id |
opac-EUL01-000896901 |
---|---|
institution |
B2 EUL01 |
spelling |
Virányi Péter EUL10000707164 Y A reklám fogalomtára Virányi Péter 2. átdolg. kiad. Budapest Gondolat cop. 2015 227 p. 24 cm Bibliogr.: p. [223]-227. A reklámok akarva-akaratlanul, végérvényesen bevonultak a mindennapjainkba. Ezért is üdvözlendő a reklámszakmában gyakran használt több mint félezer fogalom, kifejezés lexikonszerű magyarázatát adó kézikönyv megjelenése. Szerzője és egyben szerkesztője (igaz, a teljesség igénye nélkül) igyekezett lehetőség szerint az idegen szavak magyar megfelelőit csoportba rendezni, bár a válogatás meglehetősen önkényes, ugyanis kimaradtak a marketing, a marketingkommunikáció, a piackutatás kategóriái, s nem foglalkozik a PR, az SP tartalmával sem. Virányi Péter hét fejezetben átfogó képet ad egyebek közt a reklám- és médiatervezésről, az internetes reklám alapjairól, szervezetéről. Külön fejezetet szentel a reklámpszichológiának, hiszen a reklámmal foglalkozó szakemberek számára nélkülözhetetlenek a lélektani ismeretek. A függelékben kész forgatókönyv-javaslatokat, mérési-szerkesztési segédleteket találunk, amelyek szerves kiegészítői az egyes fejezetekben elmondottaknak. Az informatív kiadványt a felhasznált irodalom jegyzéke zárja. könyv reklámnyelv magyar EUL10000091560 Y marketing szaknyelv EUL10000951802 Y szótár EUL10000758045 Y szótár EUL01 |
language |
Hungarian |
format |
Book |
author |
Virányi Péter |
spellingShingle |
Virányi Péter A reklám fogalomtára reklámnyelv -- magyar marketing -- szaknyelv szótár szótár |
author_facet |
Virányi Péter |
author_sort |
Virányi Péter |
title |
A reklám fogalomtára |
title_short |
A reklám fogalomtára |
title_full |
A reklám fogalomtára Virányi Péter |
title_fullStr |
A reklám fogalomtára Virányi Péter |
title_full_unstemmed |
A reklám fogalomtára Virányi Péter |
title_auth |
A reklám fogalomtára |
title_sort |
reklam fogalomtara |
publishDate |
2015 |
publishDateSort |
2015 |
physical |
227 p. ; 24 cm |
edition |
2. átdolg. kiad. |
isbn |
978-963-693-638-9 |
callnumber-raw |
659V90 |
callnumber-search |
659V90 |
topic |
reklámnyelv -- magyar marketing -- szaknyelv szótár szótár |
topic_facet |
reklámnyelv -- magyar marketing -- szaknyelv szótár szótár reklámnyelv marketing szótár szaknyelv |
illustrated |
Not Illustrated |
first_indexed |
2024-04-04T06:35:33Z |
last_indexed |
2024-04-04T10:03:03Z |
recordtype |
opac |
publisher |
Budapest : Gondolat |
_version_ |
1795390475629232130 |
score |
13,387706 |
bibliography |
Bibliogr.: p. [223]-227. |
generalnotes |
A reklámok akarva-akaratlanul, végérvényesen bevonultak a mindennapjainkba. Ezért is üdvözlendő a reklámszakmában gyakran használt több mint félezer fogalom, kifejezés lexikonszerű magyarázatát adó kézikönyv megjelenése. Szerzője és egyben szerkesztője (igaz, a teljesség igénye nélkül) igyekezett lehetőség szerint az idegen szavak magyar megfelelőit csoportba rendezni, bár a válogatás meglehetősen önkényes, ugyanis kimaradtak a marketing, a marketingkommunikáció, a piackutatás kategóriái, s nem foglalkozik a PR, az SP tartalmával sem. Virányi Péter hét fejezetben átfogó képet ad egyebek közt a reklám- és médiatervezésről, az internetes reklám alapjairól, szervezetéről. Külön fejezetet szentel a reklámpszichológiának, hiszen a reklámmal foglalkozó szakemberek számára nélkülözhetetlenek a lélektani ismeretek. A függelékben kész forgatókönyv-javaslatokat, mérési-szerkesztési segédleteket találunk, amelyek szerves kiegészítői az egyes fejezetekben elmondottaknak. Az informatív kiadványt a felhasznált irodalom jegyzéke zárja. |