Flexible Scripting to Facilitate Knowledge Construction in Computer-supported Collaborative Learning

Mentés helye:
Bibliográfiai részletek
Szerző:
Testületi szerző:
Közreműködő(k):
Különgyűjtemény:e-book
Formátum: könyv
Nyelv:angol
Megjelenés: Singapore : Springer Singapore, 2017
Sorozat:Perspectives on Rethinking and Reforming Education, ISSN 2366-1666
Tárgyszavak:
Online elérés:https://doi.org/10.1007/978-981-10-4020-7
Címkék: Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
LEADER nam a22 5i 4500
001 000952116
005 20201127101342.0
007 cr nn 008mamaa
008 170427s2017 si af sb 000 0 eng d
020 |a 978-981-10-4020-7 
024 7 |a 10.1007/978-981-10-4020-7  |2 doi 
040 |a Springer  |b hun  |c ELTE 
041 0 |a eng 
082 0 4 |a 371.33  |2 23 
100 1 |a Wang, Xinghua  |e szerző  |4 aut 
245 1 0 |a Flexible Scripting to Facilitate Knowledge Construction in Computer-supported Collaborative Learning  |c by Xinghua Wang, Jin Mu 
260 |a Singapore  |b Springer Singapore  |c 2017 
300 |a VII, 137 p., 47 ill.  |b online forrás 
336 |a szöveg  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a számítógépes  |b c  |2 rdamedia 
338 |a távoli hozzáférés  |b cr  |2 rdacarrier 
347 |a szövegfájl  |b PDF  |2 rda 
490 1 |a Perspectives on Rethinking and Reforming Education  |x 2366-1666 
504 |a Bibliogr.: p. 125-137. 
505 0 |a Learning 2.0 -- Introduction to Collaboration Scripts -- Flexible Scripting in CSCL -- An Empirical Study on Adaptive Scripting -- An Empirical Study on Adaptable Scripting. 
520 |a This book discusses the significance of flexible scripting to structure CSCL against the framework of “Script theory of guidance” and reports on findings from two empirical studies on the effects of flexible scripting on collaboration in CSCL scenarios. In the first empirical study flexibility was accomplished through adaptivity, and through adaptability in the second. The results of these studies show that adaptive and adaptable scripts enhanced the quality of collaborative knowledge construction processes as well as learners’ collaboration skills, compared to inflexible scripts. The findings presented in this book will contribute to theory building of the scripting approach in CSCL. The authors propose two innovative ways of achieving flexible scripting and address the mechanisms by which adaptive versus adaptable script influences collaborative knowledge construction. Moreover, the adaptive and adaptable scripting approaches provide hands-on examples for practitioners and contribute to their understanding of teaching design in CSCL settings. 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 978-981-10-4019-1, ISSN 2366-1658 
506 |a Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők. 
598 |a könyv 
595 |a e-book 
650 0 |a Education 
650 1 4 |a Educational Technology 
650 2 4 |a Learning & Instruction 
650 0 4 |a számítógép és oktatás  |x rugalmas szkript 
650 0 4 |a digitális eszközök  |x oktatás 
650 0 4 |a oktatástechnológia  |x kutatás 
653 |a elektronikus könyv 
700 1 |a Mu, Jin  |e szerző  |4 aut 
710 2 |a SpringerLink (Online service)  |e közreadó testület 
830 0 |a Perspectives on rethinking and reforming education 
856 4 0 |y Online változat  |u https://doi.org/10.1007/978-981-10-4020-7 
850 |a B2 
264 1 |a Singapore :  |b Springer Singapore :  |b Imprint: Springer,  |c 2017.