Education and the ontological question : addressing a missing dimension

Mentés helye:
Bibliográfiai részletek
Szerző:
Testületi szerző:
Különgyűjtemény:e-book
Formátum: könyv
Nyelv:angol
Megjelenés: Cham : Springer International Publishing : Imprint: Palgrave Macmillan, 2019
Kiadás:1st ed. 2019.
Tárgyszavak:
Online elérés:https://doi.org/10.1007/978-3-030-11178-6
Címkék: Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
LEADER nam a22 c 4500
001 000998410
005 20201203180912.0
007 cr nn 008mamaa
008 190108s2019 sz | s |||| 0|eng d
020 |a 978-3-030-11178-6 
024 7 |a 10.1007/978-3-030-11178-6  |2 doi 
040 |a Springer  |b hun  |d ELTE 
041 0 |a eng 
050 4 |a LC8-6691 
082 0 4 |a 370.1  |2 23 
100 1 |a Roy, Kaustuv  |e szerző 
245 1 0 |a Education and the ontological question  |b addressing a missing dimension  |c by Kaustuv Roy 
250 |a 1st ed. 2019. 
260 |a Cham  |b Springer International Publishing  |b Imprint: Palgrave Macmillan  |c 2019 
300 |a XIII, 232 p.  |b online forrás 
336 |a szöveg  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a számítógépes  |b c  |2 rdamedia 
338 |a távoli hozzáférés  |b cr  |2 rdacarrier 
347 |a szövegfájl  |b PDF  |2 rda 
505 0 |a 1. Introduction: Education and Ontological Amnesia -- 2. Being in Antiquity -- 3. Being in the Present Age -- 4. Being in Practice -- 5. Language of Being -- 6. Creative Being -- 7. Epilogue. 
520 |a “What Roy has accomplished is a real achievement, a genuine and remarkable scholarly contribution. Ultimately I believe he has fully and completely fulfilled his aim of addressing an immense oversight in educational thinking and scholarship: the ontological question. Not only does he reference educational scholars who are generally not as well known, but Roy also grounds his approach in the thinking of Jung, Levinas, and Merleau-Ponty in an innovative and provocative manner.” —Matthew J. Kruger-Ross, Assistant Professor of Educational Technology and Philosophy of Education, West Chester University, USA This book identifies and expands upon the link between ontology and education, exposing a lack of ontological inquiry as the vital missing element in the study and practice of modern education today. In this book, Roy aims to reintroduce ontological thinking and reasoning that grounds historical and modern educational understandings and practice. Beginning with a historical perspective, he then turns to examine the results of his scholarship into practical concerns of education such as language, dialogue, and curriculum: ultimately proposing a new way forward emphasizing a balance in the education effort between epistemic content and ontological disclosure. 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9783030111779 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9783030111793 
506 |a Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők. 
598 |a könyv 
595 |a e-book 
650 0 4 |a oktatás  |x filozófia 
650 0 4 |a ontológia 
650 0 4 |a filozófia és társadalomtudomány 
650 0 |a Education  |x Philosophy 
650 0 |a Ontology 
650 0 |a Philosophy and social sciences 
650 0 |a Learning 
650 0 |a Instruction 
653 |a elektronikus könyv 
710 2 |a SpringerLink (Online service)  |e közreadó testület 
856 4 0 |y Online változat  |u https://doi.org/10.1007/978-3-030-11178-6 
850 |a B2 
264 1 |a Cham  |b Springer International Publishing  |b Imprint: Palgrave Macmillan  |c 2019