Learning in the age of digital reason

Mentés helye:
Bibliográfiai részletek
Szerző:
Testületi szerző:
Különgyűjtemény:e-book
Formátum: könyv
Nyelv:angol
Megjelenés: Rotterdam : Sense Publishers, 2017
Sorozat:Educational futures: rethinking theory and practice, ISSN 2214-9872 ; 70.
Tárgyszavak:
Online elérés:http://dx.doi.org/10.1007/978-94-6351-077-6
Címkék: Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
LEADER nam a22 5c 4500
001 000951944
005 20210219124002.0
007 cr nn 008mamaa
008 181101s2017 ne sb 000 0 eng d
020 |a 978-94-6351-077-6 
024 7 |a 10.1007/978-94-6351-077-6  |2 doi 
040 |a Springer  |b hun  |c ELTE 
041 0 |a eng 
082 0 4 |a 370  |2 23 
100 1 |a Jandrić, Petar  |e szerző 
245 1 0 |a Learning in the age of digital reason  |c Petar Jandrić 
260 |a Rotterdam  |b Sense Publishers  |c 2017 
300 |a XIII, 406 p.  |b online forrás 
336 |a szöveg  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a számítógépes  |b c  |2 rdamedia 
338 |a távoli hozzáférés  |b cr  |2 rdacarrier 
347 |a szövegfájl  |b PDF  |2 rda 
490 1 |a Educational futures: rethinking theory and practice  |x 2214-9872  |v 70. 
504 |a Bibliogr.: p. 381-406. 
520 2 |a Learning in the Age of Digital Reason contains 16 in-depth dialogues between Petar Jandrić and leading scholars and practitioners in diverse fields of history, philosophy, media theory, education, practice, activism, and arts. The book creates a postdisciplinary snapshot of our reality, and the ways we experience that reality, at the moment here and now. It historicises our current views to human learning, and experiments with collective knowledge making and the relationships between theory and practice. It stands firmly at the side of the weak and the oppressed, and aims at critical emancipation. Learning in the Age of Digital Reason is playful and serious. It addresses important issues of our times and avoids the omnipresent (academic) sin of pretentiousness, thus making an important statement: research and education can be sexy. Interlocutors presented in the book (in order of appearance): Larry Cuban, Andrew Feenberg, Michael Adrian Peters, Fred Turner, Richard Barbrook, McKenzie Wark, Henry Giroux, Peter McLaren, Siân Bayne, Howard Rheingold, Astra Taylor, Marcell Mars, Tomislav Medak, Ana Kuzmanić, Paul Levinson, Kathy Rae Huffman, Ana Peraica, Dmitry Vilensky (Chto Delat?), Christine Sinclair, and Hamish Mcleod. 
506 |a Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők. 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 978-94-6351-075-2, 978-94-6351-076-9, ISSN 2214-9864 
598 |a könyv 
595 |a e-book 
650 1 0 |a Education 
650 2 0 |a General education 
650 0 4 |a oktatástechnológia  |x intelligens tanulási környezet 
650 0 4 |a digitális eszközök  |x online tanulás 
653 |a elektronikus könyv 
710 2 |a SpringerLink (Online service)  |e közreadó testület 
830 0 |a Educational futures (Online) 
856 4 0 |y Online változat  |u http://dx.doi.org/10.1007/978-94-6351-077-6 
850 |a B2 
264 1 |a Rotterdam :  |b SensePublishers :  |b Imprint: SensePublishers,  |c 2017.