Megközelítések a szociális munkás-képzés fejlesztéséhez III.

A hazai és a nemzetközi, de főleg az európai szakmai tapasztalatok, a szakirodalomban megjelent teoretikus elemzések és a különböző szakmai viták alapján három egymásra épülő tanulmány a szociális képzések alapvető összefüggéseire, a „MIT, MIÉRT, HOGYAN tanítsunk, és a MILYEN KERETEKBEN történjék a...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author:
Format: journal article
Language:Hungarian
Published: 2007
Subjects:
Online Access:http://hdl.handle.net/10831/78500
Tags: Add Tag
Be the first to tag this record!
id edit-10831-78500
recordtype dspace
spelling edit-10831-785002022-10-21T23:15:34Z Megközelítések a szociális munkás-képzés fejlesztéséhez III. Budai, István curriculum Esély szociális munkás-képzés képzésfejlesztés A hazai és a nemzetközi, de főleg az európai szakmai tapasztalatok, a szakirodalomban megjelent teoretikus elemzések és a különböző szakmai viták alapján három egymásra épülő tanulmány a szociális képzések alapvető összefüggéseire, a „MIT, MIÉRT, HOGYAN tanítsunk, és a MILYEN KERETEKBEN történjék a szociális munkás-képzés” kérdésekre keresi a válaszokat. Az első tanulmány a szakmai tudás és a kompetencia-alapú képzés néhány kérdését vizsgálta meg. A második választ kívánt adni arra, hogy milyen módszerekkel, tanulási stratégiákkal, eszközökkel ruházza fel a képzés a diákokat szociális munkás tevékenységük végzésére, azaz a képzés metodikai kérdéseire kereste a válaszokat (Budai 2006, 2007). Jelen tanulmány a brit szakirodalomra támaszkodva és a Global Standards-ek hátterében a curriculum- és a rendszer-szemléletű képzésfejlesztés előnyeiről és lehetőségeiről, a tantervről magáról mint a képzés keretéről, valamint a permanens tanterv- és képzésfejlesztés néhány, kiemelhetően fontos összefüggéséről kíván áttekintést adni. A három tanulmány szorosan összefügg egymással, így az alábbi tanulmány megértéséhez és használatához szükséges az előzők ismerete. 2007 info:eu-repo/semantics/article http://hdl.handle.net/10831/78500 elte:2 elte:Esély elte:112 elte:94 elte:18 hun info:eu-repo/semantics/openAccess application/pdf LOMS: https://edit.elte.hu/xmlui/bitstream/10831/78500/1/2007_2_BUDAI3.pdf
institution L_EDIT
language Hungarian
topic curriculum
Esély
szociális munkás-képzés
képzésfejlesztés
spellingShingle curriculum
Esély
szociális munkás-képzés
képzésfejlesztés
Budai, István
Megközelítések a szociális munkás-képzés fejlesztéséhez III.
topic_facet curriculum
Esély
szociális munkás-képzés
képzésfejlesztés
description A hazai és a nemzetközi, de főleg az európai szakmai tapasztalatok, a szakirodalomban megjelent teoretikus elemzések és a különböző szakmai viták alapján három egymásra épülő tanulmány a szociális képzések alapvető összefüggéseire, a „MIT, MIÉRT, HOGYAN tanítsunk, és a MILYEN KERETEKBEN történjék a szociális munkás-képzés” kérdésekre keresi a válaszokat. Az első tanulmány a szakmai tudás és a kompetencia-alapú képzés néhány kérdését vizsgálta meg. A második választ kívánt adni arra, hogy milyen módszerekkel, tanulási stratégiákkal, eszközökkel ruházza fel a képzés a diákokat szociális munkás tevékenységük végzésére, azaz a képzés metodikai kérdéseire kereste a válaszokat (Budai 2006, 2007). Jelen tanulmány a brit szakirodalomra támaszkodva és a Global Standards-ek hátterében a curriculum- és a rendszer-szemléletű képzésfejlesztés előnyeiről és lehetőségeiről, a tantervről magáról mint a képzés keretéről, valamint a permanens tanterv- és képzésfejlesztés néhány, kiemelhetően fontos összefüggéséről kíván áttekintést adni. A három tanulmány szorosan összefügg egymással, így az alábbi tanulmány megértéséhez és használatához szükséges az előzők ismerete.
format Journal Article
physical application/pdf
author Budai, István
author_facet Budai, István
title Megközelítések a szociális munkás-képzés fejlesztéséhez III.
title_short Megközelítések a szociális munkás-képzés fejlesztéséhez III.
title_full Megközelítések a szociális munkás-képzés fejlesztéséhez III.
title_fullStr Megközelítések a szociális munkás-képzés fejlesztéséhez III.
title_full_unstemmed Megközelítések a szociális munkás-képzés fejlesztéséhez III.
title_sort megközelítések a szociális munkás-képzés fejlesztéséhez iii.
publishDate 2007
publishDateSort 2007
url http://hdl.handle.net/10831/78500
first_indexed 2022-10-21T23:15:34Z
last_indexed 2023-09-01T11:45:16Z
_version_ 1775827960956190720
score 13,383974