Pedagógiai kísérletek kutatásmódszertana
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Book |
Language: | Hungarian |
Published: |
Budapest : Gondolat,
2012
|
Series: | Kutatás-módszertani kiskönyvtár, ISSN 1587-4494 |
Subjects: | |
Tags: |
Add Tag
Be the first to tag this record!
|
LEADER | nam 22 c 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 000798913 | ||
005 | 20151120171601.0 | ||
008 | 120924s2012 hu b 000 0 hun d | ||
020 | |a 978-963-693-410-1 |c 1800,- Ft | ||
040 | |a KELLO |d ELTE |b hun | ||
041 | 0 | |a hun |f hun | |
080 | |a 37.012.7 | ||
084 | |a 370 |a C 67 | ||
100 | 1 | |a Csíkos Csaba |d 1972- | |
245 | 1 | 0 | |a Pedagógiai kísérletek kutatásmódszertana |c Csíkos Csaba |
260 | |a Budapest |b Gondolat |c 2012 | ||
300 | |a 131 p |c 20 cm | ||
490 | 1 | |a Kutatás-módszertani kiskönyvtár |x 1587-4494 | |
504 | |a Bibliogr.: p. 121-131. | ||
520 | |a Világszerte - így hazánkban is - a pedagógiai kísérletek reneszánszának vagyunk tanúi. A pedagógiai kutatás alapvető célja a személyiségfejlesztést szolgáló emberi hatások tudományos megismerése, s ezt a célt jól szolgálják azon kísérletek, amikor a kutató tudatos beavatkozásként kontroll alatt tart valamilyen tényezőket, hogy megvizsgálja azok hatását más tényezőkre. Mivel a pedagógiai kísérletek esetében a kísérleti alanyok emberek vagy emberek csoportjai, így emberi tulajdonságok méréséről van szó. Ebbe a pedagógiai szakmódszertanba vezet be jelen hiánypótló jellegű kötet, felvillantva a legújabb hazai és nemzetközi kísérletek eredményeit. A szerző elsőként általánosságban ír a kísérletekről, majd az empirikus társadalom- és viselkedéstudományok kísérleti hagyományait összegzi. Megismerhetjük a pedagógiai kísérletek típusait: a kísérlet "valódisága" szerinti típusokat (felidézett, kvázi- és randomkísérlet), a kísérleti tényezők szerinti típusokat (egy- és kéttényezős, valamint dizájn kísérletek), majd a laboratóriumi, osztálytermi és iskolakísérleteket. Olvashatunk még a kísérleti hatás meghatározásáról, az ökológiai validitás és a Hawthorne-effektus kérdésköréről, a pedagógiai kísérletek oktatáspolitikai és tanárképzési törekvésekben elfoglalt helyéről, valamint a pedagógiai kísérletek gyakorlati lebonyolításának kérdéseiről. Az utolsó fejezet néhány konkrét hazai kísérlet eredményét mutatja be röviden. A részletes irodalomjegyzékkel záródó, tananyagként és kézikönyvként egyaránt használható kiadvány a pedagógusképzésben résztvevők, gyakorló pedagógusok és kutatók számára egyaránt ajánlható. | ||
598 | |a könyv | ||
650 | 0 | 4 | |a pedagógiai kísérlet |x módszer |
650 | 0 | 4 | |a pedagógiai kutatás |x módszertan |
850 | |a B2 | ||
830 | 0 | |a Kutatás módszertani kiskönyvtár | |
925 | |a MOKKA |