The natural world and science education in the United States
Mentés helye:
Szerző: | |
---|---|
Testületi szerző: | |
Közreműködő(k): | |
Különgyűjtemény: | e-book |
Formátum: | könyv |
Nyelv: | angol |
Megjelenés: |
Cham : Springer International Publishing : Imprint: Palgrave Macmillan,
2018
|
Kiadás: | 1st ed. 2018. |
Tárgyszavak: | |
Online elérés: | https://doi.org/10.1007/978-3-319-76186-2 |
Címkék: |
Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
|
id |
opac-EUL01-000976054 |
---|---|
collection |
e-book |
institution |
L_135 EUL01 |
spelling |
Sharma, Ajay szerző EUL10001053270 Y The natural world and science education in the United States by Ajay Sharma, Cory Buxton 1st ed. 2018. Cham Springer International Publishing Imprint: Palgrave Macmillan 2018 XI, 214 p. 15 ill. ; online forrás szöveg txt rdacontent számítógépes c rdamedia távoli hozzáférés cr rdacarrier szövegfájl PDF rda Bibliogr. a fejezetek végén 1. Introduction -- 2. Evolving Views on the Nature of Nature -- 3. The Intended Curriculum: Locating Nature in the Science Standards -- 4. The Intended Curriculum: Nature as Represented in a Science Textbook -- 5. The Enacted Curriculum: Representations of Nature in Science Teaching -- 6. The Received Curriculum: Nature as Understood by Students -- 7. A Sustainability Science based Framework for Science Education. . This book focuses on the representation of nature in science education in schools in the United States. Given the importance of our relationship with the nonhuman world for the fate of our planet, this work gives special attention to the representation, instruction, and understanding of the relationship between the social and the natural world. It also proposes an alternative, sustainability science-based conceptual framework for ecology and environmental science topics in science education, which is compatible with the current social-ecological understanding of life in the Anthropocene epoch. Nyomtatott kiadás: ISBN 9783319761855 Nyomtatott kiadás: ISBN 9783319761879 Nyomtatott kiadás: ISBN 9783030094249 Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők. könyv e-book természettudományi tantárgyak tanítás és tanulás EUL10001043725 Y természettudományi tantárgyak tanítás Egyesült Államok EUL10001053277 Y Curriculum planning EUL10000322212 Y Science Study and teaching EUL10000364918 Y Early childhood education EUL10001014270 Y elektronikus könyv Buxton, Cory szerző EUL10001053274 Y SpringerLink (Online service) közreadó testület Online változat https://doi.org/10.1007/978-3-319-76186-2 EUL01 |
language |
English |
format |
Book |
author |
Sharma, Ajay, szerző |
spellingShingle |
Sharma, Ajay, szerző The natural world and science education in the United States természettudományi tantárgyak -- tanítás és tanulás természettudományi tantárgyak -- tanítás -- Egyesült Államok Curriculum planning Science -- Study and teaching Early childhood education elektronikus könyv |
author_facet |
Sharma, Ajay, szerző Buxton, Cory, szerző SpringerLink (Online service), közreadó testület |
author2 |
Buxton, Cory, szerző |
author_corporate |
SpringerLink (Online service), közreadó testület |
author_sort |
Sharma, Ajay |
title |
The natural world and science education in the United States |
title_short |
The natural world and science education in the United States |
title_full |
The natural world and science education in the United States by Ajay Sharma, Cory Buxton |
title_fullStr |
The natural world and science education in the United States by Ajay Sharma, Cory Buxton |
title_full_unstemmed |
The natural world and science education in the United States by Ajay Sharma, Cory Buxton |
title_auth |
The natural world and science education in the United States |
title_sort |
natural world and science education in the united states |
publishDate |
2018 |
publishDateSort |
2018 |
physical |
XI, 214 p. : 15 ill. ; online forrás |
edition |
1st ed. 2018. |
isbn |
978-3-319-76186-2 |
callnumber-first |
L - Education |
callnumber-subject |
LB - Theory and Practice of Education |
callnumber-label |
LB2806 |
callnumber-raw |
1000340 |
callnumber-search |
1000340 |
topic |
természettudományi tantárgyak -- tanítás és tanulás természettudományi tantárgyak -- tanítás -- Egyesült Államok Curriculum planning Science -- Study and teaching Early childhood education elektronikus könyv |
topic_facet |
természettudományi tantárgyak -- tanítás és tanulás természettudományi tantárgyak -- tanítás -- Egyesült Államok Curriculum planning Science -- Study and teaching Early childhood education elektronikus könyv természettudományi tantárgyak Curriculum planning Science Early childhood education tanítás és tanulás tanítás Study and teaching |
url |
https://doi.org/10.1007/978-3-319-76186-2 |
illustrated |
Illustrated |
dewey-hundreds |
300 - Social sciences |
dewey-tens |
370 - Education |
dewey-ones |
375 - Curricula |
dewey-full |
375 |
dewey-sort |
3375 |
dewey-raw |
375 |
dewey-search |
375 |
first_indexed |
2023-12-27T10:17:04Z |
last_indexed |
2023-12-29T19:39:06Z |
recordtype |
opac |
publisher |
Cham : Springer International Publishing : Imprint: Palgrave Macmillan |
_version_ |
1786642586078806018 |
score |
13,365821 |
bibliography |
Bibliogr. a fejezetek végén |
generalnotes |
This book focuses on the representation of nature in science education in schools in the United States. Given the importance of our relationship with the nonhuman world for the fate of our planet, this work gives special attention to the representation, instruction, and understanding of the relationship between the social and the natural world. It also proposes an alternative, sustainability science-based conceptual framework for ecology and environmental science topics in science education, which is compatible with the current social-ecological understanding of life in the Anthropocene epoch. |