Reconceptualizing English education in a multilingual society : English in the Philippines
Mentés helye:
Testületi szerző: | |
---|---|
Közreműködő(k): | |
Különgyűjtemény: | e-book |
Formátum: | könyv |
Nyelv: | angol |
Megjelenés: |
Singapore : Springer Singapore : Imprint: Springer,
2018
|
Kiadás: | 1st ed. 2018 |
Sorozat: | English language education, ISSN 2213-6967 ; 13 |
Tárgyszavak: | |
Online elérés: | http://doi.org/10.1007/978-981-10-7528-5 |
Címkék: |
Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
|
id |
opac-EUL01-000976492 |
---|---|
collection |
e-book |
institution |
L_408 EUL01 |
spelling |
Reconceptualizing English education in a multilingual society English in the Philippines edited by Isabel Pefianco Martin 1st ed. 2018 Singapore Springer Singapore Imprint: Springer 2018 X, 226 p. ill. ; online forrás szöveg txt rdacontent számítógépes c rdamedia távoli hozzáférés cr rdacarrier szövegfájl PDF rda English language education 2213-6967 13 Introduction -- 1 Re-conceptualizing English education in multilingual Philippines -- Part 1 English: Policy, Ideology, and Identity -- 2 English in multilingual settings: Features, roles and implications -- 3 The supremacy of English in Philippine language education policy -- 4 Critiquing Mother Tongue-based language-in-education Policies: A focus on the Philippines -- 5 Anguish as Mother Tongue: English in a multilingual context -- 6 Teacher ideology in English Language Education -- Part 2 Teaching English, Teaching in English -- 7 An endocentric approach to English Grammar teaching -- 8 Using Filipino in an English classroom: Teaching with resistance and relevance -- 9 English in the teaching of Mathematics: Policies, realities, and opportunities -- 10 The technicist framework and the teaching of speech communication in the Philippines -- 11 Migrant workers, language learning, and spaces of globalization: The case of Filipino Maritime Professionals -- Synthesis -- 13 English in Education in the Philippines: From research to policy. This book brings together chapters that describe, investigate, and analyze the place of English in education in multilingual Philippines. Unlike most studies on languages in education, which take a neutral, de-contextualized stance, this volume take a pluricentric view of the English language by positioning it in relation to its varieties, as well as to other languages in the country. Because of the changing realities of English in the Philippines, traditional assumptions about the language as monolithic and unchanging, as well as about how it should be taught and learned, need to be revisited and re-conceptualized. Nyomtatott kiadás: ISBN 9789811075261 Nyomtatott kiadás: ISBN 9789811075278 Nyomtatott kiadás: ISBN 9789811339615 Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők. könyv e-book Language and languages nyelvhasználat angol kutatás szociolingvisztika angol nyelvtanítás angol nyelvtanulás angol nyelvpolitika globális angol többnyelvűség oktatás nyelvtanítás angol társadalmi szempont elektronikus könyv Martin, Isabel Pefianco szerkesztő SpringerLink (Online service) közreadó testület English language education Online változat http://doi.org/10.1007/978-981-10-7528-5 EUL01 |
language |
English |
format |
Book |
author2 |
Martin, Isabel Pefianco, szerkesztő |
author_facet |
Martin, Isabel Pefianco, szerkesztő SpringerLink (Online service), közreadó testület |
author_corporate |
SpringerLink (Online service), közreadó testület |
author_sort |
Martin, Isabel Pefianco |
title |
Reconceptualizing English education in a multilingual society : English in the Philippines |
spellingShingle |
Reconceptualizing English education in a multilingual society : English in the Philippines English language education, ISSN 2213-6967 ; 13 Language and languages nyelvhasználat -- angol -- kutatás szociolingvisztika -- angol nyelvtanítás -- angol nyelvtanulás -- angol nyelvpolitika -- globális angol többnyelvűség -- oktatás nyelvtanítás -- angol -- társadalmi szempont elektronikus könyv |
title_sub |
English in the Philippines |
title_short |
Reconceptualizing English education in a multilingual society |
title_full |
Reconceptualizing English education in a multilingual society English in the Philippines edited by Isabel Pefianco Martin |
title_fullStr |
Reconceptualizing English education in a multilingual society English in the Philippines edited by Isabel Pefianco Martin |
title_full_unstemmed |
Reconceptualizing English education in a multilingual society English in the Philippines edited by Isabel Pefianco Martin |
title_auth |
Reconceptualizing English education in a multilingual society English in the Philippines |
title_sort |
reconceptualizing english education in a multilingual society english in the philippines |
series |
English language education, ISSN 2213-6967 ; 13 |
series2 |
English language education |
publishDate |
2018 |
publishDateSort |
2018 |
physical |
X, 226 p. : ill. ; online forrás |
edition |
1st ed. 2018 |
isbn |
978-981-10-7528-5 |
issn |
2213-6967 |
callnumber-first |
L - Education |
callnumber-subject |
LC - Social Aspects of Education |
callnumber-label |
LC8-6691 |
callnumber-raw |
800.2 R 44 |
callnumber-search |
800.2 R 44 |
topic |
Language and languages nyelvhasználat -- angol -- kutatás szociolingvisztika -- angol nyelvtanítás -- angol nyelvtanulás -- angol nyelvpolitika -- globális angol többnyelvűség -- oktatás nyelvtanítás -- angol -- társadalmi szempont elektronikus könyv |
topic_facet |
Language and languages nyelvhasználat -- angol -- kutatás szociolingvisztika -- angol nyelvtanítás -- angol nyelvtanulás -- angol nyelvpolitika -- globális angol többnyelvűség -- oktatás nyelvtanítás -- angol -- társadalmi szempont elektronikus könyv Language and languages nyelvhasználat szociolingvisztika nyelvtanítás nyelvtanulás nyelvpolitika többnyelvűség kutatás oktatás társadalmi szempont |
url |
http://doi.org/10.1007/978-981-10-7528-5 |
illustrated |
Illustrated |
dewey-hundreds |
400 - Language |
dewey-tens |
400 - Language |
dewey-ones |
407 - Education, research & related topics |
dewey-full |
407.1 |
dewey-sort |
3407.1 |
dewey-raw |
407.1 |
dewey-search |
407.1 |
first_indexed |
2023-12-27T10:25:35Z |
last_indexed |
2023-12-29T19:41:19Z |
recordtype |
opac |
publisher |
Singapore : Springer Singapore : Imprint: Springer |
_version_ |
1786642725056020481 |
score |
13,374715 |
generalnotes |
This book brings together chapters that describe, investigate, and analyze the place of English in education in multilingual Philippines. Unlike most studies on languages in education, which take a neutral, de-contextualized stance, this volume take a pluricentric view of the English language by positioning it in relation to its varieties, as well as to other languages in the country. Because of the changing realities of English in the Philippines, traditional assumptions about the language as monolithic and unchanging, as well as about how it should be taught and learned, need to be revisited and re-conceptualized. |