Neveléselméleti szöveggyűjtemény
Mentés helye:
Alternatív cím(ek): | A konfliktuskezelés gyakorlata Az iskolai konfliktusról Fegyelem fegyelmezés nélkül - A fegyelmezés preventív eszközei Normák az osztályban A tanár - diák kapcsolat alakítása A pedagógus - gyerek kapcsolat kölcsönössége A nevelő személye és a nevelői szerep A mentálhigiénés lét érdekei Egészség - érték - egészségnevelés Egészséges és kulturált életmódra nevelés Értékek és szempontok a környezeti nevelésben Környezet és esztétikum Az esztétikai nevelés tartalma Az esztétikai nevelés A serdülők erkölcsi szocializációja (Útkeresés a labirintusban) Kísérlet Kohlberg és Hoffmann moralitáselméletének integrációjára Erkölcsi nevelés Az értékszocializáció néhány kérdése Az értékszempontú nevelési modell megalkotásának esélye és szükségessége Értékelmélet és pedagógia A közösségi nevelésről a 21. század elején Osztály - közösség ? Társas viszonyok az osztályban Társas kapcsolatok a 6-14 éves gyerekek körében Az iskola mint mentálhigiénés intézmény Iskola Család és iskola Értékorientációs folyamatok megjelenése a családban és az iskolában Család A nevelés hatásrendszere és módszerei A nevelési folyamat szerkezete Ki nevelhet ? Változások az iskolai nevelés funkcióiban Úton a pedagógiai többszólamúság felé Neveléselméleti modellek elemei és változatai a XX. században A nevelési célokról A szabályozó és szabályozott nevelés - nevelési célok A neveléselmélet alapkérdései "mire neveljünk, mivel neveljünk, hogyan neveljünk ?" A neveléselmélet tárgya, helye a neveléstudományok rendszerében Iskolaelméletek és iskolai gyakorlat A tanuló neveléstudomány |
---|---|
Közreműködő(k): | |
Formátum: | könyv |
Nyelv: | magyar |
Megjelenés: |
Budapest : ELTE TÓFK,
2004
|
Tárgyszavak: | |
Címkék: |
Új címke
A tételhez itt fűzhet saját címkét!
|
Tartalomjegyzék:
- Illyés Sándor : A tanuló neveléstudomány
- Zrinszky László : Iskolaelméletek és iskolai gyakorlat
- Gáspár László : A neveléselmélet tárgya, helye a neveléstudományok rendszerében
- Gáspár László : A neveléselmélet alapkérdései "mire neveljünk, mivel neveljünk, hogyan neveljünk ?"
- Zrinszky László : A szabályozó és szabályozott nevelés - nevelési célok
- Hunyady Györgyné : A nevelési célokról
- Bábosik István : Neveléselméleti modellek elemei és változatai a XX. században
- Nádasi Mária, M. : Úton a pedagógiai többszólamúság felé
- Schüttler Tamás : Változások az iskolai nevelés funkcióiban
- Mihály Ottó : Ki nevelhet ?
- Bábosik István : A nevelési folyamat szerkezete
- Bábosik István : A nevelés hatásrendszere és módszerei
- Kozma Tamás : Család
- Boros László : Értékorientációs folyamatok megjelenése a családban és az iskolában
- Herczog Mária : Család és iskola
- Kozma Tamás : Iskola
- Bagdy Emőke : Telkes József : Az iskola mint mentálhigiénés intézmény
- Hunyady Györgyné : Társas kapcsolatok a 6-14 éves gyerekek körében
- Kósáné Ormai Vera : Társas viszonyok az osztályban
- Loránd Ferenc : Osztály - közösség ?
- Fenyő D. György : A közösségi nevelésről a 21. század elején
- Weszely Ödön : Értékelmélet és pedagógia
- Lappints Árpád : Az értékszempontú nevelési modell megalkotásának esélye és szükségessége
- Vekerdy Tamás : Az értékszocializáció néhány kérdése
- Zrinszky László : Erkölcsi nevelés
- Gibbs, J. C. : Kísérlet Kohlberg és Hoffmann moralitáselméletének integrációjára
- Szekszárdi Júlia : Horváth H. Attila : A serdülők erkölcsi szocializációja (Útkeresés a labirintusban)
- Weszely Ödön : Az esztétikai nevelés
- Mészáros István : Az esztétikai nevelés tartalma
- Ligetiné Verebély Anna : Környezet és esztétikum
- Havas Péter : Értékek és szempontok a környezeti nevelésben
- Nagy József : Egészséges és kulturált életmódra nevelés
- Nyíri Mihályné : Egészség - érték - egészségnevelés
- Nyíri Mihályné : A mentálhigiénés lét érdekei
- Zrinszky László : A nevelő személye és a nevelői szerep
- Kósáné Ormai Vera : A pedagógus - gyerek kapcsolat kölcsönössége
- Falus Iván : Golnhofer Erzsébet : Nádasi Mária, M. : A tanár - diák kapcsolat alakítása
- Szabó Laura : Normák az osztályban
- Sárosdi Anna : Fegyelem fegyelmezés nélkül - A fegyelmezés preventív eszközei
- Horváth Szabó Katalin : Az iskolai konfliktusról
- Szekszárdi Júlia : A konfliktuskezelés gyakorlata