A Bernstein-féle személyes erősségek, a Young-i sémamód koncepció és a felnőttkori figyelemhiányos/hiperaktivitás zavar (ADHD) összefüggései
Dimenzionális szemléletben vizsgáltuk a Bernstein-i erősségek, a sémamódok, a felnőtt ADHD, az általános jóllét és az észlelt stressz összefüggéseit. Eredményeink szerint a felnőtt ADHD tünetek alacsonyabb általános jólléthez és magasabb észlelt stresszhez társulnak, amit az erősségek mediálnak. A f...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | Hungarian |
Published: |
2021-04-20
|
Subjects: | |
Online Access: | http://hdl.handle.net/10831/74815?sublib=L_135 |
Tags: |
Add Tag
Be the first to tag this record!
|
Summary: | Dimenzionális szemléletben vizsgáltuk a Bernstein-i erősségek, a sémamódok, a felnőtt ADHD, az általános jóllét és az észlelt stressz összefüggéseit. Eredményeink szerint a felnőtt ADHD tünetek alacsonyabb általános jólléthez és magasabb észlelt stresszhez társulnak, amit az erősségek mediálnak. A felnőtt ADHD tünetek egyes erősségfaktorok csökkenéséhez vezetnek az externalizáló gyermek sémamódok közvetítésén keresztül. Az erősségekre való sématerápiás fókusz segítheti a felnőtt ADHD kezelését. |
---|---|
Physical Description: | application/pdf |