a Education  |x History 
650 0 |a Cultural studies. 
650 0 |a Theater. 
650 0 |a Art education. 
653 |a elektronikus könyv 
710 2 |a SpringerLink (Online service)  |e közread. 
856 4 0 |y Online változat  |u http://doi.org/10.1007/978-3-030-26222-8 
850 |a B2 
264 1 |a Cham  |b Springer International Publishing  |b Imprint: Palgrave Macmillan  |c 2019