A reklám fogalomtára

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author:
Format: Book
Language:Hungarian
Published: Budapest : Gondolat, 2015
Edition:2. átdolg. kiad.
Subjects:
Tags: Add Tag
Be the first to tag this record!
id opac-EUL01-000896901
institution B2
EUL01
spelling Virányi Péter EUL10000707164 Y
A reklám fogalomtára Virányi Péter
2. átdolg. kiad.
Budapest Gondolat cop. 2015
227 p. 24 cm
Bibliogr.: p. [223]-227.
A reklámok akarva-akaratlanul, végérvényesen bevonultak a mindennapjainkba. Ezért is üdvözlendő a reklámszakmában gyakran használt több mint félezer fogalom, kifejezés lexikonszerű magyarázatát adó kézikönyv megjelenése. Szerzője és egyben szerkesztője (igaz, a teljesség igénye nélkül) igyekezett lehetőség szerint az idegen szavak magyar megfelelőit csoportba rendezni, bár a válogatás meglehetősen önkényes, ugyanis kimaradtak a marketing, a marketingkommunikáció, a piackutatás kategóriái, s nem foglalkozik a PR, az SP tartalmával sem. Virányi Péter hét fejezetben átfogó képet ad egyebek közt a reklám- és médiatervezésről, az internetes reklám alapjairól, szervezetéről. Külön fejezetet szentel a reklámpszichológiának, hiszen a reklámmal foglalkozó szakemberek számára nélkülözhetetlenek a lélektani ismeretek. A függelékben kész forgatókönyv-javaslatokat, mérési-szerkesztési segédleteket találunk, amelyek szerves kiegészítői az egyes fejezetekben elmondottaknak. Az informatív kiadványt a felhasznált irodalom jegyzéke zárja.
könyv
reklámnyelv magyar EUL10000091560 Y
marketing szaknyelv EUL10000951802 Y
szótár EUL10000758045 Y
szótár
EUL01
language Hungarian
format Book
author Virányi Péter
spellingShingle Virányi Péter
A reklám fogalomtára
reklámnyelv -- magyar
marketing -- szaknyelv
szótár
szótár
author_facet Virányi Péter
author_sort Virányi Péter
title A reklám fogalomtára
title_short A reklám fogalomtára
title_full A reklám fogalomtára Virányi Péter
title_fullStr A reklám fogalomtára Virányi Péter
title_full_unstemmed A reklám fogalomtára Virányi Péter
title_auth A reklám fogalomtára
title_sort reklam fogalomtara
publishDate 2015
publishDateSort 2015
physical 227 p. ; 24 cm
edition 2. átdolg. kiad.
isbn 978-963-693-638-9
callnumber-raw 659V90
callnumber-search 659V90
topic reklámnyelv -- magyar
marketing -- szaknyelv
szótár
szótár
topic_facet reklámnyelv -- magyar
marketing -- szaknyelv
szótár
szótár
reklámnyelv
marketing
szótár
szaknyelv
illustrated Not Illustrated
first_indexed 2024-04-04T06:35:33Z
last_indexed 2024-04-04T10:03:03Z
recordtype opac
publisher Budapest : Gondolat
_version_ 1795390475629232130
score 13,387706
bibliography Bibliogr.: p. [223]-227.
generalnotes A reklámok akarva-akaratlanul, végérvényesen bevonultak a mindennapjainkba. Ezért is üdvözlendő a reklámszakmában gyakran használt több mint félezer fogalom, kifejezés lexikonszerű magyarázatát adó kézikönyv megjelenése. Szerzője és egyben szerkesztője (igaz, a teljesség igénye nélkül) igyekezett lehetőség szerint az idegen szavak magyar megfelelőit csoportba rendezni, bár a válogatás meglehetősen önkényes, ugyanis kimaradtak a marketing, a marketingkommunikáció, a piackutatás kategóriái, s nem foglalkozik a PR, az SP tartalmával sem. Virányi Péter hét fejezetben átfogó képet ad egyebek közt a reklám- és médiatervezésről, az internetes reklám alapjairól, szervezetéről. Külön fejezetet szentel a reklámpszichológiának, hiszen a reklámmal foglalkozó szakemberek számára nélkülözhetetlenek a lélektani ismeretek. A függelékben kész forgatókönyv-javaslatokat, mérési-szerkesztési segédleteket találunk, amelyek szerves kiegészítői az egyes fejezetekben elmondottaknak. Az informatív kiadványt a felhasznált irodalom jegyzéke zárja.