Foucault as educator

Mentés helye:
Bibliográfiai részletek
Szerző:
Testületi szerző:
Különgyűjtemény:e-book
Formátum: könyv
Nyelv:angol
Megjelenés: Cham : Springer International Publishing : Imprint: Springer, 2017
Sorozat:SpringerBriefs in education, ISSN 2211-1921
Tárgyszavak:
Online elérés:http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-50302-8
Címkék: Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
LEADER nam a22 c 4500
001 000938166
005 20201109135402.0
007 cr nn 008mamaa
008 180320s2017 sz sb 000 0 eng d
020 |a 978-3-319-50302-8 
024 7 |a 10.1007/978-3-319-50302-8  |2 doi 
040 |a Springer  |b hun  |d ELTE 
041 0 |a eng 
050 4 |a LC8-6691 
082 0 4 |a 370.1  |2 23 
100 1 |a Ball, Stephen J.  |e szerző 
245 1 0 |a Foucault as educator  |c by Stephen J. Ball 
260 |a Cham  |b Springer International Publishing  |b Imprint: Springer  |c 2017 
300 |a XIX, 88 p.  |b online forrás 
336 |a szöveg  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a számítógépes  |b c  |2 rdamedia 
338 |a távoli hozzáférés  |b cr  |2 rdacarrier 
347 |a szövegfájl  |b PDF  |2 rda 
490 1 |a SpringerBriefs in education  |x 2211-1921 
505 0 |a Introduction -- Chapter 1. Education as benign violence -- Chapter 2 Education as critique -- Chapter 3 Education as the pedagogy of the self. Conclusion. 
520 |a This book considers Foucault as educator in three main ways. First, through some consideration of what his work says about education as a social and political practice. That is, education as a form of what Allen (2014) calls benign violence – which operates through mundane, quotidian disciplinary technologies and expert knowledges which together construct a ‘pedagogical machine’. Second, through an exploration of his ‘method’ as a form of critique. That is, as a way of showing that things are ‘not as necessary as all that’, a way of addressing what is intolerable. This suggests that critique is education of a kind. Third, through a discussion of some of Foucault's later work on subjectivity and in particular on ‘the care of the self’ or what we might call ‘a pedagogy of the self’. Each chapter introduces and discusses some relevant examples from educational settings to illustrate and enact Foucault’s analytics. 
580 |a Nyomtatott kiadás: ISBN 9783319503004 
506 |a Az e-könyvek a teljes ELTE IP-tartományon belül online elérhetők. 
598 |a könyv 
595 |a e-book 
500 |a Olvasási képességet érintő fogyatékossággal élő személy számára (is) használható dokumentum. 
600 1 4 |a Foucault, Michel  |d 1926-1984 
650 0 4 |a pedagógia 
650 0 4 |a pedagógiai szociológia 
650 0 4 |a pedagógia és társadalomtudomány 
650 0 4 |a filozófia és társadalomtudomány 
650 0 |a Education 
650 0 |a Philosophy and social sciences 
650 0 |a Educational sociology 
650 0 |a Education  |x Philosophy 
650 0 |a Education and sociology 
650 0 |a Sociology, Educational 
653 |a elektronikus könyv 
710 2 |a SpringerLink (Online service)  |e közreadó testület 
830 0 |a SpringerBriefs in education 
856 4 0 |y Online változat  |u http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-50302-8 
850 |a B2 
264 1 |a Cham  |b Springer International Publishing  |b Imprint: Springer  |c 2017