Bilingual education and minority language maintenance in China : the role of schools in saving the Yi language

Mentés helye:
Bibliográfiai részletek
Szerző:
Testületi szerző:
Közreműködő(k):
Különgyűjtemény:e-book
Formátum: könyv
Nyelv:angol
Megjelenés: Cham : Springer International Publishing : Imprint: Springer, 2019
Kiadás:1st ed. 2019.
Sorozat:Multilingual education, ISSN 2213-3208 ; 31.
Tárgyszavak:
Online elérés:https://doi.org/10.1007/978-3-030-03454-2
Címkék: Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
LEADER nam a22 c 4500
001 000998471
005 20201203191347.0
007 cr nn 008mamaa
008 190110s2019 sz a s |||| 0|eng d
020 |a 978-3-030-03454-2 
024 7 |a 10.1007/978-3-030-03454-2  |2 doi 
040 |a Springer  |b hun  |d ELTE 
041 0 |a eng 
050 4 |a LC8-6691 
082 0 4 |a 407.1  |2 23 
100 1 |a Zhang, Lubei  |e szerző 
245 1 0 |a Bilingual education and minority language maintenance in China  |b the role of schools in saving the Yi language  |c by Lubei Zhang, Linda Tsung 
250 |a 1st ed. 2019. 
260 |a Cham  |b Springer International Publishing  |b Imprint: Springer  |c 2019 
300 |a XVII, 165 p.  |b 56 ill. ; online forrás 
336 |a szöveg  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a számítógépes  |b c  |2 rdamedia 
338 |a távoli hozzáférés  |b cr  |2 rdacarrier 
347 |a szövegfájl  |b PDF  |2 rda 
490 1 |a Multilingual education  |x 2213-3208  |v 31. 
505 0 |a 1. Introduction -- 2. Creating the Yi: History, Society, and Languages -- 3. Case Study of a Yi-Han Bilingual School in Liangshan -- 4. Case Studies of the Sani Yi in Yunnan -- 5. Language Attitudes and Ethnic Identity of the Present-Day Yi -- 6. Language Used in Public Spaces -- 7. Bilingual Education and Minority Languages in China: Prospects and Challenges. 
520 |a This book looks closely at Yi bilingual education practice in the southwest of China from an educationalist’s perspective and, in doing so, provides an insight toward our understanding of minority language maintenance and bilingual education implementation in China. The book provides an overview on the Yi people since 1949, their history, society, culture, customs and languages. Adopting the theory of language ecology, data was collected among different Yi groups and case studies were focused on Yi bilingual schools. By looking into the application of the Chinese government’s multilingual language and education policy over the last 30 years with its underlying language ideology and practices the book reveals the de facto language policy by analyzing the language management at school level, the linguistic landscape around the Yi community, as well as the language attitude and cultural identities held by present Yi students, teachers and parents. The book is relevant for anyone looking to more deeply understand bilingual education and language maintenance in today’s global context. 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9783030034535 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9783030034559 
506 |a Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők. 
598 |a könyv 
595 |a e-book 
650 0 4 |a kínai nyelv 
650 0 4 |a kétnyelvű oktatás  |z Kína 
650 0 4 |a nyelvi kisebbség  |x nyelvpolitika 
650 0 4 |a többnyelvűség  |x interdiszciplinaritás 
650 0 |a Language and education 
650 0 |a Educational policy 
650 0 |a Education and state 
650 0 |a Chinese language 
650 0 |a Linguistic minorities 
650 0 |a Multilingualism. 
653 |a elektronikus könyv 
700 1 |a Tsung, Linda  |e szerző 
710 2 |a SpringerLink (Online service)  |e közreadó testület 
830 0 |a Multilingual education 
856 4 0 |y Online változat  |u https://doi.org/10.1007/978-3-030-03454-2 
850 |a B2 
264 1 |a Cham  |b Springer International Publishing  |b Imprint: Springer  |c 2019