Extreme media and American politics : in defense of extremity

Mentés helye:
Bibliográfiai részletek
Szerző:
Testületi szerző:
Különgyűjtemény:e-book
Formátum: könyv
Nyelv:angol
Megjelenés: Cham : : Springer International Publishing : Imprint: Palgrave Macmillan,, 2017
Tárgyszavak:
Online elérés:https://doi.org/10.1007/978-3-319-41183-5
Címkék: Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
LEADER nam a22 c 4500
001 000953479
005 20190627105702.0
007 cr nn 008mamaa
008 161126s2017 gw a sbi 001 0 eng d
020 |a 978-3-319-41183-5 
024 7 |a 10.1007/978-3-319-41183-5  |2 doi 
040 |a Springer  |b hun  |c ELTE 
041 0 |a eng 
050 4 |a JA85-85.2 
082 0 4 |a 320.014  |2 23 
100 1 |a Taylor, J. Benjamin  |e szerző 
245 1 0 |a Extreme media and American politics  |b in defense of extremity  |c by J. Benjamin Taylor 
260 |a Cham :  |b Springer International Publishing  |b Imprint: Palgrave Macmillan,  |c 2017 
300 |a XII, 230 p.  |b ill., online forrás 
336 |a szöveg  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a számítógépes  |b c  |2 rdamedia 
338 |a távoli hozzáférés  |b cr  |2 rdacarrier 
347 |a szövegfájl  |b PDF  |2 rda 
505 0 |a Placing Extreme Television Media In Their Historical And Economic Context -- A Deep Dive Into Extreme Television Media Selection -- The Educative Effects Of Extreme Television Media -- Exploring The Effect Of Extreme Media On Political -- The Puzzle Of Extreme Media And Political Tolerance: An Immigration Case Study -- Political Behavior And Extreme Television Media Consumption -- The Meaning And Future Of Extreme Media In American Politics. 
520 |a This book asks: what are extreme television media, and are they actually bad for American politics? Taylor explores these questions, and how these media affect political knowledge, trust, efficacy, tolerance, policy attitudes, and political behaviors. Using experiments and data from the National Annenberg Election Study, this book shows how extreme media create both positive and negative externalities in American politics. Many criticize these media because of their bombastic nature, but bombast and affect also create positive effects for some consumers. Previous research shows partisan media exacerbate polarization, and those findings are taken further on immigration policy here. However, they also increase political knowledge, increase internal efficacy, and cause their viewers to engage in informal political behaviors like political discussion and advocacy. The findings suggest there is much to be gained from these media market entrepreneurs, and we should be wary of painting with too broad a brush about their negative effects. 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9783319411828 
506 |a Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők. 
598 |a könyv 
595 |a e-book 
650 0 |a Political communication. 
650 0 |a United States-Politics and gover. 
650 0 |a Communication. 
650 1 4 |a Political Communication. 
650 2 4 |a US Politics. 
650 2 4 |a Media and Communication. 
650 2 4 |a Communication Studies. 
650 0 4 |a televízió  |x médiaszociológia 
650 0 4 |a tömegkommunikáció  |x média 
650 0 4 |a média  |z Egyesült Államok 
650 0 4 |a média  |x politikai szempont  |z Egyesült Államok 
653 |a elektronikus könyv 
710 2 |a SpringerLink (Online service)  |e közreadó testület 
850 |a B2 
856 4 0 |y Online változat  |u https://doi.org/10.1007/978-3-319-41183-5 
264 1 |a Cham :  |b Springer International Publishing :  |b Imprint: Palgrave Macmillan,  |c 2017.