Shaping the university of the future : using technology to catalyse change in university learning and teaching
Mentés helye:
Szerző: | |
---|---|
Testületi szerző: | |
Különgyűjtemény: | e-book |
Formátum: | könyv |
Nyelv: | angol |
Megjelenés: |
Singapore : Springer Singapore : Imprint: Springer,
2018
|
Kiadás: | 1st ed. 2018 |
Tárgyszavak: | |
Online elérés: | http://doi.org/10.1007/978-981-10-7620-6 |
Címkék: |
Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
|
id |
opac-EUL01-000976481 |
---|---|
collection |
e-book |
institution |
L_408 EUL01 |
spelling |
Marshall, Stephen James szerző Shaping the university of the future using technology to catalyse change in university learning and teaching by Stephen James Marshall 1st ed. 2018 Singapore Springer Singapore Imprint: Springer 2018 XVIII, 592 p. ill., részben színes ; online forrás szöveg txt rdacontent számítógépes c rdamedia távoli hozzáférés cr rdacarrier szövegfájl PDF rda This book focuses on developing an understanding of the complex interplay of forces acting on individual universities and higher education systems to enable leaders and practitioners to take purposeful and strategic action. It explores the challenging landscape of higher education and the pressures that are reshaping the university as a societal institution, describing the complex interplay of technological, sociological, political and economic forces driving change. The issues analysed are global in scope, reflecting the diversity of contexts, but also the common nature of the challenges facing institutions individually and collectively. The analysis draws on the lessons learnt and evidence from over fifty organisational case studies undertaken by the author over the past decade, exploring organisational change in higher education institutions in New Zealand, Australia, the United States and the United Kingdom, and on his engagement as president of the ACODE organisation with colleagues responsible for learning technological change in Australasia. The book helps institutions respond to technological change purposefully, in ways that build upon a clear understanding of the complex nature of the existing institution, its students and the organisational context. Nyomtatott kiadás: ISBN 9789811076190 Nyomtatott kiadás: ISBN 9789811076213 Nyomtatott kiadás: ISBN 9789811356629 Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők. könyv e-book Education, Higher Education felsőoktatás globalizáció felsőoktatás kutatás oktatás technológiai innováció hatás felsőoktatás oktatásszervezés oktatási rendszer fejlesztés oktatásirányítás rendszerelemzés elektronikus könyv SpringerLink (Online service) közreadó testület Online változat http://doi.org/10.1007/978-981-10-7620-6 EUL01 |
language |
English |
format |
Book |
author |
Marshall, Stephen James, szerző |
spellingShingle |
Marshall, Stephen James, szerző Shaping the university of the future : using technology to catalyse change in university learning and teaching Education, Higher Education felsőoktatás -- globalizáció felsőoktatás -- kutatás oktatás -- technológiai innováció -- hatás felsőoktatás -- oktatásszervezés oktatási rendszer -- fejlesztés oktatásirányítás -- rendszerelemzés elektronikus könyv |
author_facet |
Marshall, Stephen James, szerző SpringerLink (Online service), közreadó testület |
author_corporate |
SpringerLink (Online service), közreadó testület |
author_sort |
Marshall, Stephen James |
title |
Shaping the university of the future : using technology to catalyse change in university learning and teaching |
title_sub |
using technology to catalyse change in university learning and teaching |
title_short |
Shaping the university of the future |
title_full |
Shaping the university of the future using technology to catalyse change in university learning and teaching by Stephen James Marshall |
title_fullStr |
Shaping the university of the future using technology to catalyse change in university learning and teaching by Stephen James Marshall |
title_full_unstemmed |
Shaping the university of the future using technology to catalyse change in university learning and teaching by Stephen James Marshall |
title_auth |
Shaping the university of the future using technology to catalyse change in university learning and teaching |
title_sort |
shaping the university of the future using technology to catalyse change in university learning and teaching |
publishDate |
2018 |
publishDateSort |
2018 |
physical |
XVIII, 592 p. : ill., részben színes ; online forrás |
edition |
1st ed. 2018 |
isbn |
978-981-10-7620-6 |
callnumber-first |
L - Education |
callnumber-subject |
LB - Theory and Practice of Education |
callnumber-label |
LB2300-2799 |
callnumber-raw |
378 M 36 |
callnumber-search |
378 M 36 |
topic |
Education, Higher Education felsőoktatás -- globalizáció felsőoktatás -- kutatás oktatás -- technológiai innováció -- hatás felsőoktatás -- oktatásszervezés oktatási rendszer -- fejlesztés oktatásirányítás -- rendszerelemzés elektronikus könyv |
topic_facet |
Education, Higher Education felsőoktatás -- globalizáció felsőoktatás -- kutatás oktatás -- technológiai innováció -- hatás felsőoktatás -- oktatásszervezés oktatási rendszer -- fejlesztés oktatásirányítás -- rendszerelemzés elektronikus könyv Education, Higher Education felsőoktatás oktatás oktatási rendszer oktatásirányítás globalizáció kutatás technológiai innováció hatás oktatásszervezés fejlesztés rendszerelemzés |
url |
http://doi.org/10.1007/978-981-10-7620-6 |
illustrated |
Illustrated |
dewey-hundreds |
300 - Social sciences |
dewey-tens |
370 - Education |
dewey-ones |
378 - Higher education |
dewey-full |
378 |
dewey-sort |
3378 |
dewey-raw |
378 |
dewey-search |
378 |
first_indexed |
2023-12-26T23:18:40Z |
last_indexed |
2023-12-29T19:19:17Z |
recordtype |
opac |
publisher |
Singapore : Springer Singapore : Imprint: Springer |
_version_ |
1786641340889563136 |
score |
13,375425 |
generalnotes |
This book focuses on developing an understanding of the complex interplay of forces acting on individual universities and higher education systems to enable leaders and practitioners to take purposeful and strategic action. It explores the challenging landscape of higher education and the pressures that are reshaping the university as a societal institution, describing the complex interplay of technological, sociological, political and economic forces driving change. The issues analysed are global in scope, reflecting the diversity of contexts, but also the common nature of the challenges facing institutions individually and collectively. The analysis draws on the lessons learnt and evidence from over fifty organisational case studies undertaken by the author over the past decade, exploring organisational change in higher education institutions in New Zealand, Australia, the United States and the United Kingdom, and on his engagement as president of the ACODE organisation with colleagues responsible for learning technological change in Australasia. The book helps institutions respond to technological change purposefully, in ways that build upon a clear understanding of the complex nature of the existing institution, its students and the organisational context. |