The natural world and science education in the United States

Mentés helye:
Bibliográfiai részletek
Szerző:
Testületi szerző:
Közreműködő(k):
Különgyűjtemény:e-book
Formátum: könyv
Nyelv:angol
Megjelenés: Cham : Springer International Publishing : Imprint: Palgrave Macmillan, 2018
Kiadás:1st ed. 2018.
Tárgyszavak:
Online elérés:https://doi.org/10.1007/978-3-319-76186-2
Címkék: Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
id opac-EUL01-000976054
collection e-book
institution L_135
EUL01
spelling Sharma, Ajay szerző EUL10001053270 Y
The natural world and science education in the United States by Ajay Sharma, Cory Buxton
1st ed. 2018.
Cham Springer International Publishing Imprint: Palgrave Macmillan 2018
XI, 214 p. 15 ill. ; online forrás
szöveg txt rdacontent
számítógépes c rdamedia
távoli hozzáférés cr rdacarrier
szövegfájl PDF rda
Bibliogr. a fejezetek végén
1. Introduction -- 2. Evolving Views on the Nature of Nature -- 3. The Intended Curriculum: Locating Nature in the Science Standards -- 4. The Intended Curriculum: Nature as Represented in a Science Textbook -- 5. The Enacted Curriculum: Representations of Nature in Science Teaching -- 6. The Received Curriculum: Nature as Understood by Students -- 7. A Sustainability Science based Framework for Science Education. .
This book focuses on the representation of nature in science education in schools in the United States. Given the importance of our relationship with the nonhuman world for the fate of our planet, this work gives special attention to the representation, instruction, and understanding of the relationship between the social and the natural world. It also proposes an alternative, sustainability science-based conceptual framework for ecology and environmental science topics in science education, which is compatible with the current social-ecological understanding of life in the Anthropocene epoch.
Nyomtatott kiadás: ISBN 9783319761855
Nyomtatott kiadás: ISBN 9783319761879
Nyomtatott kiadás: ISBN 9783030094249
Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők.
könyv
e-book
természettudományi tantárgyak tanítás és tanulás EUL10001043725 Y
természettudományi tantárgyak tanítás Egyesült Államok EUL10001053277 Y
Curriculum planning EUL10000322212 Y
Science Study and teaching EUL10000364918 Y
Early childhood education EUL10001014270 Y
elektronikus könyv
Buxton, Cory szerző EUL10001053274 Y
SpringerLink (Online service) közreadó testület
Online változat https://doi.org/10.1007/978-3-319-76186-2
EUL01
language English
format Book
author Sharma, Ajay, szerző
spellingShingle Sharma, Ajay, szerző
The natural world and science education in the United States
természettudományi tantárgyak -- tanítás és tanulás
természettudományi tantárgyak -- tanítás -- Egyesült Államok
Curriculum planning
Science -- Study and teaching
Early childhood education
elektronikus könyv
author_facet Sharma, Ajay, szerző
Buxton, Cory, szerző
SpringerLink (Online service), közreadó testület
author2 Buxton, Cory, szerző
author_corporate SpringerLink (Online service), közreadó testület
author_sort Sharma, Ajay
title The natural world and science education in the United States
title_short The natural world and science education in the United States
title_full The natural world and science education in the United States by Ajay Sharma, Cory Buxton
title_fullStr The natural world and science education in the United States by Ajay Sharma, Cory Buxton
title_full_unstemmed The natural world and science education in the United States by Ajay Sharma, Cory Buxton
title_auth The natural world and science education in the United States
title_sort natural world and science education in the united states
publishDate 2018
publishDateSort 2018
physical XI, 214 p. : 15 ill. ; online forrás
edition 1st ed. 2018.
isbn 978-3-319-76186-2
callnumber-first L - Education
callnumber-subject LB - Theory and Practice of Education
callnumber-label LB2806
callnumber-raw 1000340
callnumber-search 1000340
topic természettudományi tantárgyak -- tanítás és tanulás
természettudományi tantárgyak -- tanítás -- Egyesült Államok
Curriculum planning
Science -- Study and teaching
Early childhood education
elektronikus könyv
topic_facet természettudományi tantárgyak -- tanítás és tanulás
természettudományi tantárgyak -- tanítás -- Egyesült Államok
Curriculum planning
Science -- Study and teaching
Early childhood education
elektronikus könyv
természettudományi tantárgyak
Curriculum planning
Science
Early childhood education
tanítás és tanulás
tanítás
Study and teaching
url https://doi.org/10.1007/978-3-319-76186-2
illustrated Illustrated
dewey-hundreds 300 - Social sciences
dewey-tens 370 - Education
dewey-ones 375 - Curricula
dewey-full 375
dewey-sort 3375
dewey-raw 375
dewey-search 375
first_indexed 2023-12-27T10:17:04Z
last_indexed 2023-12-29T19:39:06Z
recordtype opac
publisher Cham : Springer International Publishing : Imprint: Palgrave Macmillan
_version_ 1786642586078806018
score 13,365821
bibliography Bibliogr. a fejezetek végén
generalnotes This book focuses on the representation of nature in science education in schools in the United States. Given the importance of our relationship with the nonhuman world for the fate of our planet, this work gives special attention to the representation, instruction, and understanding of the relationship between the social and the natural world. It also proposes an alternative, sustainability science-based conceptual framework for ecology and environmental science topics in science education, which is compatible with the current social-ecological understanding of life in the Anthropocene epoch.