Reconceptualizing English education in a multilingual society : English in the Philippines

Mentés helye:
Bibliográfiai részletek
Testületi szerző:
Közreműködő(k):
Különgyűjtemény:e-book
Formátum: könyv
Nyelv:angol
Megjelenés: Singapore : Springer Singapore : Imprint: Springer, 2018
Kiadás:1st ed. 2018
Sorozat:English language education, ISSN 2213-6967 ; 13
Tárgyszavak:
Online elérés:http://doi.org/10.1007/978-981-10-7528-5
Címkék: Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
id opac-EUL01-000976492
collection e-book
institution L_408
EUL01
spelling Reconceptualizing English education in a multilingual society English in the Philippines edited by Isabel Pefianco Martin
1st ed. 2018
Singapore Springer Singapore Imprint: Springer 2018
X, 226 p. ill. ; online forrás
szöveg txt rdacontent
számítógépes c rdamedia
távoli hozzáférés cr rdacarrier
szövegfájl PDF rda
English language education 2213-6967 13
Introduction -- 1 Re-conceptualizing English education in multilingual Philippines -- Part 1 English: Policy, Ideology, and Identity -- 2 English in multilingual settings: Features, roles and implications -- 3 The supremacy of English in Philippine language education policy -- 4 Critiquing Mother Tongue-based language-in-education Policies: A focus on the Philippines -- 5 Anguish as Mother Tongue: English in a multilingual context -- 6 Teacher ideology in English Language Education -- Part 2 Teaching English, Teaching in English -- 7 An endocentric approach to English Grammar teaching -- 8 Using Filipino in an English classroom: Teaching with resistance and relevance -- 9 English in the teaching of Mathematics: Policies, realities, and opportunities -- 10 The technicist framework and the teaching of speech communication in the Philippines -- 11 Migrant workers, language learning, and spaces of globalization: The case of Filipino Maritime Professionals -- Synthesis -- 13 English in Education in the Philippines: From research to policy.
This book brings together chapters that describe, investigate, and analyze the place of English in education in multilingual Philippines. Unlike most studies on languages in education, which take a neutral, de-contextualized stance, this volume take a pluricentric view of the English language by positioning it in relation to its varieties, as well as to other languages in the country. Because of the changing realities of English in the Philippines, traditional assumptions about the language as monolithic and unchanging, as well as about how it should be taught and learned, need to be revisited and re-conceptualized.
Nyomtatott kiadás: ISBN 9789811075261
Nyomtatott kiadás: ISBN 9789811075278
Nyomtatott kiadás: ISBN 9789811339615
Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők.
könyv
e-book
Language and languages
nyelvhasználat angol kutatás
szociolingvisztika angol
nyelvtanítás angol
nyelvtanulás angol
nyelvpolitika globális angol
többnyelvűség oktatás
nyelvtanítás angol társadalmi szempont
elektronikus könyv
Martin, Isabel Pefianco szerkesztő
SpringerLink (Online service) közreadó testület
English language education
Online változat http://doi.org/10.1007/978-981-10-7528-5
EUL01
language English
format Book
author2 Martin, Isabel Pefianco, szerkesztő
author_facet Martin, Isabel Pefianco, szerkesztő
SpringerLink (Online service), közreadó testület
author_corporate SpringerLink (Online service), közreadó testület
author_sort Martin, Isabel Pefianco
title Reconceptualizing English education in a multilingual society : English in the Philippines
spellingShingle Reconceptualizing English education in a multilingual society : English in the Philippines
English language education, ISSN 2213-6967 ; 13
Language and languages
nyelvhasználat -- angol -- kutatás
szociolingvisztika -- angol
nyelvtanítás -- angol
nyelvtanulás -- angol
nyelvpolitika -- globális angol
többnyelvűség -- oktatás
nyelvtanítás -- angol -- társadalmi szempont
elektronikus könyv
title_sub English in the Philippines
title_short Reconceptualizing English education in a multilingual society
title_full Reconceptualizing English education in a multilingual society English in the Philippines edited by Isabel Pefianco Martin
title_fullStr Reconceptualizing English education in a multilingual society English in the Philippines edited by Isabel Pefianco Martin
title_full_unstemmed Reconceptualizing English education in a multilingual society English in the Philippines edited by Isabel Pefianco Martin
title_auth Reconceptualizing English education in a multilingual society English in the Philippines
title_sort reconceptualizing english education in a multilingual society english in the philippines
series English language education, ISSN 2213-6967 ; 13
series2 English language education
publishDate 2018
publishDateSort 2018
physical X, 226 p. : ill. ; online forrás
edition 1st ed. 2018
isbn 978-981-10-7528-5
issn 2213-6967
callnumber-first L - Education
callnumber-subject LC - Social Aspects of Education
callnumber-label LC8-6691
callnumber-raw 800.2 R 44
callnumber-search 800.2 R 44
topic Language and languages
nyelvhasználat -- angol -- kutatás
szociolingvisztika -- angol
nyelvtanítás -- angol
nyelvtanulás -- angol
nyelvpolitika -- globális angol
többnyelvűség -- oktatás
nyelvtanítás -- angol -- társadalmi szempont
elektronikus könyv
topic_facet Language and languages
nyelvhasználat -- angol -- kutatás
szociolingvisztika -- angol
nyelvtanítás -- angol
nyelvtanulás -- angol
nyelvpolitika -- globális angol
többnyelvűség -- oktatás
nyelvtanítás -- angol -- társadalmi szempont
elektronikus könyv
Language and languages
nyelvhasználat
szociolingvisztika
nyelvtanítás
nyelvtanulás
nyelvpolitika
többnyelvűség
kutatás
oktatás
társadalmi szempont
url http://doi.org/10.1007/978-981-10-7528-5
illustrated Illustrated
dewey-hundreds 400 - Language
dewey-tens 400 - Language
dewey-ones 407 - Education, research & related topics
dewey-full 407.1
dewey-sort 3407.1
dewey-raw 407.1
dewey-search 407.1
first_indexed 2023-12-27T10:25:35Z
last_indexed 2023-12-29T19:41:19Z
recordtype opac
publisher Singapore : Springer Singapore : Imprint: Springer
_version_ 1786642725056020481
score 13,374715
generalnotes This book brings together chapters that describe, investigate, and analyze the place of English in education in multilingual Philippines. Unlike most studies on languages in education, which take a neutral, de-contextualized stance, this volume take a pluricentric view of the English language by positioning it in relation to its varieties, as well as to other languages in the country. Because of the changing realities of English in the Philippines, traditional assumptions about the language as monolithic and unchanging, as well as about how it should be taught and learned, need to be revisited and re-conceptualized.