520 |
|
|
|a A reklámok akarva-akaratlanul, végérvényesen bevonultak a mindennapjainkba. Ezért is üdvözlendő a reklámszakmában gyakran használt több mint félezer fogalom, kifejezés lexikonszerű magyarázatát adó kézikönyv megjelenése. Szerzője és egyben szerkesztője (igaz, a teljesség igénye nélkül) igyekezett lehetőség szerint az idegen szavak magyar megfelelőit csoportba rendezni, bár a válogatás meglehetősen önkényes, ugyanis kimaradtak a marketing, a marketingkommunikáció, a piackutatás kategóriái, s nem foglalkozik a PR, az SP tartalmával sem. Virányi Péter hét fejezetben átfogó képet ad egyebek közt a reklám- és médiatervezésről, az internetes reklám alapjairól, szervezetéről. Külön fejezetet szentel a reklámpszichológiának, hiszen a reklámmal foglalkozó szakemberek számára nélkülözhetetlenek a lélektani ismeretek. A függelékben kész forgatókönyv-javaslatokat, mérési-szerkesztési segédleteket találunk, amelyek szerves kiegészítői az egyes fejezetekben elmondottaknak. Az informatív kiadványt a felhasznált irodalom jegyzéke zárja.
|