Multilingual education yearbook 2018 : internationalization, stakeholders & multilingual education contexts

Mentés helye:
Bibliográfiai részletek
Testületi szerző:
Közreműködő(k):
Különgyűjtemény:e-book
Formátum: könyv
Nyelv:angol
Megjelenés: Cham : Springer International Publishing : Imprint: Springer, 2018
Kiadás:1st ed. 2018
Sorozat:Multilingual education yearbook, ISSN 2522-5421
Tárgyszavak:
Online elérés:http://doi.org/10.1007/978-3-319-77655-2
Címkék: Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
LEADER nam a22 c 4500
001 000976503
005 20200724132058.0
007 cr nn 008mamaa
008 191003s2018 gw af s 000 0 eng d
020 |a 978-3-319-77655-2 
024 7 |a 10.1007/978-3-319-77655-2  |2 doi 
040 |a Springer  |b hun  |d ELTE 
041 0 |a eng 
050 4 |a LC8-6691 
082 0 4 |a 407.1  |2 23 
245 0 0 |a Multilingual education yearbook 2018  |b internationalization, stakeholders & multilingual education contexts  |c edited by Indika Liyanage 
250 |a 1st ed. 2018 
260 |a Cham  |b Springer International Publishing  |b Imprint: Springer  |c 2018 
300 |a VII, 158 p.  |b ill. ; online forrás 
336 |a szöveg  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a számítógépes  |b c  |2 rdamedia 
338 |a távoli hozzáférés  |b cr  |2 rdacarrier 
347 |a szövegfájl  |b PDF  |2 rda 
490 1 |a Multilingual education yearbook  |x 2522-5421 
505 0 |a Internationalization of Higher Education, Mobility, and Multilingualism, Indika Liyanage -- Challenging Dominant Epistemologies in Higher Education: The Role of Language in the Geopolitics of Knowledge (Re)production, Adriana Díaz -- Media Representation of Attitudes to Multilingual Education: Local Language and Culture in Mainland China, Tao Xiong -- Reshaping Academic Writing in Internationalised Higher Education: A Contribution from Contrastive Rhetoric, Zosia Golebiowsky -- Academic English & EMI in the Asia Pacific: Complexities, Opportunities & Outcomes, Laura Gurney -- Internationalisation of Vietnamese Universities through English Medium Instruction (EMI): Practices, Tensions & Implications for Local Language Policies, Ly Thi Tran & Huong Thu Nguyen -- Trilingualism, National Integration, and Social Coexistence in Postwar Sri Lanka, Mufeeda Irshad -- Identity and Chinese Language Learning among Ethnic Minorities in Hong Kong, Gao Fang -- Internationalization and Multilingualism: Integration or Disintegration? Tony Walker. 
520 |a This volume examines how internationalization, stakeholders, and educational contexts have a reciprocal influence on multilinguals and their communities both as individual and collective variables. Therefore, the exploration of these variables and how they intersect and interact with worldwide phenomena like globalization, global citizenship, and responsive and responsible provisions of education are the central foci of this volume. Contributors from different parts of the world draw on analyses of various forms of data to foreground these foci with implications for effective multilingual education practices in their contexts, and beyond. The Multilingual Education Yearbook publishes high-quality empirical research on education in multilingual societies. It publishes research findings that, in addition to providing descriptions of language learning, development and use in language contact and multilingual contexts, will shape language education policy and practices in multilingual societies. 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9783319776545 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9783319776569 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9783030085032 
506 |a Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők. 
598 |a könyv 
595 |a e-book 
650 0 |a Language and languages 
650 0 |a Multilingualism 
650 0 |a Language policy 
650 0 |a Language and languages  |x Study and teaching 
650 0 |a Literacy 
650 0 4 |a többnyelvűség  |x oktatás 
650 0 4 |a globalizáció  |x hatások 
650 0 4 |a globalizáció  |x nyelv  |x tanulmányok 
650 0 4 |a globalizáció  |x oktatás 
650 0 4 |a nemzetközi oktatás 
650 0 4 |a felsőoktatás  |x nemzetközi tendencia 
650 0 4 |a oktatáspolitika 
653 |a elektronikus könyv 
653 |a tanulmányok 
700 1 |a Liyanage, Indika  |e szerkesztő 
710 2 |a SpringerLink (Online service)  |e közreadó testület 
830 0 |a Multilingual education yearbook 
856 4 0 |y Online változat  |u http://doi.org/10.1007/978-3-319-77655-2 
850 |a B2 
264 1 |a Cham  |b Springer International Publishing  |b Imprint: Springer  |c 2018