Pedagógiai kísérletek kutatásmódszertana

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author:
Format: Book
Language:Hungarian
Published: Budapest : Gondolat, 2012
Series:Kutatás-módszertani kiskönyvtár, ISSN 1587-4494
Subjects:
Tags: Add Tag
Be the first to tag this record!
LEADER nam 22 c 4500
001 000798913
005 20151120171601.0
008 120924s2012 hu b 000 0 hun d
020 |a 978-963-693-410-1  |c 1800,- Ft 
040 |a KELLO  |d ELTE  |b hun 
041 0 |a hun  |f hun 
080 |a 37.012.7 
084 |a 370  |a C 67 
100 1 |a Csíkos Csaba  |d 1972- 
245 1 0 |a Pedagógiai kísérletek kutatásmódszertana  |c Csíkos Csaba 
260 |a Budapest  |b Gondolat  |c 2012 
300 |a 131 p  |c 20 cm 
490 1 |a Kutatás-módszertani kiskönyvtár  |x 1587-4494 
504 |a Bibliogr.: p. 121-131. 
520 |a Világszerte - így hazánkban is - a pedagógiai kísérletek reneszánszának vagyunk tanúi. A pedagógiai kutatás alapvető célja a személyiségfejlesztést szolgáló emberi hatások tudományos megismerése, s ezt a célt jól szolgálják azon kísérletek, amikor a kutató tudatos beavatkozásként kontroll alatt tart valamilyen tényezőket, hogy megvizsgálja azok hatását más tényezőkre. Mivel a pedagógiai kísérletek esetében a kísérleti alanyok emberek vagy emberek csoportjai, így emberi tulajdonságok méréséről van szó. Ebbe a pedagógiai szakmódszertanba vezet be jelen hiánypótló jellegű kötet, felvillantva a legújabb hazai és nemzetközi kísérletek eredményeit. A szerző elsőként általánosságban ír a kísérletekről, majd az empirikus társadalom- és viselkedéstudományok kísérleti hagyományait összegzi. Megismerhetjük a pedagógiai kísérletek típusait: a kísérlet "valódisága" szerinti típusokat (felidézett, kvázi- és randomkísérlet), a kísérleti tényezők szerinti típusokat (egy- és kéttényezős, valamint dizájn kísérletek), majd a laboratóriumi, osztálytermi és iskolakísérleteket. Olvashatunk még a kísérleti hatás meghatározásáról, az ökológiai validitás és a Hawthorne-effektus kérdésköréről, a pedagógiai kísérletek oktatáspolitikai és tanárképzési törekvésekben elfoglalt helyéről, valamint a pedagógiai kísérletek gyakorlati lebonyolításának kérdéseiről. Az utolsó fejezet néhány konkrét hazai kísérlet eredményét mutatja be röviden. A részletes irodalomjegyzékkel záródó, tananyagként és kézikönyvként egyaránt használható kiadvány a pedagógusképzésben résztvevők, gyakorló pedagógusok és kutatók számára egyaránt ajánlható. 
598 |a könyv 
650 0 4 |a pedagógiai kísérlet  |x módszer 
650 0 4 |a pedagógiai kutatás  |x módszertan 
850 |a B2 
830 0 |a Kutatás módszertani kiskönyvtár 
925 |a MOKKA