Megközelítések a szociális munkás-képzés fejlesztéséhez III.
A hazai és a nemzetközi, de főleg az európai szakmai tapasztalatok, a szakirodalomban megjelent teoretikus elemzések és a különböző szakmai viták alapján három egymásra épülő tanulmány a szociális képzések alapvető összefüggéseire, a „MIT, MIÉRT, HOGYAN tanítsunk, és a MILYEN KERETEKBEN történjék a...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | journal article |
Language: | Hungarian |
Published: |
2007
|
Subjects: | |
Online Access: | http://hdl.handle.net/10831/78500 |
Tags: |
Add Tag
Be the first to tag this record!
|
id |
edit-10831-78500 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
edit-10831-785002022-10-21T23:15:34Z Megközelítések a szociális munkás-képzés fejlesztéséhez III. Budai, István curriculum Esély szociális munkás-képzés képzésfejlesztés A hazai és a nemzetközi, de főleg az európai szakmai tapasztalatok, a szakirodalomban megjelent teoretikus elemzések és a különböző szakmai viták alapján három egymásra épülő tanulmány a szociális képzések alapvető összefüggéseire, a „MIT, MIÉRT, HOGYAN tanítsunk, és a MILYEN KERETEKBEN történjék a szociális munkás-képzés” kérdésekre keresi a válaszokat. Az első tanulmány a szakmai tudás és a kompetencia-alapú képzés néhány kérdését vizsgálta meg. A második választ kívánt adni arra, hogy milyen módszerekkel, tanulási stratégiákkal, eszközökkel ruházza fel a képzés a diákokat szociális munkás tevékenységük végzésére, azaz a képzés metodikai kérdéseire kereste a válaszokat (Budai 2006, 2007). Jelen tanulmány a brit szakirodalomra támaszkodva és a Global Standards-ek hátterében a curriculum- és a rendszer-szemléletű képzésfejlesztés előnyeiről és lehetőségeiről, a tantervről magáról mint a képzés keretéről, valamint a permanens tanterv- és képzésfejlesztés néhány, kiemelhetően fontos összefüggéséről kíván áttekintést adni. A három tanulmány szorosan összefügg egymással, így az alábbi tanulmány megértéséhez és használatához szükséges az előzők ismerete. 2007 info:eu-repo/semantics/article http://hdl.handle.net/10831/78500 elte:2 elte:Esély elte:112 elte:94 elte:18 hun info:eu-repo/semantics/openAccess application/pdf LOMS: https://edit.elte.hu/xmlui/bitstream/10831/78500/1/2007_2_BUDAI3.pdf |
institution |
L_EDIT |
language |
Hungarian |
topic |
curriculum Esély szociális munkás-képzés képzésfejlesztés |
spellingShingle |
curriculum Esély szociális munkás-képzés képzésfejlesztés Budai, István Megközelítések a szociális munkás-képzés fejlesztéséhez III. |
topic_facet |
curriculum Esély szociális munkás-képzés képzésfejlesztés |
description |
A hazai és a nemzetközi, de főleg az európai szakmai tapasztalatok, a szakirodalomban megjelent teoretikus elemzések és a különböző szakmai viták alapján három egymásra épülő tanulmány a szociális képzések alapvető összefüggéseire, a „MIT, MIÉRT, HOGYAN tanítsunk, és a MILYEN KERETEKBEN történjék a szociális munkás-képzés” kérdésekre keresi a válaszokat. Az első tanulmány a szakmai tudás és a kompetencia-alapú képzés néhány kérdését vizsgálta meg. A második választ kívánt adni arra, hogy milyen módszerekkel, tanulási stratégiákkal, eszközökkel ruházza fel a képzés a diákokat szociális munkás tevékenységük végzésére, azaz a képzés metodikai kérdéseire kereste a válaszokat (Budai 2006, 2007). Jelen tanulmány a brit szakirodalomra támaszkodva és a Global Standards-ek hátterében a curriculum- és a rendszer-szemléletű képzésfejlesztés előnyeiről és lehetőségeiről, a tantervről magáról mint a képzés keretéről, valamint a permanens tanterv- és képzésfejlesztés néhány, kiemelhetően fontos összefüggéséről kíván áttekintést adni. A három tanulmány szorosan összefügg egymással, így az alábbi tanulmány megértéséhez és használatához szükséges az előzők ismerete. |
format |
Journal Article |
physical |
application/pdf |
author |
Budai, István |
author_facet |
Budai, István |
title |
Megközelítések a szociális munkás-képzés fejlesztéséhez III. |
title_short |
Megközelítések a szociális munkás-képzés fejlesztéséhez III. |
title_full |
Megközelítések a szociális munkás-képzés fejlesztéséhez III. |
title_fullStr |
Megközelítések a szociális munkás-képzés fejlesztéséhez III. |
title_full_unstemmed |
Megközelítések a szociális munkás-képzés fejlesztéséhez III. |
title_sort |
megközelítések a szociális munkás-képzés fejlesztéséhez iii. |
publishDate |
2007 |
publishDateSort |
2007 |
url |
http://hdl.handle.net/10831/78500 |
first_indexed |
2022-10-21T23:15:34Z |
last_indexed |
2023-09-01T11:45:16Z |
_version_ |
1775827960956190720 |
score |
13,383974 |