A Theatre Laboratory Approach to Pedagogy and Creativity : Odin Teatret and Group Learning

Mentés helye:
Bibliográfiai részletek
Szerző:
Testületi szerző:
Különgyűjtemény:e-book
Formátum: könyv
Nyelv:angol
Megjelenés: Cham : Springer International Publishing : Imprint: Palgrave Macmillan, 2018
Kiadás:1st ed. 2018
Sorozat:Creativity, Education and the Arts
Tárgyszavak:
Online elérés:http://doi.org/10.1007/978-3-319-62788-5
Címkék: Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
id opac-EUL01-000976593
collection e-book
institution L_408
EUL01
spelling Chemi, Tatiana 1969- szerző
A Theatre Laboratory Approach to Pedagogy and Creativity Odin Teatret and Group Learning by Tatiana Chemi
1st ed. 2018
Cham Springer International Publishing Imprint: Palgrave Macmillan 2018
XLIII, 263 p. ill., színes ; online forrás
szöveg txt rdacontent
számítógépes c rdamedia
távoli hozzáférés cr rdacarrier
szövegfájl PDF rda
Creativity, Education and the Arts
Chapter 1. Theatre Laboratory as Space for Learning -- Chapter 2. The Actor's Learning Journey -- Chapter 3. Group Learning and Leadership in Theatre Laboratory -- Chapter 4. Dialogue with the Younger Generations -- Chapter 5. Enacted Learning: Work Demonstration by Carolina Pizarro -- Chapter 6. Learning to Learn -- Chapter 7. An Actress and her Characters: Interview with Roberta Carreri -- Chapter 8. Conclusions and Perspectives: The Place of Possibilities.
This book considers the pedagogy of the theatre laboratory, focusing on seminal theatre group Odin Teatret. It provides a detailed discussion of the historical background to theatre laboratories, including their conception, before moving on to specific examples of how the work at Odin Teatret crosscuts creativity, pedagogy, and research practices. The book draws on a range of insightful sources, including historical readings and previous literature, interviews with members of the theatre group, autoethnographic pieces, and personal experiences. Its unique narrative brings fresh insights into how to establish inquiry-based learning laboratories, in order to re-think higher education. It will be an invaluable resource for students and academics working on performance, creativity studies and pedagogy.
Nyomtatott kiadás: ISBN 9783319627878
Nyomtatott kiadás: ISBN 9783319627892
Nyomtatott kiadás: ISBN 9783319873961
Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők.
könyv
e-book
Theater
Education, Higher
Alternative Education
művészeti nevelés alternatív pedagógia
tanulásmódszertan
művészetpedagógia módszertan
kreativitás pedagógia
csoportpedagógia
elektronikus könyv
SpringerLink (Online service) közreadó testület
Creativity, education and the arts
Online változat http://doi.org/10.1007/978-3-319-62788-5
EUL01
language English
format Book
author Chemi, Tatiana (1969-), szerző
spellingShingle Chemi, Tatiana (1969-), szerző
A Theatre Laboratory Approach to Pedagogy and Creativity : Odin Teatret and Group Learning
Creativity, Education and the Arts
Theater
Education, Higher
Alternative Education
művészeti nevelés -- alternatív pedagógia
tanulásmódszertan
művészetpedagógia -- módszertan
kreativitás -- pedagógia
csoportpedagógia
elektronikus könyv
author_facet Chemi, Tatiana (1969-), szerző
SpringerLink (Online service), közreadó testület
author_corporate SpringerLink (Online service), közreadó testület
author_sort Chemi, Tatiana 1969-
title A Theatre Laboratory Approach to Pedagogy and Creativity : Odin Teatret and Group Learning
title_sub Odin Teatret and Group Learning
title_short A Theatre Laboratory Approach to Pedagogy and Creativity
title_full A Theatre Laboratory Approach to Pedagogy and Creativity Odin Teatret and Group Learning by Tatiana Chemi
title_fullStr A Theatre Laboratory Approach to Pedagogy and Creativity Odin Teatret and Group Learning by Tatiana Chemi
title_full_unstemmed A Theatre Laboratory Approach to Pedagogy and Creativity Odin Teatret and Group Learning by Tatiana Chemi
title_auth A Theatre Laboratory Approach to Pedagogy and Creativity Odin Teatret and Group Learning
title_sort theatre laboratory approach to pedagogy and creativity odin teatret and group learning
series Creativity, Education and the Arts
series2 Creativity, education and the arts
publishDate 2018
publishDateSort 2018
physical XLIII, 263 p. : ill., színes ; online forrás
edition 1st ed. 2018
isbn 978-3-319-62788-5
callnumber-first N - Fine Arts
callnumber-subject NX - Arts in General
callnumber-label NX280-410
callnumber-raw 371 C 17
callnumber-search 371 C 17
topic Theater
Education, Higher
Alternative Education
művészeti nevelés -- alternatív pedagógia
tanulásmódszertan
művészetpedagógia -- módszertan
kreativitás -- pedagógia
csoportpedagógia
elektronikus könyv
topic_facet Theater
Education, Higher
Alternative Education
művészeti nevelés -- alternatív pedagógia
tanulásmódszertan
művészetpedagógia -- módszertan
kreativitás -- pedagógia
csoportpedagógia
elektronikus könyv
Theater
Education, Higher
Alternative Education
művészeti nevelés
tanulásmódszertan
művészetpedagógia
kreativitás
csoportpedagógia
alternatív pedagógia
módszertan
pedagógia
url http://doi.org/10.1007/978-3-319-62788-5
illustrated Illustrated
dewey-hundreds 700 - Arts & recreation
dewey-tens 700 - Arts
dewey-ones 700 - The arts; fine & decorative arts
dewey-full 700.71
dewey-sort 3700.71
dewey-raw 700.71
dewey-search 700.71
first_indexed 2023-12-26T23:18:49Z
last_indexed 2023-12-29T19:19:17Z
recordtype opac
publisher Cham : Springer International Publishing : Imprint: Palgrave Macmillan
_version_ 1786641340986032131
score 13,362223
generalnotes This book considers the pedagogy of the theatre laboratory, focusing on seminal theatre group Odin Teatret. It provides a detailed discussion of the historical background to theatre laboratories, including their conception, before moving on to specific examples of how the work at Odin Teatret crosscuts creativity, pedagogy, and research practices. The book draws on a range of insightful sources, including historical readings and previous literature, interviews with members of the theatre group, autoethnographic pieces, and personal experiences. Its unique narrative brings fresh insights into how to establish inquiry-based learning laboratories, in order to re-think higher education. It will be an invaluable resource for students and academics working on performance, creativity studies and pedagogy.