Neveléselméleti szöveggyűjtemény

Mentés helye:
Bibliográfiai részletek
Alternatív cím(ek):A konfliktuskezelés gyakorlata
Az iskolai konfliktusról
Fegyelem fegyelmezés nélkül - A fegyelmezés preventív eszközei
Normák az osztályban
A tanár - diák kapcsolat alakítása
A pedagógus - gyerek kapcsolat kölcsönössége
A nevelő személye és a nevelői szerep
A mentálhigiénés lét érdekei
Egészség - érték - egészségnevelés
Egészséges és kulturált életmódra nevelés
Értékek és szempontok a környezeti nevelésben
Környezet és esztétikum
Az esztétikai nevelés tartalma
Az esztétikai nevelés
A serdülők erkölcsi szocializációja (Útkeresés a labirintusban)
Kísérlet Kohlberg és Hoffmann moralitáselméletének integrációjára
Erkölcsi nevelés
Az értékszocializáció néhány kérdése
Az értékszempontú nevelési modell megalkotásának esélye és szükségessége
Értékelmélet és pedagógia
A közösségi nevelésről a 21. század elején
Osztály - közösség ?
Társas viszonyok az osztályban
Társas kapcsolatok a 6-14 éves gyerekek körében
Az iskola mint mentálhigiénés intézmény
Iskola
Család és iskola
Értékorientációs folyamatok megjelenése a családban és az iskolában
Család
A nevelés hatásrendszere és módszerei
A nevelési folyamat szerkezete
Ki nevelhet ?
Változások az iskolai nevelés funkcióiban
Úton a pedagógiai többszólamúság felé
Neveléselméleti modellek elemei és változatai a XX. században
A nevelési célokról
A szabályozó és szabályozott nevelés - nevelési célok
A neveléselmélet alapkérdései "mire neveljünk, mivel neveljünk, hogyan neveljünk ?"
A neveléselmélet tárgya, helye a neveléstudományok rendszerében
Iskolaelméletek és iskolai gyakorlat
A tanuló neveléstudomány
Közreműködő(k):
Formátum: könyv
Nyelv:magyar
Megjelenés: Budapest : ELTE TÓFK, 2004
Tárgyszavak:
Címkék: Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
Tartalomjegyzék:
  • Illyés Sándor : A tanuló neveléstudomány
  • Zrinszky László : Iskolaelméletek és iskolai gyakorlat
  • Gáspár László : A neveléselmélet tárgya, helye a neveléstudományok rendszerében
  • Gáspár László : A neveléselmélet alapkérdései "mire neveljünk, mivel neveljünk, hogyan neveljünk ?"
  • Zrinszky László : A szabályozó és szabályozott nevelés - nevelési célok
  • Hunyady Györgyné : A nevelési célokról
  • Bábosik István : Neveléselméleti modellek elemei és változatai a XX. században
  • Nádasi Mária, M. : Úton a pedagógiai többszólamúság felé
  • Schüttler Tamás : Változások az iskolai nevelés funkcióiban
  • Mihály Ottó : Ki nevelhet ?
  • Bábosik István : A nevelési folyamat szerkezete
  • Bábosik István : A nevelés hatásrendszere és módszerei
  • Kozma Tamás : Család
  • Boros László : Értékorientációs folyamatok megjelenése a családban és az iskolában
  • Herczog Mária : Család és iskola
  • Kozma Tamás : Iskola
  • Bagdy Emőke : Telkes József : Az iskola mint mentálhigiénés intézmény
  • Hunyady Györgyné : Társas kapcsolatok a 6-14 éves gyerekek körében
  • Kósáné Ormai Vera : Társas viszonyok az osztályban
  • Loránd Ferenc : Osztály - közösség ?
  • Fenyő D. György : A közösségi nevelésről a 21. század elején
  • Weszely Ödön : Értékelmélet és pedagógia
  • Lappints Árpád : Az értékszempontú nevelési modell megalkotásának esélye és szükségessége
  • Vekerdy Tamás : Az értékszocializáció néhány kérdése
  • Zrinszky László : Erkölcsi nevelés
  • Gibbs, J. C. : Kísérlet Kohlberg és Hoffmann moralitáselméletének integrációjára
  • Szekszárdi Júlia : Horváth H. Attila : A serdülők erkölcsi szocializációja (Útkeresés a labirintusban)
  • Weszely Ödön : Az esztétikai nevelés
  • Mészáros István : Az esztétikai nevelés tartalma
  • Ligetiné Verebély Anna : Környezet és esztétikum
  • Havas Péter : Értékek és szempontok a környezeti nevelésben
  • Nagy József : Egészséges és kulturált életmódra nevelés
  • Nyíri Mihályné : Egészség - érték - egészségnevelés
  • Nyíri Mihályné : A mentálhigiénés lét érdekei
  • Zrinszky László : A nevelő személye és a nevelői szerep
  • Kósáné Ormai Vera : A pedagógus - gyerek kapcsolat kölcsönössége
  • Falus Iván : Golnhofer Erzsébet : Nádasi Mária, M. : A tanár - diák kapcsolat alakítása
  • Szabó Laura : Normák az osztályban
  • Sárosdi Anna : Fegyelem fegyelmezés nélkül - A fegyelmezés preventív eszközei
  • Horváth Szabó Katalin : Az iskolai konfliktusról
  • Szekszárdi Júlia : A konfliktuskezelés gyakorlata