A képelemzés lehetőségei a konduktív pedagógiában

Pető András a negyvenes, ötvenes, hatvanas években mást tudott a mozgássérült személyekről és mást is közvetített róluk, mint kortársai. Folyamatosan és szisztematikusan dokumentálta és dokumentáltatta az intézetében folyó munkát, így számtalan fénykép, mozgókép őrzi a konduktív pedagógia első szaka...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author:
Format: journal article
Language:Hungarian
Published: 2017
Subjects:
Online Access:http://hdl.handle.net/10831/57483
Tags: Add Tag
Be the first to tag this record!
id edit-10831-57483
recordtype dspace
spelling edit-10831-574832022-04-08T09:16:55Z A képelemzés lehetőségei a konduktív pedagógiában Földesi, Renáta ELTE TÓK Gyermeknevelés Gyermekkor Konduktív pedagógia Mozgássérült Képi források Ikonográfia-ikonológia Pető András a negyvenes, ötvenes, hatvanas években mást tudott a mozgássérült személyekről és mást is közvetített róluk, mint kortársai. Folyamatosan és szisztematikusan dokumentálta és dokumentáltatta az intézetében folyó munkát, így számtalan fénykép, mozgókép őrzi a konduktív pedagógia első szakaszának emlékét. Vizuális örökségünk kutatása ugyan még épp, hogy elkezdődött, de látható, hogy a képi történetek segíthetnek a szakmánkról, annak lényegéről való gondolkodásban. A konduktív pedagógia képeit vizsgálva elmondható, hogy alapvetően alkalmazható rá az ikonográfia-ikonológia módszere és a megfejtett jelentések, szimbólumok segítségével egyetlen fotó is képes lehet bemutatni akár egy teljes eszmerendszert, ha megfelelő háttértudásunk van az adott korról és annak kulturális –társadalmi jellegzetességeiről, illetve a konkrét kutatási téma tényanyagáról. 2017 info:eu-repo/semantics/article http://hdl.handle.net/10831/57483 elte:10.31074/gyntf.2017.1.143.154 elte:3219789 elte:Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat elte:143 elte:5 hun info:eu-repo/semantics/openAccess application/pdf LOMS: https://edit.elte.hu/xmlui/bitstream/10831/57483/1/A%20k%c3%a9pelemz%c3%a9s%20lehet%c5%91s%c3%a9gei%20a%20kondukt%c3%adv%20pedag%c3%b3gi%c3%a1ban.pdf
institution L_EDIT
language Hungarian
topic ELTE TÓK
Gyermeknevelés
Gyermekkor
Konduktív pedagógia
Mozgássérült
Képi források
Ikonográfia-ikonológia
spellingShingle ELTE TÓK
Gyermeknevelés
Gyermekkor
Konduktív pedagógia
Mozgássérült
Képi források
Ikonográfia-ikonológia
Földesi, Renáta
A képelemzés lehetőségei a konduktív pedagógiában
topic_facet ELTE TÓK
Gyermeknevelés
Gyermekkor
Konduktív pedagógia
Mozgássérült
Képi források
Ikonográfia-ikonológia
description Pető András a negyvenes, ötvenes, hatvanas években mást tudott a mozgássérült személyekről és mást is közvetített róluk, mint kortársai. Folyamatosan és szisztematikusan dokumentálta és dokumentáltatta az intézetében folyó munkát, így számtalan fénykép, mozgókép őrzi a konduktív pedagógia első szakaszának emlékét. Vizuális örökségünk kutatása ugyan még épp, hogy elkezdődött, de látható, hogy a képi történetek segíthetnek a szakmánkról, annak lényegéről való gondolkodásban. A konduktív pedagógia képeit vizsgálva elmondható, hogy alapvetően alkalmazható rá az ikonográfia-ikonológia módszere és a megfejtett jelentések, szimbólumok segítségével egyetlen fotó is képes lehet bemutatni akár egy teljes eszmerendszert, ha megfelelő háttértudásunk van az adott korról és annak kulturális –társadalmi jellegzetességeiről, illetve a konkrét kutatási téma tényanyagáról.
format Journal Article
physical application/pdf
author Földesi, Renáta
author_facet Földesi, Renáta
title A képelemzés lehetőségei a konduktív pedagógiában
title_short A képelemzés lehetőségei a konduktív pedagógiában
title_full A képelemzés lehetőségei a konduktív pedagógiában
title_fullStr A képelemzés lehetőségei a konduktív pedagógiában
title_full_unstemmed A képelemzés lehetőségei a konduktív pedagógiában
title_sort képelemzés lehetőségei a konduktív pedagógiában
publishDate 2017
publishDateSort 2017
url http://hdl.handle.net/10831/57483
first_indexed 2022-04-08T09:16:55Z
last_indexed 2023-09-01T11:16:32Z
_version_ 1775826153354821632
score 13,365608