Shaping the university of the future : using technology to catalyse change in university learning and teaching

Mentés helye:
Bibliográfiai részletek
Szerző:
Testületi szerző:
Különgyűjtemény:e-book
Formátum: könyv
Nyelv:angol
Megjelenés: Singapore : Springer Singapore : Imprint: Springer, 2018
Kiadás:1st ed. 2018
Tárgyszavak:
Online elérés:http://doi.org/10.1007/978-981-10-7620-6
Címkék: Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
id opac-EUL01-000976481
collection e-book
institution L_408
EUL01
spelling Marshall, Stephen James szerző
Shaping the university of the future using technology to catalyse change in university learning and teaching by Stephen James Marshall
1st ed. 2018
Singapore Springer Singapore Imprint: Springer 2018
XVIII, 592 p. ill., részben színes ; online forrás
szöveg txt rdacontent
számítógépes c rdamedia
távoli hozzáférés cr rdacarrier
szövegfájl PDF rda
This book focuses on developing an understanding of the complex interplay of forces acting on individual universities and higher education systems to enable leaders and practitioners to take purposeful and strategic action. It explores the challenging landscape of higher education and the pressures that are reshaping the university as a societal institution, describing the complex interplay of technological, sociological, political and economic forces driving change. The issues analysed are global in scope, reflecting the diversity of contexts, but also the common nature of the challenges facing institutions individually and collectively. The analysis draws on the lessons learnt and evidence from over fifty organisational case studies undertaken by the author over the past decade, exploring organisational change in higher education institutions in New Zealand, Australia, the United States and the United Kingdom, and on his engagement as president of the ACODE organisation with colleagues responsible for learning technological change in Australasia. The book helps institutions respond to technological change purposefully, in ways that build upon a clear understanding of the complex nature of the existing institution, its students and the organisational context.
Nyomtatott kiadás: ISBN 9789811076190
Nyomtatott kiadás: ISBN 9789811076213
Nyomtatott kiadás: ISBN 9789811356629
Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők.
könyv
e-book
Education, Higher
Education
felsőoktatás globalizáció
felsőoktatás kutatás
oktatás technológiai innováció hatás
felsőoktatás oktatásszervezés
oktatási rendszer fejlesztés
oktatásirányítás rendszerelemzés
elektronikus könyv
SpringerLink (Online service) közreadó testület
Online változat http://doi.org/10.1007/978-981-10-7620-6
EUL01
language English
format Book
author Marshall, Stephen James, szerző
spellingShingle Marshall, Stephen James, szerző
Shaping the university of the future : using technology to catalyse change in university learning and teaching
Education, Higher
Education
felsőoktatás -- globalizáció
felsőoktatás -- kutatás
oktatás -- technológiai innováció -- hatás
felsőoktatás -- oktatásszervezés
oktatási rendszer -- fejlesztés
oktatásirányítás -- rendszerelemzés
elektronikus könyv
author_facet Marshall, Stephen James, szerző
SpringerLink (Online service), közreadó testület
author_corporate SpringerLink (Online service), közreadó testület
author_sort Marshall, Stephen James
title Shaping the university of the future : using technology to catalyse change in university learning and teaching
title_sub using technology to catalyse change in university learning and teaching
title_short Shaping the university of the future
title_full Shaping the university of the future using technology to catalyse change in university learning and teaching by Stephen James Marshall
title_fullStr Shaping the university of the future using technology to catalyse change in university learning and teaching by Stephen James Marshall
title_full_unstemmed Shaping the university of the future using technology to catalyse change in university learning and teaching by Stephen James Marshall
title_auth Shaping the university of the future using technology to catalyse change in university learning and teaching
title_sort shaping the university of the future using technology to catalyse change in university learning and teaching
publishDate 2018
publishDateSort 2018
physical XVIII, 592 p. : ill., részben színes ; online forrás
edition 1st ed. 2018
isbn 978-981-10-7620-6
callnumber-first L - Education
callnumber-subject LB - Theory and Practice of Education
callnumber-label LB2300-2799
callnumber-raw 378 M 36
callnumber-search 378 M 36
topic Education, Higher
Education
felsőoktatás -- globalizáció
felsőoktatás -- kutatás
oktatás -- technológiai innováció -- hatás
felsőoktatás -- oktatásszervezés
oktatási rendszer -- fejlesztés
oktatásirányítás -- rendszerelemzés
elektronikus könyv
topic_facet Education, Higher
Education
felsőoktatás -- globalizáció
felsőoktatás -- kutatás
oktatás -- technológiai innováció -- hatás
felsőoktatás -- oktatásszervezés
oktatási rendszer -- fejlesztés
oktatásirányítás -- rendszerelemzés
elektronikus könyv
Education, Higher
Education
felsőoktatás
oktatás
oktatási rendszer
oktatásirányítás
globalizáció
kutatás
technológiai innováció
hatás
oktatásszervezés
fejlesztés
rendszerelemzés
url http://doi.org/10.1007/978-981-10-7620-6
illustrated Illustrated
dewey-hundreds 300 - Social sciences
dewey-tens 370 - Education
dewey-ones 378 - Higher education
dewey-full 378
dewey-sort 3378
dewey-raw 378
dewey-search 378
first_indexed 2023-12-26T23:18:40Z
last_indexed 2023-12-29T19:19:17Z
recordtype opac
publisher Singapore : Springer Singapore : Imprint: Springer
_version_ 1786641340889563136
score 13,375425
generalnotes This book focuses on developing an understanding of the complex interplay of forces acting on individual universities and higher education systems to enable leaders and practitioners to take purposeful and strategic action. It explores the challenging landscape of higher education and the pressures that are reshaping the university as a societal institution, describing the complex interplay of technological, sociological, political and economic forces driving change. The issues analysed are global in scope, reflecting the diversity of contexts, but also the common nature of the challenges facing institutions individually and collectively. The analysis draws on the lessons learnt and evidence from over fifty organisational case studies undertaken by the author over the past decade, exploring organisational change in higher education institutions in New Zealand, Australia, the United States and the United Kingdom, and on his engagement as president of the ACODE organisation with colleagues responsible for learning technological change in Australasia. The book helps institutions respond to technological change purposefully, in ways that build upon a clear understanding of the complex nature of the existing institution, its students and the organisational context.