Bevezetés az etika történetének tanulmányozásába : elméletek, értékek, iskolák, irányzatok

Saved in:
Bibliographic Details
Corporate Author:
Other Authors:
Format: Book
Language:Hungarian
Published: Pécs : Virágmandula Kft. : Ethosz Tud. Egyes., 2013
Subjects:
Tags: Add Tag
Be the first to tag this record!
id opac-EUL01-000853205
institution B2
EUL01
spelling Bevezetés az etika történetének tanulmányozásába elméletek, értékek, iskolák, irányzatok szerk. Bertók Rózsa ; [közread. az] Ethosz Tudományos Egyesület
Pécs Virágmandula Kft. Ethosz Tud. Egyes. 2013
178 p. 26 cm
NKA ajándéka, leltári szám: 734264
Bibliogr.: p. 173-178. és a jegyzetekben
Bármilyen iskolatípusban, bármilyen korú gyereknek etikát tanítani óriási felelősség - vallja az európai filozófiatörténet etikai kérdéseit feldolgozó kötet szerkesztője, Bertók Rózsa, a Pécsi Tudományegyetem filozófia tanszékének docense, aki a huszonnyolc tanulmányértékű fejezetből húszat jegyez, kettőben pedig társszerzőként közreműködik. A gyűjtemény nemcsak történeti és szakterületi fogalmi szinten kívánja segíteni a közoktatásban erkölcstant tanító tanárokat és a középszintű iskolák etikatanárait, hanem példát is akar adni a különböző korok cselekményeinek, emberi relációinak, egyéni és közösségi konfliktusainak megértéséhez. Mert mindig könnyebb helyzetben van a tanár akkor, ha rendelkezik klasszikus példával és több szempontból is elemzett irodalommal az aktuális téma megvilágításához. Az etika egyben a filozófiai diszciplína részeként biztosítékot is ad a történeti tájékozódásra, a különböző iskolák és irányzatok megjelenítésére, és természetes módon mutatja meg az egyes korszakok lényegét és különbségeiket. A vázlatosan is hasznos kötetet az elméletben eligazító bevezető és bőséges irodalomjegyzék teszi teljessé. "www.kello.hu © minden jog fenntartva"
könyv
etika történet egyetemi jegyzet
tanulmányok
bevezetés
Bertók Rózsa 1955- szerk.
Ethosz Tudományos Egyesület (Pécs) közread.
EUL01
language Hungarian
format Book
author2 Bertók Rózsa (1955-), szerk.
author_facet Bertók Rózsa (1955-), szerk.
Ethosz Tudományos Egyesület (Pécs), közread.
author_corporate Ethosz Tudományos Egyesület (Pécs), közread.
author_sort Bertók Rózsa 1955-
title Bevezetés az etika történetének tanulmányozásába : elméletek, értékek, iskolák, irányzatok
spellingShingle Bevezetés az etika történetének tanulmányozásába : elméletek, értékek, iskolák, irányzatok
etika -- történet -- egyetemi jegyzet
tanulmányok
bevezetés
title_sub elméletek, értékek, iskolák, irányzatok
title_short Bevezetés az etika történetének tanulmányozásába
title_full Bevezetés az etika történetének tanulmányozásába elméletek, értékek, iskolák, irányzatok szerk. Bertók Rózsa ; [közread. az] Ethosz Tudományos Egyesület
title_fullStr Bevezetés az etika történetének tanulmányozásába elméletek, értékek, iskolák, irányzatok szerk. Bertók Rózsa ; [közread. az] Ethosz Tudományos Egyesület
title_full_unstemmed Bevezetés az etika történetének tanulmányozásába elméletek, értékek, iskolák, irányzatok szerk. Bertók Rózsa ; [közread. az] Ethosz Tudományos Egyesület
title_auth Bevezetés az etika történetének tanulmányozásába elméletek, értékek, iskolák, irányzatok
title_sort bevezetes az etika tortenetenek tanulmanyozasaba elmeletek ertekek iskolak iranyzatok
publishDate 2013
publishDateSort 2013
physical 178 p. ; 26 cm
isbn 978-615-5339-18-9
callnumber-raw 170B60
callnumber-search 170B60
topic etika -- történet -- egyetemi jegyzet
tanulmányok
bevezetés
topic_facet etika -- történet -- egyetemi jegyzet
tanulmányok
bevezetés
etika
történet
egyetemi jegyzet
illustrated Not Illustrated
first_indexed 2023-07-15T10:38:23Z
last_indexed 2023-07-31T02:30:22Z
recordtype opac
publisher Pécs : Virágmandula Kft. : Ethosz Tud. Egyes.
_version_ 1772893947212857347
score 13,348474
generalnotes General_Note:NKA ajándéka, leltári szám: 734264
Bármilyen iskolatípusban, bármilyen korú gyereknek etikát tanítani óriási felelősség - vallja az európai filozófiatörténet etikai kérdéseit feldolgozó kötet szerkesztője, Bertók Rózsa, a Pécsi Tudományegyetem filozófia tanszékének docense, aki a huszonnyolc tanulmányértékű fejezetből húszat jegyez, kettőben pedig társszerzőként közreműködik. A gyűjtemény nemcsak történeti és szakterületi fogalmi szinten kívánja segíteni a közoktatásban erkölcstant tanító tanárokat és a középszintű iskolák etikatanárait, hanem példát is akar adni a különböző korok cselekményeinek, emberi relációinak, egyéni és közösségi konfliktusainak megértéséhez. Mert mindig könnyebb helyzetben van a tanár akkor, ha rendelkezik klasszikus példával és több szempontból is elemzett irodalommal az aktuális téma megvilágításához. Az etika egyben a filozófiai diszciplína részeként biztosítékot is ad a történeti tájékozódásra, a különböző iskolák és irányzatok megjelenítésére, és természetes módon mutatja meg az egyes korszakok lényegét és különbségeiket. A vázlatosan is hasznos kötetet az elméletben eligazító bevezető és bőséges irodalomjegyzék teszi teljessé. "www.kello.hu © minden jog fenntartva"
bibliography Bibliogr.: p. 173-178. és a jegyzetekben