Foucault as educator

Mentés helye:
Bibliográfiai részletek
Szerző:
Testületi szerző:
Különgyűjtemény:e-book
Formátum: könyv
Nyelv:angol
Megjelenés: Cham : Springer International Publishing : Imprint: Springer, 2017
Sorozat:SpringerBriefs in education, ISSN 2211-1921
Tárgyszavak:
Online elérés:http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-50302-8
Címkék: Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
Részletes adatok
Megjegyzés:This book considers Foucault as educator in three main ways. First, through some consideration of what his work says about education as a social and political practice. That is, education as a form of what Allen (2014) calls benign violence – which operates through mundane, quotidian disciplinary technologies and expert knowledges which together construct a ‘pedagogical machine’. Second, through an exploration of his ‘method’ as a form of critique. That is, as a way of showing that things are ‘not as necessary as all that’, a way of addressing what is intolerable. This suggests that critique is education of a kind. Third, through a discussion of some of Foucault's later work on subjectivity and in particular on ‘the care of the self’ or what we might call ‘a pedagogy of the self’. Each chapter introduces and discusses some relevant examples from educational settings to illustrate and enact Foucault’s analytics.
Megjegyzés: Olvasási képességet érintő fogyatékossággal élő személy számára (is) használható dokumentum.
Fizikai leírás:XIX, 88 p. : online forrás
ISBN:978-3-319-50302-8
ISSN:2211-1921